Zaprojektowany tak, by połączyć brytyjską elegancję z niesamowitymi osiągami, nowy Triumph Speed Triple 1200 RR to prawdziwa esencja cafe racera połączona z nowoczesnym podejściem i sportowym charakterem tego modelu.
Na skróty:
Manifest piękna
Nowy Speed Triple 1200 RR wznosi się na szczyt stylu i designu kultowego roadstera marki Triumph. Czyste i płynne linie, bardziej sportowa pozycja i sylwetka z pochylonym przodem – RR od razu przykuwa uwagę.
W przód owiewki idealnie wpasowano charakterystyczny dla RR pojedynczy, okrągły reflektor. To spora zmiana względem podwójnej lampy w modelu RS. Cały kokpit RR utrzymano zresztą w minimalistycznej i uporządkowanej formie, sprytnie ukrywając wszystkie kable i przewody. Do pakietu należy dodać też nowe panele z włókna węglowego, dzięki którym zbiornik, owiewki i kokpit wyglądają jeszcze lepiej.
Najbardziej ekscytujący Speed Triple w historii
Nowy Speed Triple RR został wyposażony w lekką i kompaktową ramę odlewaną z aluminium. To zapewnia niesamowitą zwinność i precyzyjne prowadzenie znane ze Street Triple’a 765 RS. Jednocześnie zachowano jednak wszystkie osiągi i charakter najnowszego modelu.
W nowym RR postawiono na nową ergonomię, dzięki czemu jazda jest jeszcze bardziej komfortowa. Aktualizacje obejmują nową kierownicę typu clip-on, która jest o 135 mm niższa i 50 mm bardziej wysunięta do przodu niż w Speed Triple 1200 RS. Dostosowano także pozycję podnóżków. W połączeniu z siedzeniem umieszczonym na wysokości 830 mm, wąskim zbiornikiem i rzeźbionym profilem siedzenia nowy RR zapewnia jeźdźcy maksymalny komfort i kontrolę.
Sportowy charakter RR podkreślono wysokiej jakości wyposażeniem w standardzie, w skład którego wchodzi nowe, elektronicznie regulowane, półaktywne przednie i tylne zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0. To najbardziej zaawansowany system zawieszenia Öhlinsa dostępnym na rynku. System jest w pełni regulowany, nawet podczas jazdy, za pomocą ekranu TFT. Wykorzystuje wysoce zaawansowaną jednostkę sterującą zawieszeniem, aby stale monitorować odbierane dane, w tym styl jazdy, prędkość i przyspieszenie – w rezultacie automatycznie dostosowuje zarówno kompresję, jak i tłumienie odbicia.Speed Triple 1200 RR korzysta również z lekkich, torowych, podwójnych zacisków monoblokowych Brembo Stylema oraz lekkich 320 mm pływających tarcz przednich, zapewniających precyzyjne hamowanie. Dźwignia przedniego hamulca ma system multi-click, który umożliwia regulację rozpiętości i przełożenia zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Z tyłu siłę hamowania zapewniają dwutłoczkowy zacisk Brembo i pojedyncza tarcza 220 mm.
17-calowe koła odlewane z aluminium są niezwykle lekkie i wyposażone w nowe wyczynowe opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3, unikatowe dla RR. Zapewniają niesamowitą reakcję, stabilność
i przyczepność zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze. Dla osób kochających jazdę na torze dostępne są również zatwierdzone opony o najwyższej specyfikacji: Pirelli Diablo Supercorsa SC2 V3.
Rewolucja w osiągach napędzana triple’em
Imponujące osiągi i wyróżniający się charakter są naturalnie związane z trzycylindrowym silnikiem Speed Triple RR o pojemności 1160 cm³ – tym samym lekkim i wydajnym silnikiem o wysokich osiągach, który napędza model RS.
Jednostka napędowa zapewnia imponującą moc maksymalną 180 KM przy 10 750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 9000 obr./min. Charakterystyczna dla wszystkich trzycylindrowych silników Triumpha krzywa momentu obrotowego jest płynna od samego dołu, poprzez średni zakres, aż po maksymalne obroty, zapewniając niewiarygodną moc i przyspieszenie. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest kompaktowa i lekka, ze zoptymalizowaną progresją przełożeń, aby precyzyjnie dopasować wykres mocy, gwarantując supergładką zmianę biegów.
