fbpx

Czerwiec nierozłącznie kojarzy się z dniem dziecka i wakacjami. I o ile my zrobiliśmy dzień, a właściwie miesiąc dziecka, to wakacyjnej laby nie mieliśmy. Dlatego w czerwcowym numerze znajdziecie materiały dla dzieci tych młodszych, jak i wyrośniętych. Zarówno dla tych, co najbardziej lubią nawijać kilometry na szosie, jak i tych wylewających pot w terenie. A przede wszystkim, czerwcowy numer świata motocykli oferuje coś dla motocyklowych entuzjastów każdego typu!

Dział towarzyski: Dzieci na motocykle!

Drżyjcie portfele i konta rodziców. Oto z okazji Dnia Dziecka przygotowaliśmy materiał, dzięki któremu przekonacie się, dlaczego warto sadzać dzieci na motocykle i nie tylko… Sami będziecie chcieli je im kupić!

Premiera: Triumph Daytona 660

Niemal każdy producent próbuje na nowo zdefiniować klasę motocykli sportowych. Każda marka ma swój pomysł, ale żadna jeszcze nie wpasowała się w gust Andrzeja. Trium miał szansę, ale… sprawdźcie zresztą sami.

Pemiera: Opony Metzeler Roadtec 2 na Wyspie Man

Z perspektywy sportowych zainteresowań „Buły” i faktu, iż nigdy nie był na legendarnej dla motocyklistów Wyspie Man, propozycja uczestnictwa w teście opon Metzeler wydawała się spełnieniem marzeń, Test już na etapie dojazdowym przepełniony był adrenaliną… 

Pemiera: Triumph TF 250-X

Rynek motocrossowy zdecydowanie przezywa hossę, a na maszynach startowych robi się coraz bardziej kolorowo i wcale nie chodzi tutaj o zróżnicowanie narodowościowe zawodników, a stawkę producentów. DO walki o najwyższe laury „z buta” wjeżdża Triumph ze swoim modelem TF 250-X!

Premiera: Yamaha XSR 900 GP

Historia zatacza koło, moda powraca, a nowe motocykle chcą być stare. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego i odkrywczego. A jednak te mechanizmy czasami potrafią sprawić, że z rzeczy, które już były, powstanie coś nadzwyczajnego, świeżego i starego zarazem. Szanowni państwo, oto Yamaha XSR 900 GP, motocykl sentymentalny.

Youngtimer: Yamaha XS 650 ’81

Rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady! Właściwie… czemu nie? Pakujemy motocykle i jedziemy nieświadomi, że ten wyjazd zmieni nasze życie, a przynajmniej nieco zweryfikuje jego motocyklowy obszar.

Strefa bez prawka: Zontes GK 125

Nasza redakcja to coś w rodzaju fabryki, tylko produkujemy materiały o motocyklach, a nie śrubki. Maszyn przewala się więc w sezonie sporo, czasami trudno nadążyć, które były już testowane, a które nie. Gdy do redakcji trafił Zontes GK 125, Lech był niemal na 100% pewny, że już go ujeżdżał… A to ci niespodzianka!

Historia wg Lecha: Krajowe wydumki

O wielu aspektach historii motocykli mogliście już przeczytać w tym dziale, ale przyszedł czas na temat nieoczywisty, a być może i kontrowersyjny. Bo czy można zajmować się na poważnie motocyklami domorosłych konstruktorów, w dodatku budującymi swoje wehikuły na bardzo lokalnym rynku? Według Lecha – można.

Motolegenda: Moto Guzzi V11 Scura

Mało kto dziś pamięta, że Moto Guzzi dawno temu odnosiło spektakularne sukcesy w wyścigach. Współczesne modele raczej nie kojarzą się z rywalizacją na torze. Słowo „sport” pojawiło się jednak pod koniec lat 90. wraz z motocyklem V11. Paweł sprawdza, czy ta maszyna rzeczywiście zasługuje na ten przydomek.

Custom: Harley-Davidson „Slow Burn” – Game Over Cycles

W 2013 roku w rzeszowskiej firmie Game Over Cycles, prowadzonej przez Staszka Myszkowskiego, zrodził się pomysł na stworzenie motocykla inspirowanego jedną z zabawek autora „Nothing Else Matters”. Pomysł równie szalony, co wpuszczenie ballady do repertuaru zespołu heavymetalowego, ale kto nie próbuje, ten wiadomo co.

Używka: Wiekowe pięćsetki

Paweł miło wspomina stare pięćsetki, ze szczególnym naciskiem na Suzuki GS 500E. Był to jego drugi motocykl, jawiący się wówczas jako narowista bestia. Zapewne wtedy chyba wszystko wydawało się bardziej kolorowe?

Jak to działa: Boczne kółka do motocykli

Podobno dobry motocyklista pojedzie na każdej maszynie, niezależnie od uwarunkowań fizycznych. Jest w tym trochę prawdy, ale po co męczyć się z ciężkim cruiserem, mając na przykład 170 cm wzrostu, skoro można sobie pomóc ciekawym i praktycznym urządzeniem? Nie ma co się śmiać – boczne, rozkładane koła renomowanych producentów, to efekt wielu lat badań i ciężkiej pracy uzdolnionych inżynierów.

Dookoła komina: Szwecja – Kalmar i Olandia

Paweł tak bardzo przyzwyczaił się do zimnych majówek, że widząc zapowiadane upały zdecydował się nie przerywać tradycji. Zamiast gotować się w polskim skwarze, postanowił dołączyć do Motocyklowego Potopu – majówkowej edycji serii wyjazdów z Polski na południe Szwecji.

Za horyzont: Hondą przez pół Europy

Jeszcze w lutym Błażej zaplanował wyprawę na południe Europy przed nastaniem lata. Aby uniknąć tłumów turystów i skorzystać z przedsezonowych cen, zdecydował się na wyjazd w kwietniu. Jego Honda NC750X w „manualu” doskonale nadawała się do siedmiodniowej wyprawy.

Po więcej zapraszamy do najnowszego wydania magazynu.
Do kupienia m.in. w:

KOMENTARZE