Romet Z-One 125R to nowość dębickiego importera motocykli, która może zawojować rynek jednośladów w klasie 125 ccm.
Na skróty:
Ciekawy wygląd, nowoczesne rozwiązania, dobre osiągi i staranne wykonanie mogą być receptą na sukces. Jeśli do tego daje przyjemność z jazdy, to w punktach sprzedaży powinny ustawiać się kolejki.
Romet Z-One R 125, stworzony do miasta
Na pierwszy rzut oka nie bardzo wyróżnia się wśród konkurentów. Nastroszona sylwetka, trochę zadarty tył i szersze opony to obecna moda w stylistyce motocyklowych nakedów. Jednak przy bliższym przyjrzeniu się widzimy kratownicową ramę, duży tłumik, mocarny jak na klasę 125 przedni hamulec. W układzie hamulcowym pracuje system CBS, czyli przy hamowaniu tyłem spowalniane jest również koło przednie, zaś hamulec przedni działa jedynie na przód. To przeszkadza w postawieniu motocykla bokiem na szutrze, po zablokowaniu tylnego koła, natomiast znakomicie sprawdza się w ruchu miejskim.
Każda kończyna szofera motocykla obsługuje jeden system: prawa ręka – gaz, lewa – sprzęgło, prawa noga – hamulec, lewa – biegi. Początkującemu kierowcy nic się nie pomyli, szczególnie jeśli przesiadł się niedawno z samochodu.
Sprzęt precyzyjny
Z-One125R jest ładny, starannie zrobiony, ma czytelny wyświetlacz, wydech pięknie brzmi basem – nie ma się czego przyczepić. Jednak jego największe walory ujawniają się podczas jazdy. Już po przejechaniu pierwszych kilometrów widzimy, ze wszystko działa bardzo precyzyjnie. Przełączanie biegów to poezja. Wchodzą gładko i pewnie. Sprzęgło nie wymaga mocnego nacisku, więc w mieście lewa ręka nie męczy się.
Silnik w całym zakresie obrotów wykazuje chęć do współpracy. Jest bardzo elastyczny, więc nie ma potrzeby częstej redukcji biegów. Natomiast, jeśli chcemy pojechać szybko, bardzo spontanicznie wkręca się aż do obrotów maksymalnych, dając godziwe przyspieszenia. Ta charakterystyka silnika daje wrażenie, że napędza go większy silnik.
Podwozie również zasługuje na celującą notę. Motocykl prowadzi się wspaniale, pokonywanie zakrętów to sama radość. Dawno nie jechałem tak dobrze i pewnie prowadzącą się „stodwudziestkąpiatką”. Pokonywanie dalszych odległości jest nie tylko możliwe, ale wręcz pożądane. Tyle radości daje jazda tym wygodnym motocyklem, że chce się nim jeździć wszędzie i cały czas.
Przystępna cena, dobra jakość oraz doskonałe walory jeździeckie Rometa Z-One 125R stawiają go w ofercie dębickiego importera na pierwszym miejscu w tej klasie.
Dane techniczne Romet Z-One R 125
SILNIK
Typ > czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ > jednocylindrowy
Rozrząd > OHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa > 125 ccm
Średnica i skok tłoka >
52,4 i 57,8 mm
Moc maksymalna > 7,8 kW (10,6 KM) przy 7500 obr./min
Moment obrotowy > 9,2 Nm przy 6000 obr./min
Zasilanie > wtrysk
Smarowanie > ciśnieniowe, mokra miska
Rozruch > elektryczny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło > wielotarczowe
Skrzynia biegów > pięciostopniowa
Napęd tylnego koła > łańcuch
PODWOZIE
Rama > stalowa
Zawieszenie przednie > teleskopowe upside down
Zawieszenie tylne > wahacz wleczony, jeden element resorująco-tłumiący
Hamulec przedni > tarczowy Ø 280 mm
Hamulec tylny > tarczowy, Ø 240 mm
Ogumienie przód i tył > 110/70-17 i 130/70-17
wymiary i masy
Długość > 2050 mm
Szerokość > 775 mm
Wysokość > 1110 mm
Rozstaw osi > 1330 mm
Masa pojazdu > 150 kg
Eksploatacja
Zasięg motocykla: 555 km
średnie spalanie: 2,7 l/100 km
prędkość maks.: 90 km/h, w teście 113 km/h
Zbiornika paliwa: 15 l
cena 8999 zł
Importer: ARKUS & ROMET Group Sp. z o.o., dział Romet Motors, ul. Podgrodzie 32C , 39-200 Dębica, e-mail: arkus@arkus.com.pl