Wczoraj o 19:00 w ramach Ducati World Première 2021: The Web Series Włosi zaprezentowali motocykle z dwóch różnych światów. XDiavel, nowoczesny cruiser zawstydzający osiągami niejednego supersporta, i Scrambler, wszechstronna maszyna dostępna w kilku wersjach, zrobiły na nas ogromne wrażenie.
Na skróty:
Ducati od początku miesiąca rozpala naszą wyobraźnię, przedstawiając motocykle, o które już w przyszłym roku będziemy się kłócić podczas testowania. Po fenomenalnej premierze Multistrady V4 przyszedł czas na model XDiavel i całą gamę Scrambler. Zobaczcie, co pojawi się w salonach Ducati w 2021 roku.
Muskulatura w kilku wydaniach. Trzy wersje Ducati XDiavel 2021
Ducati XDiavel to połączenie sportowego charakteru marki Ducati i komfortu jazdy zarezerwowanego dla motocykli klasy cruiser. W przyszłym roku będziemy mogli cieszyć się aż trzema wersjami topowego kulturysty z Bolonii: Dark, Black Star i S. Każda z nich zapewni odpowiedni zastrzyk adrenaliny, a zainstalowane na pokładzie systemy zwiększą bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Cała gama motocykli Ducati przygotowana na 2021 rok spełnia wymagania normy Euro 5, w tym także XDiavel, u którego modyfikacje w ramach ekologii przyniosły zaskakujący efekt – więcej mocy i momentu obrotowego. W porównaniu do obecnej generacji, czyli spełniającej wymogi normy Euro 4, wzrost jest zauważalny: 8 KM i 2 Nm w parze z mniejszą masą z pewnością przełożą się na lepsze wrażenia za kierownicą, co z chęcią sprawdzimy podczas testów. Zmiany wprowadzone w silniku Testastretta DVT 1262 i nowy układ wydechowy sprawiły, że XDiavel 2021 legitymuje się mocą 160 KM przy 9500 obr/min i momentem obrotowym 127,5 Nm przy 5000 obr/min.
W nowym wcieleniu XDiavel 2021 znajdziemy, podobnie jak w innych modelach na przyszły rok, inercyjną jednostkę pomiarową (IMU) firmy Bosch, która w czasie rzeczywistym dokonuje pomiarów m.in. kąta pochylenia i prędkości motocykla. Dzięki temu układ ABS efektywniej działa podczas pokonywania zakrętów, co diametralnie zwiększa bezpieczeństwo i dynamikę jazdy. Jednostka IMU współpracuje z Ducati Traction Control (DTC), trybami jazdy, wspomnianym Cornering ABS, tempomatem i Ducati Power Launch (DPL). Zastosowanie zaawansowanej elektroniki czyni z XDiavela 2021 technologiczne cacko gwarantujące duże osiągi i jeszcze większy poziom bezpieczeństwa.
Na nas największe wrażenie zrobiła wersja Black Star, która w największym stopniu uwypukla sportowe cechy power cruisera Ducati, czerpiąc garściami inspiracje ze świata samochodów sportowych. Zastosowane kolory, zarezerwowane w całej gamie dla Black Star, płynnie przecinają się na muskularnej bryle motocykla, tworząc wyjątkowy monument skąpany w matowej czerni, szarościach i energetyzującej czerwieni Ducati. Kolejnym wyróżnikiem są kute obręcze kół obute w nowe opony Pirelli Diablo Rosso III, które razem podkreślają agresywny charakter motocykla i zapewniają lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Patrząc na XDiavel Black Star widać, że projektanci nie odpuścili żadnego szczegółu. Czerwone osłony głowicy silnika i wyprofilowana kanapa, wykończona zamszem dla lepszej przyczepności, zdradzają, że w tym motocyklu ukryto kwintesencję sportowej pasji zakodowanej w genach marki.
