W 2024 roku, po pięciu latach od debiutu www.hondacustoms.com, rekordowa liczba szesnastu motocykli z dziewięciu różnych krajów europejskich walczy o główną nagrodę – zarówno online, jak i w realu – podczas festiwalu Wheels and Waves w Biarritz.
Na skróty:
W 2020 roku wersja „Africa Four CRF1000R” motocykla CB1000R od szwajcarskiego dealera Hondy, Brivemo Motos, została ogłoszona pierwszym zwycięzcą konkursu www.hondacustoms.com. W 2021 roku wygrał portugalski CB650R Fenix Mototrafy, a w roku 2022 wśród customowych modeli CMX500 Rebel wyróżnił się Maanboard od Motocicli Audaci, przygotowany przez firmę zajmującą się tuningiem motocykli na Sardynii. W 2023 roku w centrum uwagi znalazły się małe motocykle i ponownie tryumfowała maszyna z Portugalii – post apokaliptyczny Dax Furisoa, efekt współpracy młodej artystki Tamary Alves (@tamara_aalves) i Art of Wheels Garage (@artonwheelsgarage).
Konkurs na personalizację stał się corocznym wydarzeniem – zarówno „na żywo”, jak i w Internecie i systematycznie zyskuje na popularności. Stronę hondacustoms.com przez całe lato 2023 r. odwiedziło ponad 21 000 osób głosujących na swoich faworytów wśród małych motocykli Hondy. Było to aż o 41% więcej niż w roku poprzednim.
W roku 2024 przyszła kolej na CL500, motocykl w stylu scramblera z energicznym dwucylindrowym silnikiem zgodnym z normą A2. Wszechstronny i dający mnóstwo frajdy z jazdy CL500 to świetny punkt wyjścia zarówno do samego motocyklizmu, jak i do świata personalizacji, wolności, wyrażania siebie i indywidualizmu, na które ten model pozwala w myśl zasady „Wyraź siebie”.
Motocykle będzie można zobaczyć osobiście podczas corocznego festiwalu Wheels and Waves w Biarritz od środy 12 czerwca do niedzieli 16 czerwca 2024 r., a także w Internecie na stronie hondacustoms.com, gdzie przez całe lato odwiedzający mogą głosować na swoje ulubione modyfikacje i pobierać tapety na telefon lub komputer stacjonarny.
Strona hondacustoms.com będzie dostępna w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i portugalskim, przy czym zwycięzcy zostaną ogłoszeni pod koniec lata.
Niech rozpocznie się głosowanie. I niech wygra najlepszy motocykl…
Enduro 500 – Hiszpania
Jako hołd złożony klasycznym hiszpańskim motocyklom enduro przez dealera Stilmoto, Enduro 500 został zaprojektowany tak, aby chwytać za serce wspomnieniami z pięknej, złotej ery motocykli. Wzrok przyciągają tu lakier zbiornika, wysoki przedni błotnik, osłona reflektora, tablica rejestracyjna oraz różnorodne, ręcznie wykonane części i tłumik Arrow.
Cherry Lady – Hiszpania
Czerpiąc z klasycznych linii i logo legendarnej Hondy 750 z lat 90., Cherry Lady stara się zachować istotę i pokazać historię marki. Jej twórcy – Honda Motorsport Las Rozas de Madrid – mają bogate doświadczenie w modyfikowaniu motocykli wspólnie ze swoimi klientami, ale to wszystko jest ich własnym dziełem. Szczegóły obejmują wydech IXIL, kierownicę Drag Bar, minimalistyczne kierunkowskazy, skórzane fotele premium z czerwonymi szwami, lusterka RedMoto , opony Michelin Anakee i lakier Candy Red.
@hondamotorsportmadrid
@hondamotoses
CL501R – Hiszpania
Inspiracją dla CL501R – zbudowanego przez Honda Moto Center Leon – jest popularny w USA styl motocykla wyścigowego przeznaczonego na tory typu flat track. Wyposażono go w regulowane tylne amortyzatory gazowe, regulowane świece przedniego widelca, promieniową pompę hamulca przedniego i przewody hamulcowe w oplocie, a także ręcznie robione chłodnicę i osłonę łańcucha. Skupiono się na znalezieniu właściwej równowagi pomiędzy wydajnością, estetyką i funkcjonalnością, aby stworzyć CLa, który wygląda na gotowy do rywalizacji w wyścigu.
@motocenter_leon_hondamotos
@hondamotoses
Moonground – Portugalia
Niech ma prostą, czysta formę. Moonground od portugalskich dealerów Garonda to minimalistyczne podejście do pojazdu dwukołowego, gotowego na każdy teren lub planetę, z którymi się mierzy.Spersonalizowano go za pomocą owiniętych rur wydechowych, wysokiego tłumika i agresywnych blokowych opon.
@garonda_guarda
@hondamotos.pt
Oceans’ Track – Francja
Stworzony przez Oceane Motos, Ocean’s Track toczy się w amerykańskim stylu flat track z nutą motocykla wyczynowego, tworząc przykuwający wzrok efekt wizualny. Kluczowe zmiany w stosunku do standardowego CL500 to czerwona rama i wahacz, złote koła, bardzo szeroka kierownica z lusterkami na końcach, podwójne reflektory projekcyjne LED przesunięte w stronę tablicy z numerem rejestracyjnym z przodu i pojedyncze siedzenie.
@Oceane_motos_officiel
@hondamotofr
CL500 Digger – Francja
Hołd dla klasycznych Hond XL i XR z lat 80. od Chave motos. Z mnóstwem stylu terenowego i modnym klimatem Wheels and Waves, CL500 Digger ma wysoki przedni błotnik, osłonę reflektora, tablice rejestracyjne, osłony dłoni, tylną część w stylu retro, wydajny tłumik i złote koła.