Montowany z boku pojedynczy tłumik ze szczotkowanej stali nierdzewnej z czarną nasadką zapewnia rasowe brzmienie Speed Triple’a i gwarantuje dreszczyk emocji przy sportowej, wciągającej jeździe.
Najnowszej generacji technologia w specyfikacji premium
Podobnie jak Speed Triple 1200 RS, RR jest wyposażony w najnowocześniejszą elektronikę i funkcje zapewniające wygodę kierowcy. Kluczem do specyfikacji premium tego modelu jest w pełni kolorowy 5-calowy ekran TFT z systemem łączności My Triumph w standardzie. Kompatybilny z systemami Android i iOS, umożliwia obsługę połączeń telefonicznych i ustawianie muzyki, nawigację zakręt po zakręcie (opracowaną we współpracy z Google) i sterowanie kamerą GoPro. Wszystko to dostępne i zarządzane za pomocą podświetlanych przełączników i wyświetlane na ekranie TFT, gwarantującym doskonały, klarowny obraz. Intuicyjny interfejs użytkownika umożliwia dostosowanie wielu ustawień w trakcie jazdy
i zawiera lap timer do użytku na torze.
RR jest wyposażony w standardzie w najbardziej zaawansowany układ Triumpha – Optimised Cornering ABS i kontrolę trakcji Optimised Cornering Traction Control z możliwością dezaktywacji. Z systemem kontroli trakcji połączony jest zaawansowany system wykrywania podnoszenia przedniego koła.
Nowy RR oferuje pięć trybów jazdy – Road, Rain, Sport i Rider z możliwością konfiguracji, a także tryb Track, który w minimalnym stopniu ingeruje w ABS i kontrolę trakcji. Inną przydatną funkcją do wykorzystania zarówno na drodze, jak i na torze jest quickshifter Triumph Shift Assist góra/dół, opracowany na podstawie wiedzy, którą firma Triumph zdobyła dzięki swojemu udziałowi w mistrzostwach Moto2.
Oświetlenie maszyny zostało wykonane w technologii LED, co zapewnia trwałość i maksymalną wydajność. W nowym pojedynczym okrągłym reflektorze zastosowano światła do jazdy dziennej oraz unikatowe tylne światło idealnie wpasowane w tylną część motocykla, a także samoczynnie wyłączające się kierunkowskazy LED.
Nowy Speed Triple 1200 RR jest również wyposażony w dodatkową technologię poprawiającą jazdę, w tym pełny system bezkluczykowy (obejmujący zapłon bezkluczykowy, blokadę kierownicy i korek wlewu paliwa) oraz w pełni regulowany tempomat.
Gotowy do personalizacji
Podobnie jak w przypadku wszystkich motocykli Triumpha, u podstaw nowego RR leży personalizacja – idealne dopasowanie możliwe jest dzięki gamie ponad 30 oryginalnych akcesoriów, jak: obrobione mechanicznie zbiorniki płynu hamulcowego zarówno z przodu, jak i z tyłu; pływające kierunkowskazy; podgrzewane manetki; a nawet torby, z wodoodpornym Tail Packiem na tył i Tank Bagiem, oba wyposażone w mocowanie z szybkozłączką.
Wszystkie zostały przetestowane zgodnie z tymi samymi, rygorystycznymi standardami jakości i trwałości co motocykl. Akcesoria są objęte dwuletnią gwarancją firmy Triumph z nieograniczonym przebiegiem. Można je znaleźć w konfiguratorze online
Kiedy Triumph Speed Triple 1200 RR trafi do sprzedaży?
Triumph Speed Triple 1200 RR charakteryzuje się długimi okresami między przeglądami wynoszącymi 16 000 kilometrów lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Nowy model jest również objęty dwuletnią gwarancją Triumpha z nieograniczonym przebiegiem, którą można przedłużyć o rok lub dwa lata, aby zapewnić sobie dodatkowy spokój ducha.
Maszyna ma trafić do sprzedaży już na początku 2022 roku. Nowy model będzie dostępny w dwóch malowaniach – Red Hopper & Storm Grey oraz Crystal White & Storm Grey ze złotymi detalami premium.