fbpx

Po raz pierwszy od trzech dekad na fabrycznych motocyklach Hondy w MotoGP na darmo będzie wypatrywać logo firmy Repsol. Natura nie znosi jednak próżni, a sponsorem tytularnym ekipy, w której startują Joan Mir i Luca Marini, został Castrol.

To już ostatni moment! Licytuj ręcznie malowany kask z podpisami zawodników MotoGP, trening z Andrzejem i Kamilem, oryginalny slider Marca Marqueza i inne gadżety z MotoGP!

Po tym, jak po sezonie 2023 z Hondy do ekipy Gresini Ducati odszedł Marc Marquez, Repsol postanowił znacznie zredukować swoje zaangażowanie w fabryczny skład HRC. Kilka miesięcy później ogłoszono, że wraz z końcem 2024 roku, trzydziestoletnia współpraca japońskiego producenta i Repsola ostatecznie dobiegnie końca. Choć od dawna spekulowano o tym, że to Castrol zajmie miejsce na owiewkach fabrycznych RC213V, ogłoszono to dopiero podczas prezentacji ekipy przed nowym sezonem.

W składzie przemianowanym na Honda HRC Castrol pozostają dwukrotny mistrz świata, czempion MotoGP z 2020 roku Joan Mir oraz Luca Marini, który dotychczas dwukrotnie stał na podium w klasie królewskiej, jeszcze podczas startów na Ducati w barwach ekipy VR46. Cel na ten rok dla tej dwójki to przede wszystkim rozwój motocykla i próba regularnej walki w okolicach TOP10. Na ambitniejsze plany przyjdzie jeszcze czas. Trzeba jednak przyznać, że w drugiej połowie sezonu 2024 Honda nieco podkręciła tempo, choć bardziej było to widać w przypadku Johanna Zarco z ekipy LCR. Ostatecznie to Francuz był najlepszym zawodnikiem na RC213V w minionym roku. Mir z dorobkiem 21 punktów był dwudziesty pierwszy, a Marini (14 pkt.) zajął dwudzieste drugie miejsce.

Z racji nowego sponsora tytularnego, spore zmiany zaszły w malowaniu fabrycznych motocykli Hondy na ten rok. Teraz są one czerwone ze wstawkami niebieskiego i białego oraz z dużym logo Castrol na dolnej części owiewek. Barwy RC213V podobne są do tych, w jakich w World Superbike startowali przed rokiem Xavi Vierge Iker Lecuona. W MotoGP z podobnego malowania korzystał z kolei tester Hondy Stefan Bradl.

Nowe malowanie to nie jedyne zmiany w HRC przed sezonem 2025. Hondzie udało się ściągnąć ówczesnego szefa technicznego Aprilii Romano Albesiano, który pełni teraz rolę dyrektora technicznego HRC. Nowym testerem HRC został z kolei Aleix Espargaro, który w przeszłości pomógł Aprilii w wejściu z samego dna MotoGP niemalże na szczyt. Drugim zawodnikiem testowym Hondy będzie tymczasem Taka Nakagami, który po latach ścigania się w barwach ekipy LCR, zakończył jazdy na pełny etat w MotoGP. W oficjalnej informacji prasowej Honda podała z kolei, że testować dla niej będzie także Stefan Bradl, choć ten pod koniec 2024 roku przyznawał, że jego przygoda z rolą zawodnika testowego dobiegła końca.

„Nowy motocykl, w nowych barwach, wygląda niesamowicie! Rozpoczynamy nowy sezon z jasnymi celami pracy nad poprawą motocykla, zespołu i samych siebie. To będzie intensywny rok, bo rozpoczniemy go niemalże od razu po dwóch sesjach testowych. To jednak pozwoli nam szybko wrócić do odpowiedniej prędkości. Nie mogę doczekać się, żeby zobaczyć, co nasi inżynierowie wymyślili przez zimę” – mówił Joan Mir, dla którego będzie to już trzeci sezon na Hondzie, co czyni z niego najbardziej doświadczonego zawodnika na RC213V. Jego najlepszym wynikiem na HRC pozostaje piąte miejsce wywalczone w wyścigu o GP Indii 2023.

Z kolei Luca Marini, po po trudnym starcie na Hondzie, w końcówce sezonu zaczął regularnie dojeżdżać pod koniec punktowanej piętnastki. Przed swoim drugim sezonem w Hondzie przyznawał: „Wiele nauczyliśmy się w poprzednim sezonie, który byliśmy w stanie zakończyć w przyzwoitym stylu. Kontynuacja poprawy to nasz główny cel na ten sezon. Wiem, jak ostro wszyscy pracują nad tym projektem, a ja jestem zdeterminowany, by dawać z siebie maksimum na torze. Już w zeszłym roku widać było, że zrobiliśmy postępy i jestem pewny, że to samo będzie w tym sezonie”.

Honda HRC Castrol to przedostatni skład, który zaprezentował swoje barwy przed sezonem 2025. Ostatnią ekipą, która to zrobi, będzie team LCR, w którym wystartują Johann Zarco oraz debiutant Somkiat Chantra. Prezentacja składu LCR już za tydzień 8 lutego.

Sprawdź najważniejsze informacje o sezonie 2025 MotoGP!

KOMENTARZE