Główne cechy Ducati XDiavel 2021
Cechy wspólne dla wszystkich wersji XDiavel:
- Silnik Testastretta CVT 1262 o mocy 160 KM i momencie obrotowym 127,5 Nm
- Inercyjna jednostka pomiarowa (IMU) i system Cornering ABS od firmy Bosch
- Regulowane zawieszenie
- 3 tryby jazdy: Sport, Touring i Urban
- Systemy elektroniczne: Ducati Traction Control (DTC), Ducati Power Launch (DPL) i tempomat
- Przednie i tylne oświetlenie LED
- Wyświetlacz TFT
Cechy wyróżniające wersję Dark:
- Wersja kolorystyczna Dark Stealth z ramą i obręczami kół w kolorze matowej czerni
- Osłony chłodnicy i ramki boczne w kolorze czarnym, anodowane
Cechy wyróżniające wersję Black Star:
- Wersja kolorystyczna Black Star z ramą i obręczami kół w kolorze błyszczącej czerni
- Przednie zaciski hamulcowe Brembo M50
- Regulowane przednie zawieszenie z widelcem teleskopowym z powłoką DLC
- Przedni reflektor z systemem DRL
- Moduł Bluetooth do obsługi systemu Infotainment
- Siedzisko z dedykowanym obszyciem
- Kute, anodowane boczne osłony ramy
- Kute obręcze kół z lekkich stopów
- Silnik w kolorze błyszczącej czerni
- Osłony paska napędowego i lusterka z aluminium
Cechy wyróżniające wersję S:
- Wersja kolorystyczna S z czarnymi obręczami kół, szarą ramą i wykończeniem w czarnym macie i czerwieni Ducati
- Przednie zaciski hamulcowe Brembo M50
- Regulowane przednie zawieszenie z widelcem teleskopowym z powłoką DLC
- Przedni reflektor z systemem DRL
- Moduł Bluetooth do obsługi systemu Infotainment
- Kute, anodowane boczne osłony ramy i wsporniki podnóżków
- Wyjątkowe, 12-ramienne obręcze kół
- Silnik w kolorze błyszczącej czerni
- Osłony paska napędowego i lusterka z aluminium
- Wahacz ze szczotkowanego, anodowanego aluminium
Gama Scrambler 2021. Dla każdego coś „scramblerowatego”
Po premierze XDiavel 2021 mieliśmy przyjemność poznać całkowicie odświeżoną gamę Scrambler, przygotowaną na przyszły rok z myślą o jeszcze większej wszechstronności. Dobrze znane modele przeszły drobne zabiegi stylistyczne, pojawiły się nowe wersje kolorystyczne (Ducati Red dla wersji Icon i Sparkling Blue dla modelu Desert Sled), a na koniec zaprezentowano zupełnie nowy model Nightshift. Warto podkreślić, że tak jak inne motocykle z gamy 2021, seria Scrambler spełnia wymagania normy Euro 5.
Ducati Scrambler Nightshift został zaprojektowany z myślą o osobach, które szukają surowego i stylowego motocykla do nocnych przejażdżek po ciemnych zakamarkach miasta. Prosta i wąska kierownica, lusterka w stylu cafe racer, mocowanie tablicy rejestracyjnej znane z wersji Full Throttle i brak zbędnych elementów idealnie wpisują się w krajobraz betonowej dżungli. Klasyczna linia łączy się z surową konstrukcją i nowoczesną technologią, a wszystko to dopełnione customowymi smaczkami, np. brakiem tylnego błotnika.
Podstawowy i zarazem najpopularniejszy przedstawiciel gamy Scrambler, czyli wersja Icon, otrzymał nową wersję kolorystyczną “Ducati Red”, która nadaje motocyklowi sportowej pikanterii. Z kolei Desert Sled w nowym malowaniu “Sparkling Blue” fenomenalnie oddaje klimat motocykli enduro z lat 80’. Złote felgi, antypoślizgowe poszycie kanapy, przednie zawieszenie o skoku 200 mm i stalowa osłona reflektora zachęcają do zjechania z asfaltowych szlaków.
Pełną gamę nowych motocykli Scrambler i XDiavel znajdziecie na oficjalnej stronie Ducati Polska.