fbpx

Import motocykli z zachodu to dosyć istotna kwestia dla polskich motocyklistów. Wielu z nas jeździ na motocyklach przywiezionych z Francji, Włoch, Niemiec czy Anglii. Skąd jednak najczęściej przywozimy motocykle i jakie marki najchętniej wybieramy? Wszystkiego dowiecie się z tego artykułu.

W minionym roku najchętniej sprowadzaliśmy motocykle z Niemiec oraz Wielkiej Brytanii i najczęściej wybieraliśmy motocykle sportowe. Import motocykli nadal zdominowany jest przez marki japońskie i najczęściej Polacy wybierali Hondę, Yamahę oraz Suzuki – takie informacje znajdziemy w raporcie opracowanym przez Clicktrans – portal, w którym możemy zamówić transport zakupionego motocykla. Co ciekawe od roku 2011, motocykle wcześniej wspomnianych marek to aż 50% udziału w transporcie motocykli do Polski.

Baza danych oparta została o 50 tysięcy zleceń transportu motocykli w latach 2011-2019. Wydaje się nam zatem, że dane te mogą być całkiem wiarygodne.

Zakup motocykla. Kiedy kupujemy najwięcej?

Według tej statystyki najczęściej sprowadzamy jednoślady w lipcu – wtedy w naszym kraju warunki do jazdy są najlepsze i najchętniej wydajemy pieniądze na nasze zabawki. Bez wątpienia najczęściej zaglądamy na rynek niemiecki: to aż 37,2% udziału w imporcie. Druga na liście jest Wielka Brytania, stamtąd przywozimy 27,5% motocykli importowanych. Trzecia jest Francja, ale jej udział w imporcie motocykli do polski z roku na rok jest coraz większy.

Honda

Dokąd najczęściej trafiają motocykle ściągnięte zza granicy? W minionym roku najwięcej motocykli przyjechało do województwa małopolskiego. To aż 12.4% całego importu motocykli. Drugie na liście jest województwo mazowieckie z ponad dziesięcioprocentowym udziałem w rynku. Pozostałe województwa plasują się poniżej 10% udziału.

Przeczytaj: Kupujemy motocykl używany. Jak to bezpiecznie zrobić?

Transport motocykla zza granicy nie jest drogą operacją – tak wynika z raportu firmy Clicktrans. Na przewiezienie motocykla z punktu A do punku B na terenie naszego kraju, musimy wydać niecałe 330 zł (328zł). Wskazuje to na wzrost cen przewozu motocykli w kraju o 2,5% w stosunku do roku 2018. Kwota jaką musimy zapłacić za transport motocykla z zachodu, to średnio 704 zł i tutaj również mamy wzrost ceny – tym razem o 5%. Najdroższy jest transport motocykla z Hiszpanii: wynosi aż 1270 zł. Najmniej zapłacimy za przywóz motocykla z Belgii: to zaledwie 545 zł.

To oczywiście tylko uśrednione liczby, których nie powinniśmy traktować jeden do jednego. Pamiętajmy również, że raport ten nie dotyczy całego importu motocykli, a tylko jednego jego wycinka. Na szczęście ilość motocykli w raporcie jest na tyle duża, że możemy uznać to za dobry punkt wyjścia.


źródło raportu:
https://clicktrans.pl/raport-motocykle-2019

 

 

 

KOMENTARZE