fbpx

Szósty, ostatni w tym roku numer Świata Motocykli to idealna okazja, by odetchnąć po sezonie i zanurzyć się w tym, co w naszej pasji najlepsze. Znajdziecie tu pierwszy test motocykli ADV przygotowany przez Tomka z „Łowców Niewygód”, sporo przemyśleń o tym, dokąd zmierza motocyklowy świat, oraz kilka historii, które pokazują, że rzetelna wiedza i doświadczenie wciąż są ważniejsze niż sztuczna inteligencja i szybkie streszczenia z sieci. To numer, który dobrze smakuje w wolniejszym rytmie — idealnie na koniec roku.

Wydarzenia: Targi EICMA

Mediolańskie targi od ponad 100 lat są motocyklową sceną. Czekamy na ekscytujące motocykle, innowacyjne rozwiązania i zaskakujące produkty. Tegoroczna edycja była inna i pomimo ogromnej ilości nowych motocykli, mam wrażenie, że branża zrobiła krok do tyłu.

Wydarzenia: Harley-Davidson Press Ride

To miała być przejażdżka na Harleyach, jak każda inna. Wraz z Mariuszem zauważyliśmy, że nie chce nam się zsiadać z motocykli, które nie pasują do reszty towarzystwa. Nowoczesne jednostki Sportstera S i Pana America ST skłoniły mnie do głębszych przemyśleń.

Świat motocyklistów: Polskie sukcesy w 2025

Polski, motocyklowy motorsport, ma w tym roku powody do ogromnej dumy. Podczas gdy Witek Kupczyński i Janek Babiarz zdominowali światowy finał MotoMini tuż przed rundą MotoGP w Walencji, Milan Pawelec kilka dni później leciał tam walczyć o tytuł mistrza Europy Moto2. W Wielkiej Brytanii o tytuł w British Talent Cup do ostatnich metrów walczył Filip Suriowiak, a po sukcesy na międzynarodowych torach sięgali także Daniel Blin, Andrzej Kupczyński czy Jakub Belak. A to dopiero początek!

Wydarzenia: Street Bob vs Dyna

To jest to! Od lat słyszałem, że „prawdziwe” Harleye skończyły się na modelu Dyna. Zupełnie nie wiedziałem, o co chodzi, bo z mojej perspektywy wszystkie H-D wyglądają identycznie…

Sprawdzian: Wielki test ADV

Wydaje się, że Jeszcze 40-50 lat temu, pojęcie pojazdów „przygodowych” po prostu nie istniało. Ludzie byli zdecydowanie mniej mobilni, zaś pojęcie wyprawy, dostępne było tylko dla największych śmiałków, szaleńców, a często też tylko dla osób o bardzo grubym portfelu. Ówczesne motocykle wyprawowe niczym nie przypominały obecnych. Płaskie gąbczaste siedzenia i geometria motocykla nadawały się tylko do jazdy na siedząco, koła 2×18”, zawieszenia o nikłym skoku – tak się wtedy jeździło.

Sprawdzian: Zontes 369G

Gdy kilkanaście lat temu testowałem premierowe skutery BMW C600 Sport wydawało mi się, że już nigdy nic mądrzejszego w tej kategorii jednośladów ludzkość nie wymyśli. Po prostu miały wszystko. I po raz kolejny w życiu przekonałem się o słuszności powiedzenia „nigdy nie mów nigdy”…

Technika jazdy: Proenduro

Jazda dużym motocyklem terenowym poza asfaltami otwiera nowe możliwości odkrywania świata. Buduje pewność siebie, że damy sobie radę w sytuacji gdy kończy się czarne, a zaczyna szuter czy błoto.

Miejsca: Gazuu Racing Park

Ten moment musiał nadejść! Odnaleźliśmy motocykle elektryczne, które mają sens. Właściwie to one odnalazły nas, a to wszystko za sprawą kilku zapaleńców.

Historia: Bud Ekins

California na początku XX wieku była dopiero 21 stanem, a Los Angeles 36 miastem USA pod względem populacji. W 1950 roku stan był już drugim, a LA czwartym największym miastem. Tempo rozwoju było po prostu szalone.

Sport: MotoGP 2025/2026

MotoGP widziało już cuda, powroty, dramaty i historie, które przechodzą do legendy. Ale sezon 2025 był czymś jeszcze innym. Był jak hollywoodzki scenariusz, który ktoś kiedyś wyrzucił do kosza, uznając go za zbyt nieprawdopodobny. A jednak to wydarzyło się naprawdę!

Custom: Yamaha MT-09 „Tenere 900” – Purpose Built Moto

Kenny Roberts, Barry Sheene, Eddie Lawson, Randy Mamola, Wayne Rainey, Max Biaggi, Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Fabio Quartararo i Paweł Szkopek. Co ich łączy? Oczywiście Yamaha. Ta japońska marka przez dziesiątki lat znana była nie tylko z osiągnięć sportowych, ale i z perfekcyjnego odpowiadania na potrzeby rynku.

Motolegenda: AME Amazonas 1600

W dziale Motolegenda zazwyczaj opisujemy motocykle, które z różnych powodów zapisały się w historii. Czasami są to znakomite osiągi, niezwykła stylistyka czy innowacyjne rozwiązania techniczne. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest brazylijski AME Amazonas 1600, przez wielu określany jako najgorszy motocykl na świecie.

Barry na używkach: Yamaha FZ1

Yamaha produkowała model FZ1 w dwóch wersjach. Pierwsza to Fazer – popularny motocykl sportowo-turystyczny z dużą owiewką. Druga to klasyczny naked. Taki motocykl z silnikiem o mocy 150 KM można dziś kupić już za około 20 000 zł.

Używka: Yamaha XV 535 Virago

Yamaha XV 535 Virago, mimo upływu lat, wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem wśród motocyklistów. Na czym polega jej fenomen?

Dookoła komina: Między Piotrkowem a Tomaszowem Mazowieckim

Tym razem wybieramy trasę sprawiedliwie, żeby wszyscy chętni dojazdówkę mieli niezbyt długą, czyli w geograficznym centrum Polski. Co prawda chyba nikt nie wie, gdzie dokładnie on leży, ale przecież nie będziemy kłócili się o te kilka kilometrów…

Za horyzont: Chylo w Alpach

Człowiek ma taką naturę, że lubi sobie utrudniać, bądź urozmaicać życie. A może to tylko przypadłość moja i kilku kumpli? Wszak męska część ludzkości doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że te najpiękniejsze i najbardziej pożądane kobiet y są przeważnie trudne we współżyciu… Podobnie jest z włoskimi motocyklami, zwłaszcza dojrzałymi „youngtimerami” – a przynajmniej taka utarła się opinia.

Po więcej zapraszamy do najnowszego wydania magazynu.
Do kupienia m.in. w:

KOMENTARZE