fbpx

Niektóre pojazdy od pierwszego kontaktu budzą tak pozytywne emocje, że zaczynamy je lubić bez konkretnego powodu. Choć Agility 16+ to zwykły, niewielki skuter miejski, jest jedną z takich maszyn.

Funkconalny skuter miejski

Kymco Agility 16+

Kanapa jest bardzo wygodna, zaś kierownicę zamontowano na właściwej wysokości, dzięki czemu podczas pełnego skrętu nie będziemy zawadzać o kolana. Zestaw wskaźników zawiera tylko to, co potrzebne: prędkościomierz, paliwomierz, zegar i niezbędne kontrolki.

Do dyspozycji mamy sporo (jak na skuter miejski) miejsc do schowania drobiazgów, które muszą z nami podróżować. Mały schowek – zamykany kluczykiem i z gniazdkiem elektrycznym – umieszczono na panelu przednim, większy – mieszczący kask jet – pod kanapą a na płycie z tyłu zamontowano fabryczny top case. Mądrym rozwiązaniem jest umieszczenie wlewu paliwa na zewnątrz, na panelu obok małego schowka. Gdybym miał coś do tego skutera dołożyć, to tylko akcesoryjną szybę dla podwyższenia komfortu jazdy.

Kymco Agility 16+ – jazda

„Szesnastka” toczy się na kołach o większej średnicy niż większość innych skuterów. Z przodu jest szesnastka, z tyłu – czternastka. Dzięki temu koła nie zwiedzają dna dziur w jezdni (jak to mają w zwyczaju małe kółka). Jazda staje się bardziej komfortowa, zyskuje trakcja. Nad bezpieczeństwem czuwają doskonale działające, wydajne hamulce tarczowe (z przodu i z tyłu). Ich skuteczności przysługują się też przewody hamulcowe w oplocie.

Agility 16+ – idealny dla początkującego

Kymco Agility 16+

Prowadzenie Agility 16+ jest łatwe i daje wiele przyjemności. Nawet początkujący skuterzysta, którego doświadczenie z jednośladami do tej pory ograniczało się do rowerów, nie będzie miał problemów z opanowaniem 16+. Dobra dynamika pozwala być jednym z szybszych uczestników miejskiego ruchu. Pomaga w tym także zwrotność.

Dodatkowym bonusem jest niskie spalanie. Chociaż silniczek mały i prędkość podróżna niewielka, bo około 80-90 km/h, skuter nadaje się do podmiejskich wojaży. Wysoki komfort pozwala przejechać bez zmęczenia całkiem sporo kilometrów. To wszystko sprawia, że Agility 16+ jeździmy, bo lubimy, nawet bez celu.

Kymco Agility 16+ 125 – dane techniczne:

Kymco Agility 16+

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: OHC, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124,8 ccm

Średnica x skok tłoka: 52,4 mm x 57,8 mm

Stopień sprężania: 9,6 : 1

Moc maksymalna: 6,7 kW (9 KM) przy 7500 obr./min

Moment maksymalny: 9,1 Nm przy 6500 obr./min

Zasilanie: gaźnik

Smarowanie: mokra miska

Zapłon: CDI

Rozruch: elektryczny

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: pas klinowy

Sprzęgło: odśrodkowe

Skrzynia biegów: bezstopniowa, automatyczna CVT

Napęd tylnego koła: bezpośredni

PODWOZIE

Rama: rurowa, stalowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiące

Hamulec przedni: tarczowy, 260 mm

Hamulec tylny: tarczowy, 240 mm

Ogumienie przód / tył: 100/80-16 / 120/80-14

WYMIARY I MASY

Długość: 2080 mm

Szerokość: 735 mm

Wysokość: 1270 mm

Wysokość siedzenia: 760 mm

Rozstaw osi: 1340. mm

Minimalny prześwit: 140. mm

Kąt pochylenia główki ramy: b.d.

Masa pojazdu: 131 kg

Dopuszczalna masa całkowita: b.d. kg

Zbiornik paliwa: 6,5 l

DANE EKSPLOATACYJNE

Prędkość maksymalna w teście: 97 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Średnie zużycie paliwa: 3 l/100 km

Zasięg: 216 km

CENA: 7900 zł

Importer: MOTOR-LAND

ul. Wał Miedzeszyński 262

04-792 Warszawa

tel. 0-22 872 18 18

22 872 02 98

22 497 56 84

www.motor-land.com.pl

www.kymco.pl

KOMENTARZE