Motocykl ten swe korzenie ma w dawnych czasach, kiedy to w sercu Grzegorza Drzewieckiego zrodziła się wielka miłość do legendarnych olejaków.
Było to ponad 10 lat temu, kiedy stał się posiadaczem GSX-R 1100 z 1987 roku. Motocykl od razu został poddany małym modyfikacjom w nurcie „rat bike”. W skrócie – czarny mat i piach.Potem pojawiały się inne, coraz bardziej przemyślane konstrukcje. Nie trzeba dodawać, że cały czas na olejakach. Jednym z nich był pierwszy 7/11. Jeździł świetnie, więc Grzegorz już pozostał przy tej konfiguracji.
Pobyt w Irlandii pozwolił zgromadzić odpowiednie środki finansowe. Trzeba zrobić sprzęta na 100%! Po powrocie zaczęło się mozolne zbieranie komponentów, ich przerabianie, dopasowywanie, cięcie, itp. Za bazę posłużyła rama (a właściwie jej fragment) od GSX-R 750 i silnik GSX-R 1100. By w ramie można było zainstalować jednoramienny wahacz z felgą od Triumpha Daytony 955i, należało poddać ją poważnej operacji cięcia i spawania. Wszystko zostało profesjonalnie zrobione na specjalistycznej ramie w firmie Moto-Garage Serwis. Efekt jest taki, że zabieg ciężko zauważyć.
Najbardziej w oczy rzuca się niesamowite malowanie autorstwa Marcina z Aerografia.pl. Lakiernik stworzył swoją wizję, która powstała w oparciu o wcześniejsze rozmowy i zdjęcia surowego motocykla. Wyszło rewelacyjnie! Wszystkie elementy aluminiowe zostały wypolerowane i nabrały nowego, doskonałego blasku. Tym zajął się Michał z Motopoler. Natomiast wszystkie śrubki, podkładki, uchwyty, etc. zostały pochromowane. Nie znajdziecie tu żadnej zardzewiałej nakrętki. Sprawa zadupka, spojlera pod silnikiem, przedniego błotnika, owiewki to dla Grzegorza bułka z masłem, gdyż od lat z bratem (Bratem Pikiem) zajmują się laminatami i ich produkcją jako MG-Bikes. Przykręcany subframe pod streetowski zadupek również nie sprawił mu żadnego problemu.
Przód to Hayabusa z niesamowitymi półkami BKG. Tarcze hamulcowe to Lucas Alien. Sety podnóżków – Lucas. Wszystkie wskaźniki tj. prędkościomierz z obrotomierzem i kontrolki firmy Motogadget oraz korek pop-up Grzegorz wkomponował w zbiornik paliwa. Niesamowita armatura kierownicy to dzieło Rebuffini. Tego typu „przyrządy” ciężko wypatrzyć na naszym rynku, a zwłaszcza już w streetfighterach. Silnik, aby wykrzesać z niego dodatkową moc, otrzymał nowe mechaniczne gaźniki Mikuni RS 36 wraz z pojedynczymi filtrami powietrza Vance&Hines, najlepsze kolektory wydechowe Cobra, które przyjechały z Wysp Brytyjskich, tytanowy tłumik Akrapovic oraz zapłon wraz z cewkami Dyna 2000. Efekt jest piorunujący. Niejeden nowy przecinak może zostać z tyłu. Przeróbki te wymagały również założenia zupełnie nowej instalacji elektrycznej, która została położona w firmie Motokal.
Motocykl został wystawiony na I Mistrzostwach Polski Motocykli Customowych w Sosnowcu, gdzie w kategorii Streetfighter zdobył drugie miejsce. W konkursie Custom Show&Ride na Easy Rider Party Borek 2010 zajął pierwsze miejsce oraz nagrodę publiczności. Gdzie się nie pojawi, przyciąga wzrok i wzbudza spore zamieszanie, stąd decyzja o zgłoszeniu go do konkursu Custom Show na legendarnej Fighteramie w Niemczech. Ku wielkiej radości Grzegorza, GSX-R zdobył statuetkę Best Airbrush, pokonując niemałą konkurencję.
Dane techniczne
Suzuki GSX-R 750/1100 „Bad Street”
Silnik
Jednostka: Suzuki GSX-R 1100 1989 r.Gaźniki: Mikuni RS36 + pojedyncze filtry powietrza Vance&HinesZapłon: Dyna 2000Cewki: Dyna coilKolektory wydechowe: 4w1 CobraTłumik: AkrapovicChłodnica: Setrab + przewody olejowe w stalowym oplocieDekiel sprzęgłowy: GSG-Mototechnik
Podwozie i osprzęt
Rama: Suzuki GSX-R 750 1989 r. + przykręcany subframeZawieszenie przednie: lagi + felga Suzuki GSX 1300R Hayabusa 1999 r.Półki: BKGKierownica: LucasManetki: RebuffiniZawieszenie tylne: wahacz Triumph Daytona 955i (odpowiednio zmodyfikowany)Felga: Triumph Daytona 955iTarcze hamulcowe: Lucas AlienPrzewody hamulcowe i sprzęgłowy: GoodridgePrędkościomierz, obrotomierz i kontrolki: MotogadgetPlasiki i osprzętPrzedni błotnik: MG-Bikes Spojler pod silnik: MG-BikesOwiewka: MG-BikesZadupek: MG-BikesMalowanie: Aerografia.plSystem podnóżków kierowcy: Lucas
Tekst Marcin Drzewiecki | Zdjęcia Wojtek Habdas i Łukasz Kulik
ZOBACZ TAKŻE:
Tuning – Karaluch
Tuning – Mała Paryżanka
Prenumerata i numery archiwalne Świata Motocykli
Najnowsze testy czytaj w Świecie Motocykli