fbpx

Poza premierą jubileuszowego Fireblade’a, Honda podczas EICMA 2021 zaprezentowała całkowicie nowy model ADV350. To nowość w gamie skuterów Hondy, która ma podbić rynek w 2022 roku.

W 2016 roku na rynek trafił model X-ADV – po części skuter z dużym bagażnikiem, po części motocykl klasy adventure, przebrany w zupełnie nowe nadwozie w stylu ADV. Jego sukces dobitnie wykazał trafność pomysłu Hondy na wyznaczenie nowego szlaku – licząc do końca września 2021 roku X-ADV zajmuje drugie miejsce na liście sprzedaży w budzącej gorące emocje kategorii „on-off”.

Honda poczuła, że nadszedł czas, by wykorzystać potencjał tego modelu i przenieść jego najciekawsze elementy do segmentu skuterów o średniej pojemności. Zaprojektowany zgodnie z koncepcją „Nowej Miejskiej Przygody”, ADV350 – model na rok 2022 – łączy wyrafinowanie i praktyczność dopracowanego skutera z wytrzymałością ADV-a, czerpiąc inspirację z modelu X-ADV.Dzięki zdecydowanej sylwetce, ADV350 natychmiast wyróżnia się z ugrzecznionego tłumu, a jego ostre kąty i wyraziste kolory dodają mu off-roadowego wyglądu. X-ADV jest tu oczywistym wyznacznikiem stylu i – podobnie jak seria motocykli CRF – jest maszyną, która nie boi się przygody poza utwardzonymi drogami.

Podczas kreowania niestereotypowego produktu, nie zapomniano o praktyczności, jakiej oczekuje się od skutera: pod siedzeniem jest miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski, w schowku znajduje się ładowarka USB, a bezproblemowy dostęp do maszyny zapewnia inteligentny kluczyk Smart Key. Szyba posiada 4-stopniową regulację wysokości, a zestaw wskaźników LCD zintegrowano z systemem sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control system.Styl skutera aspirującego do roli towarzysza przygód wyraża przód modelu ADV350. Pozycja kierowcy zapewnia naturalną kontrolę, a podwozie z widelcem USD 37 mm z górnymi i dolnymi jarzmami w stylu motocyklowym, ramą wykonaną ze stalowych rur oraz tylnymi amortyzatorami z zewnętrznymi zbiornikami oleju, zostało dostrojone tak, aby zapewnić zwinność, sprzężenie zwrotne i dobre wyczucie pojazdu.

Lekkie, 15-calowe przednie i 14-calowe tylne koło są wyposażone w bezdętkowe opony 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu, dzięki czemu ADV350 oferuje dobrą przyczepność do nawierzchni w każdych warunkach drogowych. Hamulce z pojedynczą przednią tarczą o średnicy 256 mm zestrojono z hamulcem tylnym, wyposażonym w tarczę o średnicy 240 mm.

Przyspieszenia są więcej niż zadowalające, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Czterozaworowy silnik SOHC Smart Power+ (eSP+) o pojemności 330 cm3 zapewnia moc maksymalną 29,2 KM (21,5 kW) i maksymalny moment obrotowy 31,5 Nm. System Honda Selectable Torque Control (HSTC) i sygnalizacja hamowania awaryjnego należą do wyposażenia standardowego skutera.

Model ADV350 na rok 2022 będzie dostępny w trzech opcjach kolorystycznych.

KOMENTARZE