Tego lata Honda świętuje powrót na festiwal Wheels and Waves w Biarritz, na wybrzeżu Francuskiego Kraju Basków, prezentując tam dziesięć najatrakcyjniejszych europejskich modyfikacji modelu Rebel, zbudowanych w Hiszpanii, Portugalii, we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii.
Na skróty:
Dla tych, którzy nie mogą zobaczyć ich z bliska w Biarritz, wszystkie dziesięć egzemplarzy modelu Rebel zostanie zaprezentowane na stronie internetowej Honda Customs.
Strona Honda Customs www.hondacustoms.com jest dostępna w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim i portugalskim. Po ocenieniu każdego z motocykli systemem „kciuk w górę” lub „kciuk w dół”, uczestnicy będą mogli pobrać tapety z wybranymi motocyklami na ekran komputera lub telefonu, a także podzielić się swoim wyborem na kanałach społecznościowych. Po podliczeniu wszystkich głosów, pod koniec sierpnia poznamy zwycięski motocykl. Oto one!
Motoveiga
Konstruktor: Motoveiga, Braga, Portugalia
Portugalski dealer Motoveiga zainspirował się pięknem XVI-wiecznej hiszpańskiej zbroi i florenckich lilii, zmieniając CMX500 Rebel w jeżdżące dzieło sztuki. Ręcznie malowany zbiornik paliwa doskonale komponuje się z równie starannie wykonaną obudową reflektora i osłoną sprzęgła. Tłumik Vance and Hines oraz skórzane siedzenie stanowią dopełnienie pracy konstruktorów.
Lucy
Konstruktor: Honda Garonda, Portugalia
Lucy emanuje portugalskim słońcem i jest dziełem dealera Hondy Garonda. Jedyny w swoim rodzaju biało-złoty schemat malowania, z ręcznie wykonanym logo Rebel na zbiorniku, harmonizuje ze złotymi obręczami kół i oponami wyróżniającymi się białymi pierścieniami. Lucy, inspirowana klasycznym modelem CB175 z przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, została wyposażona w zmodernizowane tylne zawieszenie, nowe osłony chłodnicy oraz tłumik Vance and Hines.
5Four Honda Rebel Street
Konstruktor: Guy Willison, 5four Motorcycles, Wielka Brytania
Guy Willison, brytyjski twórca motocykli, który tuningował już wcześniej modele CB1100RS i CB1000R, kontynuuje swoją przygodę z Hondą, prezentując model 5Four Honda Rebel Street. Model „5Four” CMX500, zainspirowany miejskimi, lekkimi, ulicznymi motocyklami w stylu flat track. Otrzymał on efektowny, mieniący się w słońcu schemat malowania Pro Kustom w kolorze kości słoniowej i cukierkowej czerwieni. Na uwagę zasługują ręcznie wykonane detale, w tym polerowana na lustrzany połysk tylna część motocykla, drewniane manetki z brazylijskiej wiśni, wyścigowa końcówka wydechu i przednia tablica startowa ze stali nierdzewnej, a także rajdowy reflektor świateł drogowych i mijania. Ekskluzywność motocykla podkreślono tytanowym wydechem Racefit Urban Growler.
Mannboard
Konstruktor: MAAN, Moto Cicliaudaci, Sardynia
Konstruktorzy Moto Cicliaudaci z Sardynii czerpią inspirację z Sand Racerów z lat trzydziestych XX wieku. Najważniejsze elementy wyposażenia to całkowicie przebudowane przednie zawieszenie z wyeksponowanymi sprężynami widelca, 19-calowe, szprychowe koła oraz układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej, zakończony tłumikiem SC-Project. Efektowne, cukierkowo-złote malowanie zdobi zbiornik i customową tylną część motocykla, a podwyższona kierownica i nowe skórzane siedzenie są dopełnieniem wizerunkowej całości Mannboarda.
Akaimoto
Konstruktor: Akaimoto, Barcelona, Hiszpania
Akaimoto, dealer z Barcelony, który od dawna tuninguje motocykle Hondy, ma na swoim koncie udane przeróbki modeli CB1000R i CB650R, a teraz modyfikuje charakter modelu CMX1100 Rebel, wprowadzając jego stylistyczne walory na wyższy poziom. Dzięki inspiracji dawnymi motocyklami sportowymi i stylem Neo Sports Café Hondy, motocykle tego tunera otrzymują specjalnie zaprojektowane nadwozie, wyżej umieszczony zbiornik paliwa i zindywidualizowany schemat malowania, opracowany przez firmę projektową Chopinart. Wyrazisty wygląd uzupełnia osłona podsilnikowa Kalex z zatrzaskami na kierownicy oraz krótki, “szyty na miarę” tłumik.
