fbpx

Keeway RY6 to kolejny, interesujący, miejski sprzęt, którego wkrótce na rynku może zabraknąć. Choć jego dwusuwowy silnik góruje osiągami nad czterosuwem.

Językiem zaczerpniętym z butików można powiedzieć, że to „końcówka serii”, bo nadchodzi era nowych norm czystości spalin. Lecz na razie możemy cieszyć się sportowym stylem tego małego, miejskiego skutera, który powinien się spodobać zwłaszcza młodym ludziom. Agresywna sylwetka, żywa kolorystyka oraz dźwięk dwusuwu podczas jazdy – to wszystko zwraca uwagę.
RY6 należy do typowych skuterków miejskich. Sportowe aspiracje Keewaya podkreślone są kształtem nadwozia, wyrazistą kolorystyką oraz czerwonym zaciskiem hamulcowym i sprężyną tylnego teleskopu. W końcu czerwony to najbardziej sportowy, najszybszy kolor…

Keeway RY6 50 2T

Odblokowana bestia

RY6 jest motorowerem. Nasza testówka miała jednak zdjęte ograniczenia. Uwolniona z 50 ccm moc wynosiła 4,4 KM, natomiast prędkość maksymalna oscylowała wokół 70 km/h. Po zdjęciu blokady w ruchu miejskim skuterek nie był zawalidrogą. Do sześćdziesiątki przyspieszał liniowo, bez zadyszki, często nawet szybciej od innych pojazdów. Było to jednak okupione sporym spalaniem, sięgającym prawie czterech litrów benzyny na 100 km.
RY6 jest niewielki, bardzo zwrotny i dynamiczny. Te cechy pozwalają na skuteczne i szybkie przemieszczanie się w korkach. Na pochwałę zasługuje dobra trakcja. Hamulce są skuteczne, ale wymagają sporego nacisku na dźwignie.

Dobry sprzęt za niewielką kasę!

Niestety, małe gabaryty skuterka podczas deszczu nie są jego zaletą. Osłona przed opadami jest niewystarczająca (portki na wysokości kolan były mokre). Podczas pierwszych jazd w zajęciu wygodnej pozycji przeszkadzała mi za mała odległość miedzy podestem a kanapą. Dopiero wysunięcie stóp do przodu, co jest możliwe dzięki sprytnemu rozwiązaniu, znacznie poprawiło ergonomię i jazda stała się przyjemnością. Schowki są miejsko-młodzieżowe: pod kanapą zmieści się niewielki kask typu jet. Jeśli trzeba, można zamontować akcesoryjny kuferek.
Keeway RY6 50 to udana konsytuacja skuterowa za niewielką kasę. Gwarantuje stosunkowo szybkie i bezpieczne przemieszczanie się w ruchu miejskim. Chociaż spalanie nie jest niskie jak w czterosuwie, to koszty eksploatacji są niższe, gdyż serwis skutera jest mało pracochłonny.

Dane techniczne Keeway RY6 50 2T

SILNIK
Typ > dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Układ > jednocylindrowy
Pojemność skokowa > 50 ccm
Średnica x skok tłoka > 40 mm x 39,2 mm
Stopień sprężania > 6,9 : 1
Moc maksymalna > 2,55 kW (3,6 KM) przy 6500 obr./min
Moment obrotowy > 3,7 Nm przy 6000 obr./min
Zasilanie > gaźnik
Smarowanie > dozownik
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło > pas klinowy
Sprzęgło > odśrodkowe
Skrzynia biegów > automatyczna bezstopniowa CVT
Napęd tylnego koła > przekładnia zębata
PODWOZIE
Rama > stalowa rurowa
Zawieszenie przednie > teleskopowe
Zawieszenie tylne > wahacz wleczony, jeden element resorująco-tłumiacy
Hamulec przedni > tarczowy, Ø 190 mm
Hamulec tylny > bębnowy, Ø 110 mm
Opony przód / tył > 120/70-12 / 130/70-12
wymiary i masy
Długość > 1840 mm
Szerokość > 695 mm
Wysokość > 1140 mm
Wysokość siedzenia > 775 mm
Rozstaw osi > 1270 mm
Masa pojazdu > 88 kg

Eksploatacja
Zasięg testowanej maszyny: 162 km
średnie spalanie w teście: 3,7 l/100 km
Prędkość maksymalna: 45 km/h (w teście – ok. 70 km/h)
pojemność Zbiornika paliwa: 6 l

cena 4700 zł
ImpOrter: MOTOR-LAND, ul. Wał Miedzeszyński 262, 04-792 Warszawa, www.motor-land.com.pl, www.kymco.pl

KOMENTARZE