fbpx

  Nowe ogumienie w portfolio marki pomyślnie przeszło testy w wymagających próbach na torze. Pierwsze produkcyjne egzemplarze GP Racer D212 brały udział w finałowej rundzie Mistrzostw Superbike Francji, w których Lucas Mahias (GMT94 Yamaha) zwyciężył w obu wyścigach klasy Supersport. Prototypowe wersje opony sprawdziły się również wcześniej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (EWC) FIM. Nowy profil przedniej […]

 

Nowe ogumienie w portfolio marki pomyślnie przeszło testy w wymagających próbach na torze. Pierwsze produkcyjne egzemplarze GP Racer D212 brały udział w finałowej rundzie Mistrzostw Superbike Francji, w których Lucas Mahias (GMT94 Yamaha) zwyciężył w obu wyścigach klasy Supersport. Prototypowe wersje opony sprawdziły się również wcześniej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (EWC) FIM.

Nowy profil przedniej opony z modelu GP Pro D212 wygrywa wyścig TT

GP Racer D212 wykonana jest w technologii zastosowanej w oponach GP Pro D212, które zwyciężały w zawodach Isle of Man TT. GP Racer D212 zostały dostosowane do wymagań motocyklistów startujących w wyścigach klubowych i na imprezach typu track day. Nowy profil i konstrukcja osnowy pochodzą bezpośrednio z GP Pro, dzięki czemu oponę znacznie łatwiej prowadzić, co pozwala na ostrzejsze i szybsze zmiany kierunku jazdy w porównaniu z poprzednim modelem.

Możliwość dostosowana do drogi i toru

W oponach tylnych w rozmiarach 190/55ZR17 i 200/55ZR17 w wersji Endurance, dzięki bardzo mocnej i trwałej mieszance zewnętrznej, zwiększona jest odporność ogumienia na przecieranie. Jednocześnie wykorzystana jest najnowsza technologia kontroli temperatury opracowana przez Dunlop, co zapewnia przyczepność na poziomie opony wyścigowej. Utrzymanie odpowiedniej temperatury zapewnia bardziej miękka część mieszanki.

Opona posiada również najnowszą wersję innowacyjnego systemu Dunlop NTEC, który umożliwia lepszą regulację ciśnienia. Dyrektor ds. technologii Sebastien Montet wyjaśnia:

“NTEC pozwala zawodnikom obniżać ciśnienie w oponie na czas jazdy na torze, co zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, maksymalizuje przyczepność i zapewnia równomierne zużycie, bez kompromisów w zakresie reaktywności i poczucia pewności jazdy. Łącząc to z najnowszą technologią kontroli temperatury i mieszanką MultiTread, stworzyliśmy oponę na imprezy typu track day, która może również zwyciężać na najwyższym poziomie zawodów.”

Wybór mieszanek dla zwycięskiej trwałości

GP Racer D212 wyróżnia się zmienioną mieszanką MultiTread, zaprojektowaną do jazdy przy niższej temperaturze operacyjnej. Zmianie uległ skład mieszanki zarówno w części środkowej jak i bocznej.

Opona dostępna jest z mieszankami oznaczonymi jako miękka, średnia i długodystansowa (Endurance). W nowej mieszance średniej postawiono przede wszystkim na przyczepność, dla jak najlepszych osiągów na krótkich dystansach. Mieszanka długodystansowa oferuje optymalną równowagę między przyczepnością, a trwałością osiągów.

Ostatecznego doboru mieszanek dokonano po intensywnym programie testów z udziałem najlepszych zawodników klasy Superbike i Endurance takich jak Mahias, Freddy Foray i Julien da Costa. W warunkach wyścigowych opony tylne z mieszanką średnią i długodystansowe wykonywały potrójne przebiegi na torze Catalunya i podwójne na torze Paul Ricard. Nowa przednia opona wyróżnia się również podwyższoną trwałością, co potwierdzają nawet sześciokrotne przebiegi na torach Catalunya i Paul Ricard, czyli ponad 200 okrążeń między wymianami.

 

Opona GP Racer D212 jest już dostępna w sprzedaży w Europie w następującej specyfikacji:

120/70ZR17 przednia – Slick (średnia)
120/70ZR17 przednia – Bieżnik (miękka i średnia)
160/60ZR17 tylna – Bieżnik
180/55ZR17 tylna – Bieżnik (średnia i długodystansowa)
190/55ZR17 tylna – Slick i Bieżnik (średnia i długodystansowa)
200/55ZR17 tylna – Slick i Bieżnik (średnia i długodystansowa )

KOMENTARZE