To produkt wyjątkowy i rzadki na polskim rynku. Arai to najdroższa i przez wielu uważana za najbezpieczniejszą, marka kasków na świecie. Kaski Arai poddawane są najcięższym testom na torach Formuły 1 (Arai jest wiodącym producentem w tej ekskluzywnej i najbardziej ekstremalnej działce wyścigów samochodowych) czy też podczas ekstremalnie niebezpiecznych wyścigów TT na wyspie MAN.
Na skróty:
To produkt wyjątkowy i rzadki na polskim rynku. Arai to najdroższa i przez wielu uważana za najbezpieczniejszą, marka kasków na świecie. Kaski Arai poddawane są najcięższym testom na torach Formuły 1 (Arai jest wiodącym producentem w tej ekskluzywnej i najbardziej ekstremalnej działce wyścigów samochodowych) czy też podczas ekstremalnie niebezpiecznych wyścigów TT na wyspie MAN.
Specjalnie dla golasów
Dziś prezentujemy jedno z najmłodszych dzieci marki ARAI: kask Arai REBEL – jedyny taki produkt na rynku – w 100% zaprojektowany z myślą o użytkownikach motocykli typu naked bike, czyli bez owiewek i szyby.
Fot. Arai
Najpierw było jajko, potem Arai
Jak we wszystkich kaskach Arai – kształt skorupy jest maksymalnie zbliżony to skorupy jajka, czyli najbardziej opływowego kształtu na świecie. To gwarantuje nam, że podczas jazdy w tym kasku wszelkie zawirowania głowy i obciążenia będą najniższe. Mniej po prostu już się nie da! Natura wie, co robi, a Arai potrafi to wykorzystać!
Twarda sztuka
Arai Rebel to aż 5 rozmiarów skorup proporcjonalnie dostosowanych do każdego rozmiaru kasku od XS do XL, w celu możliwie najlepszego dopasowania. Rebel ma niesamowicie twardą, wytrzymałą i odporną na pęknięcia powłokę, która wraz z wypełnieniem EPS będącym mieszaniną 4 różnych gęstości, tłumi siłę uderzenia najlepiej jak tylko można w każdej części naszej głowy. Co ważne – skorupa Arai Rebel jest całością, a nie składanką elementów ciętych, co maksymalnie wzmacnia konstrukcję kasku, pozbawiając go tzw. słabych punktów.
Fot. Arai
Wiatr we włosach?
Na motocyklach typu streetfighter nic nie chroni nas przed pędzącym powietrzem. Tę funkcję przejmuje kask Arai Rebel. Otrzymał on specjalny szerszy podbródek z dodatkowym spojlerem na uszczelce, który „odwija” powietrze ze skorupy kasku pod brodą, co chroni nas przed wpadaniem powietrza do wnętrza kasku. Działa to trochę tak, jak nadmuchy przy drzwiach w marketach, chroniące przed ucieczką ciepła z budynku. Dodatkowo mamy do dyspozycji wysuwany dwustopniowo podbródek, który skutecznie chroni przed zawirowaniami powietrza w dolnej części kasku.
Fot. Arai
Wentylacja została zaprojektowana specjalnie z myślą o typowej dla kierowców nakedów – bardziej wyprostowanej pozycji siedzącej. Górne wloty powietrza celowo zostały umieszczone wyżej na skorupie. Podobnie zresztą tylny dyfuzor, który jest również wyższy w swej konstrukcji i znacznie bardziej agresywny.
Fot. Arai
Fot. Arai
Dzięki temu gorące powietrze z wnętrza skorupy bezproblemowo zasysane jest na zewnątrz. Bez szyby w motocyklu, bezpośredni strumień powietrza kierowany na wizjer kasku jest znacznie mniejszy, rozkładając się na cały kask. Przez to mniejsza ilość powietrza wtłaczana jest do kasku górnymi wlotami. Dodatkowo z reguły na motocyklach naked rozwijamy mniejsze prędkości, jeżdżąc głównie w cyklu miejskim. Wynagradzając mniejszą dostawę powietrza, odpowiednio powiększono wloty gwarantując komfortowy system wentylacji. Otwory wentylacyjne doskonale spełniają swoje zadanie, a do tego mają świetny design, wyglądają street’owo i bardzo agresywnie!
Kask ma bardzo płynnie działający rozdzielny, dwustopniowy nadmuch na szczęce. Przy pierwszym kliknięciu strumień kierowany jest na szybkę zapobiegając tym samym parowaniu, natomiast przy drugim – włączamy nadmuch na twarz. Całkiem tak jak sprytne i poręczne pokrętło regulacji nawiewu w samochodzie Bardzo wygodne i funkcjonalne rozwiązanie!
Fot. Arai
Solidny na zewnątrz, delikatny wewnątrz
Wnętrze zostało perfekcyjnie wykonane w unikalnym systemie „Facial Contour System”. Co to znaczy? Kask nie ściska miękkich części twarzy jak policzki, unieruchamiając naszą mimikę i ograniczając funkcję mowy. W zamian za to poduszki sztywno zaciskają się na linii szczęki, osadzając się na twardych jej miejscach. W konsekwencji kask sztywno i bezpiecznie osadzony jest na głowie przy jednoczesnym odczuciu wysokiego komfortu użytkowania. Sprytnie wykonana wyściółka otula miękkimi poduszkami naszą twarz i jednocześnie chroni twardszymi powłokami w głębszych warstwach.
Zobaczcie, co o Arai Rebel mówią w Motosapiens:
Jasno – ciemno
Arai Rebel wyjątkowo dobrze prezentuje się w komplecie z ciemną szybą. To szczególnie przydatny gadżet w słoneczne dni. Procedura wymiany szyby w Arai to operacja trwająca zaledwie 3 sekundy. Co ważne – nie trzeba być mistrzem zręczności czy precyzji, aby posiąść tę umiejętność. Zobaczcie sami:
Jeśli planujesz zakup kasku teraz lub w przyszłości, koniecznie przeczytaj ebooka od Dobrych Sklepów Motocyklowych http://www.dobresklepymotocyklowe.pl/index.php?akcja=newsletter
Fot. materiały prasowe