Mikuniguro
Konstruktor: Ikono Motorbike, Madryt, Hiszpania
Mikuniguro, zaprojektowany i zbudowany we współpracy z Nomade Cycle i studiem graficznym Dave Design, nosi imię konia generała samurajów Hondy Tadakatsu, który, jak głosi legenda, nigdy nie odniósł ran w żadnej bitwie. Model CMX500, inspirowany Hondą D-Type, z dodatkiem trendów Bratstyle i Japanese Bobber, został pomalowany według projektu firmy Dave Designs, która projektuje i przygotowuje kaski dla zawodników HRC – Marka Marquéza i Pola Espargaró. Motocykl wyposażono w tłumik Vance and Hines, zmodernizowane przednie i tylne zawieszenie, podwyższoną kierownicę, tylne światło i kierunkowskazy micro LED oraz osłony widelca.
Mallorca Moto
Konstruktor: Mallorca Moto, Majorka, Hiszpania
Stylu motocykla CMX1100 Rebel, po tuningu wykonanym przez Mallorca Motos, nie da się skopiować lub podrobić. Grafika w kolorze metalizowanej zieleni – z matowymi, czarnymi i białymi detalami – akcentuje kształty i części motocykla, takie jak szyba “fly screen”, przedni błotnik, zbiornik paliwa i tłumik ustawiony pod dużym kątem. Motocykl inspirowany stylem Neo Retro uzupełniają podwieszone okrągłe lusterka, zmodyfikowany tłumik CB300R, osłony widelca, tylne światło umieszczone poniżej siedzenia, kanapa z przeszyciami we wzorze caro oraz sportowa pozycja kierowcy.
Sport
Konstruktor: FCR Original, Chauvigny, Francja
Modyfikacje dokonane przez FCR Original podkreślają praktyczność i radosny charakter Rebela, jednocześnie wzmacniając jego sportowe, muskularne i agresywne rysy. Przeróbka tylnego wahacza pozwoliła na zamontowanie pary czarnych amortyzatorów Öhlins, jak również 17-calowego koła z modelu CB500F, z oponą Dunlop D212 190/55-ZR17. Przedni błotnik został całkowicie zmieniony, jego położenie obniżono o 25 mm; zastosowano powiększoną kierownicę, wymagającą mniejszej siły ze strony kierowcy, a prędkościomierz przeniesiono na górną półkę.
Zachwycające w swojej prostocie nadwozie wiele zawdzięcza pełnemu wykorzystaniu potencjału skanowania 3D. Wzrok przyciąga specjalnie wykonany poliestrowo-węglowy zbiornik paliwa (z aluminiowym wlewem) oraz zespół tylnego siedzenia z oświetleniem LED i siedziskiem pokrytym alcantarą. Ręcznie wykonane podnóżki dodają wyścigowego charakteru, a czerwono-czarny lakier i detale subtelnie nawiązują do klasycznego wizerunku Hondy. Silnik jest fabryczny, ale odprowadzeniem spalin zajmuje się wykonany ze stali nierdzewnej wydech FCR Original.
Bobber
Konstruktor: FCR Original, Chauvigny, Francja
Nowa interpretacja inspirowana – eksponującym detale – designem modelu CMX1100 Rebel, ma silny customowy charakter, kierujący ten motocykl jeszcze dalej w stronę stylu bobber. Mimo obniżenia przodu o 25 mm, zawieszenia obu kół i tylny wahacz są fabryczne. Wykonane specjalnie dla tego motocykla czarne, szprychowe koła ubrano w grube opony Bridgestone.
W bobberowym klimacie utrzymana jest aluminiowa kierownica, skórzane siedzisko z perforowanymi skórzanymi profilami, prosty aluminiowy przedni błotnik (z wykończeniem Mirrachrome) oraz malowane obramowanie reflektora. Specjalistom z FCR Original udało się wyjątkowo sprytnie rozmieścić kierunkowskazy LED w klasycznym stylu Mini-Bates, a –podobnie jak w CMX Sport – skan 3D pozwolił na stworzenie customowego poliestrowo-węglowego zbiornika paliwa z satynowym wykończeniem Mirrachrome/blue oraz aluminiowego wlewu paliwa. Wydech FCR Original z powłoką ceramiczną jest ważnym elementem wykończenia, podkreślającym mechaniczne piękno motocykla.
Honda CMX Rebel Waves
Konstruktor: FCR Original, Chauvigny, Francja
Trzeci członek rodziny FCR powrócił do wszystkich oryginalnych linii modelu CMX500, co nadało mu zupełnie nową, dobrze wypracowaną tożsamość. Inspirując się wrażeniami z festiwalu Wheels and Waves oraz kalifornijskim duchem, pozostawiono silnik w stanie nienaruszonym, ale wprowadzono zmiany w tylnym zawieszeniu, kierownicy, kierunkowskazach, przednim błotniku, układzie wydechowym, zbiorniku paliwa i tylnym bagażniku. Całość wykończono w niebiesko-białym malowaniu z motywem fali na zbiorniku paliwa.