fbpx

Motocykle to nie tylko hobby, relaks i rekreacja. To także – coraz częściej – sposób na skuteczne i szybkie poruszanie się po mieście i terenach podmiejskich. Gdy sezon motocyklowy w pełni, jazda jednośladem to sama radość. Jednak pogoda, wraz z nastaniem jesiennych miesięcy, szybko się zmienia, a razem z nią warunki, jakie towarzyszą jeździe motocyklem. Co zrobić, by pomimo niesprzyjającej aury nadal móc korzystać z dobrodziejstw, twojego ulubionego jednośladu?

Sprawdzone patenty na jazdę w deszczu i chłodzie

Mało kto w porze deszczu i niskich temperatur wybiera się w dalszą podróż na motocyklu. Prawda jest jednak taka, że wystarczy nawet kilka kilometrów jazdy w zimnie i deszczu, by zmarznąć, a nawet przeziębić się. Zacznijmy więc od tego, co może wiadome, ale zawsze warte przypomnienia – odpowiedniej odzieży. Jeżdżąc w niższych temperaturach, nie potrzeba nam ubrań uniwersalnych, czyli sprawdzających się w różnych warunkach. Tu trzeba nastawić się na skuteczną ochronę przed wilgocią i chłodem.Nieodzownym rozwiązaniem będzie odzież wyposażona w ocieplenie i wodoodporną membranę. Dobrze sprawdzają się także kombinezony wodoodporne – jedno- i dwuczęściowe. Najlepiej, by były wykonane także z materiału opartego o membranę. W przypadku zwykłych, najprostszych i wykonanych z PVC kompletów para wodna będzie się zbierać wewnątrz. Będziemy zatem mokrzy, ale od własnego potu. Taką odzież przeciwdeszczową, zwłaszcza w wersji dwuczęściowej, możemy szybko zdjąć, więc po dotarciu do biura czy na uczelnie także nie będzie problemu z komfortem termicznym.

Ciepło, ale nie za ciepło

Dobrym rozwiązaniem jest także kominiarka lub tzw. komin na szyję. Te dodatki potrafią skutecznie osłaniać przed wiatrem szyję i głowę, nie krępując przy tym ruchów. Pamiętajmy też, by nie ubierać się zbyt ciepło. Uczucie lekkiego chłodu jest lepsze i w praktyce zdrowsze niż zawianie z powodu nadmiernej ilości potu.

Na motocyklu warto nie tylko nie zmarznąć, ale także trzeba mieć dobrą widoczność. W kasku często bywa z tym ciężko, gdy wydychane ciepłe powietrze momentalnie zaparowuje nam szybę.

Tu rozwiązaniem są tzw. wkładki Pinlock, do których zdecydowana większość kasków (nawet tych ze średniej półki cenowej) jest przygotowana albo posiada na wyposażeniu. Warto wpiąć tę wkładkę (zgodnie z instrukcją), bo pomaga ona skutecznie odseparować wizjer kasku i zapobiega jego parowaniu. Jeśli twój kask nie posiada możliwości zainstalowania Pinlocka, to na rynku dostępne są również inne podobne wkładki do przyklejenia na wewnętrzną powierzchnię wizjera. Widoczność to podstawa!

Płynna jazda i rozwaga

Także motocykl można dostosować do jazdy w gorszych warunkach. Wszystko dzięki bogatej ofercie akcesoriów motocyklowych. W tym celu warto rozważyć instalację podgrzewanych manetek, które dadzą niezbędne ciepło. Prostszą i także skuteczną alternatywą są mufki, czyli specjalne rękawy zakładane na kierownice, których zadaniem jest osłonięcie manetek od wody i zimnego wiatru.Niższe temperatury to także gorsza przyczepność. Opony nawet na suchym ale zimnym asfalcie nie dają pełnej przyczepności. Dlatego jazdę w niskich temperaturach należy zawsze łączyć z rozwagą i większym marginesem na błąd. Przed ruszeniem warto też dać silnikowi chwilę, by złapał temperaturę pracy. Tak będzie dla niego zdrowiej.





KOMENTARZE