fbpx

Pomysł na motocykl turystyczny o sportowym charakterze właśnie osiągnął szczyt. Ducati Multistrada V4 Pikes Peak to 170-konny silnik V4, dynamiczna pozycja kierowcy, 17-calowe przednie koło, jednostronny wahacz, zawieszenie Öhlins i dodatkowy tryb jazdy Race, a to wszystko pod owiewkami z wykończeniem inspirowanym maszynami MotoGP. Ekstremalny pakiet, z którego możesz korzystać na co dzień!

W trzecim odcinku cyklu Ducati World Première 2022 poznaliśmy kolejne wcielenie Multistrady Pikes Peak, tym razem ze wspaniałym silnikiem V4. 

Nazwa sportowej wersji Multistrady pochodzi oczywiście od słynnego „Wyścigu do chmur”, czyli Pikes Peak International Hill Climb, w którym motocykle włoskiej marki zwyciężały siedmiokrotnie. Najnowsza odsłona tego modelu to obecnie najmocniejszy i najszybszy crossover na rynku. Idealny wybór dla motocyklistów z duszą sportowca, którzy nie chcą jednak rezygnować z wygody i możliwości, które w codziennym użytkowaniu daje maszyna turystyczna. 

170 powodów do radości

Nowa Multistrada V4 Pikes Peak napędzana jest silnikiem Granturismo V4, generującym 170 KM mocy i 125 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta została zaprojektowana specjalnie dla maszyn z rodziny Multistrada i mimo czterech cylindrów jest niezwykle kompaktowa i lekka – waży tylko 66,7 kg. Jest także niezwykle przyjazna w użytkowaniu, a to dzięki długim interwałom serwisowym. Kontrolę i regulację zaworów zaplanowano dopiero po rekordowych 60 tysiącach kilometrów. 

W parze z potężnym piecem idzie wspaniałe zawieszenie, znacznie różniące się od tego w typowo turystycznej Multistradzie V4S. Zmiany widać już w konstrukcji aluminiowej ramy typu monocoque, której główka ma teraz kąt 25,75° zamiast 24,5°. W oczy rzuca się również mniejsze, 17-calowe przednie koło, które pozwala na szybkie zmiany kierunku jazdy i zapewnia doskonałą precyzję prowadzenia w ciasnych łukach. Obręcze kół Marchesini wykonane są z kutego aluminium, co dało łącznie 4 kg oszczędności na masie względem V4 S. Doskonałe zachowanie na drodze gwarantują jednostronny wahacz z tyłu oraz elektronicznie sterowane zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0, które automatycznie dostosowuje swoje nastawy do stylu jazdy kierowcy – rozwiązanie to znamy już z modeli Panigale V4 S i i Streetfighter V4 S. Multistrada V4 Pikes Peak jest liderem w swojej klasie również pod względem hamulców. Z przodu mamy dwie tarcze o średnicy 330 mm z zaciskami monobloc Brembo Stylema, z tyłu jedną tarczę o średnicy 265 mm i pływający zacisk Brembo.

Z duchem czasu

Topowa wersja Multistrady nie mogłaby się obyć bez bogatego pakietu najnowocześniejszej elektroniki, która tutaj nastawiona jest na spotęgowanie sportowych doznań przy jednoczesnej dbałości o jak najwyższy poziom bezpieczeństwa. Wersję Pikes Peak wyróżnia przede wszystkim dodatkowy tryb jazdy Race, niespotykany wcześniej w turystycznych modelach Ducati. Pozwala on skuteczniej korzystać z wysokich obrotów potężnego silnika, wpływa również na pracę quickshiftera – można zbijać biegi w dół bardzo agresywnie, w czysto wyścigowym stylu. 

Wzorem modelu V4 S, na pokładzie znajdziemy również podwójny radar (z przodu i z tyłu) i współpracujące z nim tempomat adaptacyjny (ACC) oraz detektor martwego pola (BSD). W kokpicie umieszczono kolorowy ekran TFT o przekątnej 6,5 cala, na którym dzięki zaawansowanemu systemowi Ducati Connect można wyświetlać to, co aktualnie znajduje się na ekranie smartfona, np. mapę nawigacji. Lista kolejnych systemów pokładowych jest tradycyjnie długa, są na niej m.in. wielopoziomowa kontrola trakcji, wheelie control czy ABS działający w zakrętach, skonfigurowany w kierunku ostrej jazdy w ciasnych łukach.

Wyścigowe geny

Sportowy wizerunek motocykla dopełniają owiewki w specjalnym malowaniu „Pikes Peak”, inspirowanym Ducati Desmosedici GP’21 z mistrzostw świata, a także liczne dodatki wykonane z karbonu i tytanu, m.in. kompletny wydech Akrapovič. Charakterystyczne elementy to również niska, przydymiona szyba, dwukolorowa kanapa z logo V4 i anodowany na kolor złoty widelec Öhlins.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak to zaawansowany technologicznie motocykl dla tych, którzy cenią sobie dreszcz sportowych emocji, zwłaszcza na krętych górskich drogach. Doskonale sprawdzi się również w czasie weekendowych wypadów na tor. Model ten objęty jest oczywiście programem czteroletniej gwarancji bez limitu kilometrów „4Ever Multistrada”, realizowanym w całej sieci dealerskiej Ducati. 

Więcej informacji o Multistradzie V4 Pikes Peak oraz pozostałych modelach Ducati znajdziecie u dealerów oraz na stronie www.ducatipolska.pl 

 

KOMENTARZE