W moim rejestrze niniejszy odcinek jest 60. w tym cyklu. Wynika z tego, że o historii motocyklizmu w Polsce pisze dla Was już równo 5 lat. Miły jubileusz. Z tej okazji postanowiłem zmienić na chwile konwencje i tym razem pokazać Wam fotografie z lat 20. i 30. Uchwycone na kliszy chwile, pokazujące jakim motocyklami jeździli nasi dziadkowie, jak się ubierali, jakie emocje to w nich wzbudzało. Stare fotografie mają w sobie pewną magię.
Na skróty:
Krótki postój podczas wycieczki motocyklowej. Lata 30
[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/1970/01/z24076460O,stare-fotografie-1024×700.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]
Lwowiacy na szwajcarskim motocyklu Motosacoche (zwanym w skrócie MAG). Sądząc po minach w świetnych humorach. Lata 30.
Spotkanie na rozstaju dróg, gdzieś na Podlasiu, w drodze do Białowieży.
Rok 1931. Angielski motocykl AJS z rejestracją z województwa warszawskiego i amerykański motocykl Indian z rejestracją z województwa pomorskiego. Dobrze widoczne ówczesne typowe stroje motocyklistów oraz skórzane torby bagażowe. Z pod siermiężnych kombinezonów wystają koszule z krawatami. Buty – zwykłe pantofle.
[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/1970/01/z24076468O,Stare-fotografie-1024×657.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]
Oficer wojska polskiego na motocyklu Harley-Davidson z wózkiem bocznym.
Sądząc po okolicznościach przypuszczalnie podczas niedzielnej przepustki. Połowa lat 20. W wózku bocznym elegancka młoda dama z pieskiem, być może wybranka serca owego oficera.
Legenda Podhala – Józef Oppenheim i jeden z jego Harleyów-Davidsonów.
Miłośnik gór i najdłużej w historii urzędujący naczelnik Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Po Tatrach uganiał się na drewnianych nartach, a w Zakopanem jeździł z ułańską fantazją motocyklem.
[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/1970/01/z24076478O,zbiory-Tomasza-Szczerbickiego-1024×737.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]
W tym przypadku motocykl z wózkiem bocznym służył jako pojazd rodzinny.
Połowa lat 20. Przyglądając się dokładnie fotografii widać, że pod kombinezonem kierowcy skrywa się biała koszula, krawat i marynarka. O kaskach motocyklowych nikt wówczas nie myślał. W latach 20. i 30. były one używane niezmiernie rzadko, przeważnie tylko w sporcie.