1889 – Fabrique Nationale d’Armes de Guerre (Państwowa Fabryka Broni Palnej) rozpoczyna wytwarzanie broni palnej na potrzeby armii
1889 – Fabrique Nationale d’Armes de Guerre (Państwowa Fabryka Broni Palnej) rozpoczyna wytwarzanie broni palnej na potrzeby armii
1898 – początek produkcji rowerów napędzanych łańcuchem rolkowym lub wałem
1900 – pierwsze przymiarki do montowania silniczka doczepnego do roweru
XII 1901 – powstaje pierwszy motocykl z silnikiem o pojemności 133 ccm
1903 – powiększono pojemność silników (zapłon bateryjny lub iskrownikowy) do 188 ccm, pierwsze modele z napędem wałkiem
1904 – powstaje model 2 1 HP 300 ccm
1905 – powstaje przełomowy model 3HP z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 362 ccm z napędem wałkiem
1906-7 – powićkszenie silnika czterocylindrowca do 412 ccm; 2 L HP – 224 ccm otrzymuje nowe zawieszenie z wahaczem pchanym i resorem piórowym
1908 – specjalna wersja czterocylindrowca odnosi olbrzymi sukces na nowym kontynencie
1909 – 2 L HP otrzymuje rozrzrd waukiem zamiast zaworów samoczynnych, powodujrc wzrost wydajnouci
1922 – powstaje pierwsza wyścigówka FN, Typ VII
1923-25 – wprowadzono nowego napędzanego łańcuchem czterocylindrowca M.50, w którym zastosowano nowe zawieszenie przednie i wprowadzono przedni hamulec. Powstaje model M.60 w wersji Sports (350 ccm, OHV, 3 biegi, automatyczna pompa oleju) i Comfort
1926 – wprowadzenie modelu M.67
1927 – narodziny M.70, który z czasem stał się największym sukcesem firmy
1931 – powstaje M.91 (90) z wydajnym silnikiem 500 ccm i M.68 – sportowa maszyna, która nigdy nie weszła do seryjnej produkcji
1933 – M.200 i M.250 – pierwsze konstrukcje z silnikami dwusuwowymi
1934 – sportowy M.86 z kompresorem bije światowy rekord prędkości, osiągając wynik 224,019 km/h.
1936 – M.70 zostaje zastąpiony przez M.71 z nożną zmianą biegów
1937 – powstają modele M.11 z aluminiowym silnikiem 350 OHV, 500 SV lub 600 SV i sportowy M.14 z kompresorem Rootsa
1938 – na potrzeby armii wprowadzono dwucylindrowy model M.12 z silnikiem w układzie boxer 1000 ccm z napędem wałkiem, dostępny solo lub z wózkiem bocznym, budowany również jako trójkołowiec
1945 – na rynek wchodzą dwa nowe modele: M.XIII z szeroką gamą silników i trzykołowiec T-8
1952 – powstaje prototyp M.50, dwucylindrowy, 26 KM, 140 km/h. i M.18 z czterocylindrowym silnikiem w układzie boxer
1953 – powstaje M.22 z dwusuwowym, dwucylindrowym silnikiem
1955 – Royal Gold produkuje mopedy sprzedawane pod nazwa FN; przy współpracy z firmą Sarolea powstają dwusuwy z silnikami 125 i 200 ccm
1959 – rozpoczęcie sprzedaży mopedów całkowicie własnej konstrukcji
1960 -napotrzeby wojska powstaje trzykołowiec AS24
1965 – FN po raz ostatni wystawia się na międzynarodowych targach motoryzacji
V.1967 – wstrzymanie produkcji pojazdów