CL500 Charade Spirit – Francja
Bardziej terenowy szyk od Charade Moto z nutą inspiracji torami flat track. Trójkolorowy lakier zdobiący Charade Spirit to najbardziej klasyczny kolor Hondy i jest on szczególnie atrakcyjny w zestawieniu z agresywnymi oponami blokowymi, wysoko umieszczonym przednim błotnikiem, jednostronną tablicą rejestracyjną, osłonami dłoni i wysoko osadzonym pojedynczym tłumikiem.
@charademotohonda
@hondamotofr
Bik’ink – Francja
Niestandardowy CL500 AZ Moto i jego wspaniały pomarańczowy i wiśniowo-czerwony lakier nawiązują do ulicznego scramblera z lat 70. Nowe tylne amortyzatory i wysoki, pojedynczy tłumik wydechowy dopełniają kalifornijskiego wyglądu.
@azmotohondarouen
@hondamotofr
Irezumi – Francja
Można śmiało powiedzieć, że okrojony „ Irezumi ” ze Starbike Honda to trochę niebiański byt. Skomplikowana grafika na zbiorniku przyciąga ludzi, a zminimalizowany tył i wysoko osadzony wydech z pojedynczym satynowym tłumikiem i brązowym siedzeniem wyróżniają ten motocykl na tle innych.
The Poseidon Project – Wielka Brytania
Projekt Poseidon został stworzony przez zespół Doble Motorcycles w południowym Londynie jako hołd dla piękna i potęgi oceanu. Ramę i komponenty polakierowano w oceanicznych błękitach i zieleniach, zbiornik paliwa i panele boczne pomalowano aerografem, a niestandardowe siedzenie wykończono brązową skórą. Inspiracją do powstania projektu było duże zainteresowanie zespołu ochroną środowiska morskiego.
@doblemotorcycles
@hondaukmotorcycles
Sterrato 500 – Włochy
Pokazując, co może zdziałać odrobina przemyśleń, wybrane części i trochę oryginalnych akcesoriów Hondy, Sterrato 500 (po włosku „polna droga”) – stworzony przez Unit Garage –podnosi potencjał terenowy CL500 i nawiązuje jednocześnie do słynnych modeli z przeszłości Hondy. Otrzymał on wysoki przedni błotnik, osłonę reflektora, osłony dłoni, skórzane siedzenie, tylne amortyzatory Öhlins i opony blokowe.
Terra Battuta 500 – Włochy
Terra Battuta 500 przesuwa CL500 w kierunku wszechstronnego pojazdu do podróży na długich dystansach, ze stylową, wszechstronną ładownością i gamą części, które czynią życie na otwartej drodze nieco łatwiejszym i przyjemniejszym. Posiada przedni błotnik ze szczotkowanego aluminium, drążki silnika, bagażniki, anodowany na czarno bagażnik, wysoki ekran ze zintegrowaną obsługą GPS, opony blokowe i… deskorolkę!
CL Surfer – Niemcy
Inspiracją przy wyborze nazwy motocykla była piękna, emanująca luźną atmosferą surfingu plaża w Biarritz, obok której odbywa się Wheels and Waves. Stworzony we flagowym salonie dealerskim Honda Centre we Frankfurcie, CL Surfer pasuje do nastroju, z metalicznym srebrnymi zbiornikiem paliwa i przednimi i tylnymi błotnikami (z charakterystycznym niebieskim paskiem), a także zaciskaną kierownicą, nowym wydechem i brązową skórzaną kanapą.
Flat Track 500 – Belgia
Zainspirowany amerykańskimi wyścigami flat track, Flat Track 500 jest pierwszą belgijską propozycją w zawodach hondacustoms.com. Demonstruje on celową estetykę, którą tak bez wysiłku emanują maszyny wyścigowe. Wyposażony w tylne amortyzatory Öhlins, wahacz cantilever, prostą kierownicę, nowe koła, nowy tylny hamulec, obniżony wydech, zmodyfikowaną tylną ramę pomocniczą i oszałamiającą farbę zbiornika paliwa, Flat Track 500 jest w każdym calu celebracją wyścigów na torze żużlowym.
@anquetymotorsport
@honda.moto.be
Alpina 500 – Szwajcaria
Zbudowana przez Meister Engineering dla uczczenia 50-lecia Hondy w Szwajcarii, Alpina 500 czerpie z dziedzictwa Hondy, nawiązując jednocześnie do cech i elementów jednego z najpiękniejszych krajów Europy. Alpina 500 wyróżnia się na tle konkurencji zbiornikiem paliwa w stylu CB, okrojoną ramą pomocniczą i minimalistyczną kanapą.
@meisterengineering
@hondamoto_ch
Bunker imPrint – Turcja
Mile widzianym nowym uczestnikiem międzynarodowej rywalizacji w roku 2024 jest Turcja. Firma Bunker Custom Cycles naprawdę wpasowała się w klimat współczesnego stylu retro café racer, znacznie zmieniając klasyczny model CL250. Stworzyła ona wyjątkowo stylowy motocykl z owiewką wykonaną w technologii FDM 3D z nylonu wzmocnionego włóknem szklanym, nowymi panelami bocznymi, osłoną podwozia i garbem siedzenia, a także zamkniętym wydechem, przednim widelcem CB250R USD i zaciskiem hamulcowym z mocowaniem radialnym.
@bunkercustomcycles
@hondamotosiklet_tr