Pierwszy oficjalny dzień mediolańskiej wystawy EICMA rozpoczął się konferencją prasową na stoisku Triumpha. Tradycyjnie już dzień przed oficjalnym otwarciem wystawy swoje nowości w specjalnych oprawach dziennikarzom prezentowało Ducati i Yamaha (relacje już przedstawialiśmy wcześniej), jednak w centrum wystawienniczym jako pierwsi swoje nowości pokazał producent z Hinckley.
Na skróty:
Brytyjski potentat stawia tym razem na klasykę i ponadczasową serię Bonneville.
Punktualnie o godzinie 9.00 swoją premierę miały modele T 120 ACE i Diamond Edition. „Diament” to nowa kolorystyka T 120 z flagą „Union Jack” i nieco większą niż zwykle ilością chromów, wyprodukowana zostanie w limitowanej wersji 900 sztuk. Swoja stylistyką nawiązuje do modelu z roku 1959.
Z kolei ACE to limitowana wersja oparta na Thruxtonie, której produkcje ograniczono jedynie do 1400 sztuk. Oba motocykle wpisują się w lansowana mocno przez triumpha stylistykę „modern classic”.
Na stoisku nie mogło zabraknąć także motocykli, które swoje premiery miał kilka tygodni temu – Scrambler 1200 XC i 11200 XE. Oczywiście w sieci można było je pooglądać, jednak osobiście „pomacać” można je dopiero od dzisiaj. Te motocykle dostępne będą w salonach sprzedaży mniej więcej od połowy roku 2019.
Brytyjska nowoczesność
Jednak Triumph to nie tylko klasyka! Brytyjski producent wprowadza nowy system łączności, który będzie kompatybilny ze wszystkimi motocyklami Triumph wyposażonymi w wyświetlacze TFT. Oferuje on nawigację satelitarną oparta na mapach, Google, łączność z telefonem poprzez Bluetooth, a także sterowanie kamerą GoPro. System będzie dostępny od stycznia 2019 roku.
Dla fanów sportów motorowych też znalazła się gratka. Triumph pokazał swój testowy motocykl klasy Moto2, który zapewne jest wstępem do nowej Daytony 675.
Tymczasem zostawiamy stoisko Triumpha i lecimy dalej!