Triumph Scrambler 1200 to bardzo udany motocykl, który znalazł wielu fanów na całym świecie. Możliwościami jezdnymi nie ustępuje motocyklom adventure, odnajdując się na większości dróg, w tym również na bezdrożach. Jednocześnie jednak oferuje kompletnie odmienny wygląd i styl. Zarówno Scrambler XC, jak i bardziej uterenowiony XE zapewniają świetną zabawę na każdej nawierzchni, a teraz – na rok 2024 – oba modele doczekały się szeregu zmian.
Na skróty:
Wszędobylskie klasyki
Dotychczas Scrambler 1200 dostępny był w dwóch wersjach – nieco bardziej drogowej XC oraz stworzonej głównie do jazdy offroadowej XE. Triumph właśnie ogłosił, że ta pierwsza wersja zostaje zastąpiona modelem 1200 X, który zoptymalizowano zgodnie z opiniami i uwagami ze strony klientów i użytkowników. Co więcej, brytyjski producent zapewnia, że motocykl będzie dostępny w jeszcze bardziej konkurencyjnej cenie. Ma też oferować jeszcze lepsze doświadczenia przy pokonywaniu asfaltowych wiraży. Z kolei topowy model XE z bogatą specyfikacją i swoim off-roadowym potencjałem podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej, jeśli chodzi o osiągi, możliwości i nowoczesny, klasyczny styl.
Nowa odsłona – Scrambler 1200 X
Triumph przekonuje, że nowy Scrambler 1200 X jest efektem wsłuchiwania się w opinie użytkowników. Jedną z najważniejszych zmian jest zastosowanie nowego zawieszenia Marzocchi z widelcem upside-down o średnicy 45 mm z przodu oraz tylnymi amortyzatorami z dodatkowymi zbiornikami oraz regulacją wstępnego napięcia sprężyny. Zastąpienie stosowanych w poprzedniej wersji komponentów Showa i Ohlins pozwoli zapewne na zaoferowanie atrakcyjniejszej ceny. Nowy model ma dysponować skokiem na poziomie 170 mm. Informacją szczególnie ważną dla osób o niższym wzroście będzie to, że w modelu 1200 X siedzenie ma znajdować się nieco niżej. Drugą znaczącą zmianą, która sprawia, że Scrambler X jest jeszcze lepszy na drodze, jest zastosowanie technologii Cornering ABS (system ten nie był dostępny w modelu XC) oraz zoptymalizowanej kontroli trakcji z możliwością dezaktywacji.
Scrambler 1200 X jest wyposażony w ekran TFT ze zintegrowanymi przyrządami. Do dyspozycji użytkownika będzie pięć trybów jazdy, w tym tryb off-road opracowany z myślą o jeździe bezdrożami. Motocykl otrzymał również oświetlenie LED, w tym charakterystyczne światła dzienne DRL i kompaktowe tylne światło. Dotychczasowe kierunkowskazy zostały zastąpione nowymi – mniejszymi i smuklejszymi. Nie zapomniano także o stającej się powoli niezbędną częścią wyposażenia motocykli ładowarce USB. Dostępny wśród akcesoriów Connectivity System umożliwia korzystanie z nawigacji zakręt-po-zakręcie, a także obsługę telefonu i odtwarzacza muzyki z wykorzystaniem komunikacji Bluetooth.
Usprawnienia w modelu XE
Oprócz zastąpienia modelu XC nową odsłoną sygnowaną literą X Triumph przygotował również aktualizacje topowego modelu Scrambler 1200 XE. W 2024 roku otrzyma on najnowszej generacji zaciski radialne Brembo Stylema z dwoma pływającymi tarczami o średnicy 320 mm oraz pojedynczy zacisk Nissin na tylnym kole. Również w tym modelu Brytyjczycy zdecydowali się na zmianę dotychczasowego zawieszenia na produkty włoskiego producenta Marzocchi – widelec przedni o średnicy 45 mm i podwójne amortyzatory tylne z dodatkowymi zbiornikami. Skok pozostaje jednak bez zmian i nadal wynosić będzie 250 mm z przodu i z tyłu. Nadal do dyspozycji użytkownika będzie pełna regulacja parametrów zawieszenia.
Ponadto poprawiony został układ dolotowy i kolektory wydechowe, zapewniając wyższy moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów. Oprócz zmian technicznych zastosowano również nowe detale z myślą o stylistyce – między innymi nowoczesne, smukłe wskaźniki LED i nową kompaktową lampę tylną LED.
W założeniu Scrambler to motocykl uniwersalny, w związku z czym nie brakowało tych, którzy zabierali go w dalsze podróże. Triumph wyszedł naprzeciw oczekiwaniom także tej grupy klientów. Z myślą o takim zastosowaniu teraz w ofercie znalazły się opcjonalne akcesoria, w tym wysoka szyba oraz system mocowania bagażu, które bez wątpienia okażą się przydatne w turystyce motocyklowej.
Oba modele trafią do sprzedaży już wkrótce. Scrambler 1200 X ma kosztować od 61 495 zł, podczas gdy za Scramblera 1200 XE trzeba będzie zapłacić co najmniej 67 595 zł. Więcej informacji na stronie producenta: www.triumphmotorcycles.pl.