fbpx

Honda poinformowała, że w roku 2021 w rodzinie skuterów sport/GT Honda Forza zajdą istotne zmiany. Do skuterowej ekipy dołączy zupełnie nowy model Forza 750, pojawi się nowa Forza 350 i ulepszona wersja popularnej Forzy 125.

Nowa Forza 75 jest napędzana przez dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 750 cm3. Skuter wyposażono w najnowocześniejsze rozwiązania, w tym w system elektronicznej przepustnicy, kilka trybów pracy silnika, elektroniczną regulację momentu obrotowego silnika (HSTC) i dwusprzęgłową przekładnię DCT. Silnik i rama zapewniają według producenta sportowe osiągi w ruchu miejskim, ale wymiary odpowiadają klasie GT, z dużą przestrzenią na nogi, ochroną przed wiatrem i komfortem zarówno dla kierowcy jak i pasażera.

Forza 750. Ambitny typ!

Stalową ramę opakowano w eleganckie, atrakcyjne stylistycznie nadwozie, z pełnym oświetleniem LED i praktycznymi funkcjami, jak Honda Smart Key, 22-litrowy schowek pod siedzeniem, czy zintegrowana ładowarka USB. Forza 750 jest również pierwszym skuterem Hondy, który został wyposażony w system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który integruje funkcjonalność smartfonu kierowcy z maszyną, umożliwiając zarządzanie połączeniami telefonicznymi, wiadomościami tekstowymi, muzyką i nawigacją za pomocą poleceń głosowych lub przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy.

Forza 350 oraz 125. Skutery dla każdego

Wzrost pojemności skokowej silnika o 50 cm3 powoduje, że w 2021 roku Forza 300 zmieni się w nową Forzę 350. Nowy silnik eSP+ otrzymał znaczny przyrost mocy maksymalnej. Dysponuje dużym, natychmiast dostępnym momentem obrotowym, pojawiającym się już przy niskich prędkościach obrotowych, co zapewnia łatwość przyspieszania. Zużycie paliwa, wynoszące 3,3 l/100 km (w trybie testowym WMTC), umożliwia przejechanie ponad 340 km po zatankowaniu do pełna zbiornika o pojemności 11,5 litra. Aktualizacje stylistyczne i te dokonane pod kątem aerodynamiki, obejmują dodatkowe 40 mm zakresu elektrycznej regulacji przedniej szyby.

Od 2021 roku Forza 125 będzie standardowo wyposażona w system HSTC, a jej obecna stylistyka i aerodynamika są wzorowane na modelu Forza 350. Zarówno Forza 125, jak i Forza 350 mają wystarczająco dużo miejsca w schowku pod siedzeniem, by pomieścić dwa pełnowymiarowe kaski. Skutery zostały też standardowo wyposażone w ładowarkę USB i w system Honda Smart Key.

Wszystkie trzy skutery z rodziny Forza będą dostępne z pełną gamą akcesoriów, co pozwoli lepiej podkreślić ich styl i podnieść funkcjonalność

KOMENTARZE