Aby zachęcić kierowców samochodów i motocyklistów do bezpiecznego oraz kulturalnego poruszania się i koegzystowania na drogach, 16 maja br. rozpoczęła się kampania społeczna ?Równi na drodze?.
Po polskich drogach jeździ już ponad milion motocykli. Jednakże miłośnicy dwóch kółek nie zawsze i nie przez wszystkich są traktowani jako równoprawni partnerzy – uczestnicy ruchu drogowego.
Skierowana do wszystkich uczestników ruchu drogowego kampania jest organizowana przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego pod honorowym patronatem Komendy Głównej Policji. Ma na celu poprawę bezpieczeństwa poprzez zwiększenie u kierowców samochodów świadomości obecności motocykli w ruchu drogowym, popularyzację nawyków poprawiających bezpieczeństwo motocyklistów takich jak np. patrzenie w lusterka czy nieotwieranie drzwi w korkach, a także zbudowanie wśród motocyklistów odpowiedzialności za koegzystencję w ruchu drogowym z innymi pojazdami i przekonania o konieczności przestrzegania przepisów.
– Chcemy uświadomić kierowcom, że akceptacja motocykli w ruchu drogowym przyniesie konkretne korzyści. Poprawi bezpieczeństwo, zmniejszy liczbę korków, upłynni ruch, więc ograniczy stres podczas jazdy – mówi Jakub Faryś, prezes PZPM.
Statystyki pokazują, że od kwietnia do października wyraźnie zwiększa się liczba pojazdów na drogach. Wynika to także z faktu, że w tym okresie trwa tzw. sezon motocyklowy.
Ciepłe dni to czas weekendowych wyjazdów, kiedy za kierownicą zasiadają tzw. niedzielni kierowcy. Kampania propaguje pozytywne zachowania wśród wszystkich kierowców i zachęca do respektowania ogólnych zasad ruchu drogowego.
Billboardy promujące kampanię pojawią się w największych miastach Polski oraz na autobusach komunikacji miejskiej.
Partnerem wspierającym jest Fundacja ”Jednym Śladem„, która w swoich działaniach promuje pozytywny wizerunek motocyklistów, zachęca do zmiany zachowań oraz integracji wszystkich użytkowników dróg, w ramach podnoszenia bezpieczeństwa i redukcji liczby wypadków.
Kampania ma swoją stronę internetową www.rowninadrodze.pl oraz fanpage na Facebooku, gdzie na bieżąco będą zamieszczane ciekawostki i informacje o wszystkich wydarzeniach z nią związanych. Akcja rozpoczęła się w połowie maja i potrwa do późnej jesieni.