fbpx

Rodzina crossowych Hond CRF-R wchodzi z pakietem udoskonaleń. Najważniejsze zmiany dokonują się w wersji z silnikiem 250 ccm, która zyskuje wiele cech „czterystapięćdziesiątki”.

CRF 250R pod względem dynamiki i efektywności podwozia awansuje dzięki elementom dziedziczonym od mocniejszej wersji. Ta zaś otrzymała system HSTC (Honda Selectable Torque Control), odpowiedzialny za utrzymanie optymalnej trakcji.

W innych wersjach rodziny – CRF 450L, CRF 250L i CRF 250 Rally – pojawiają się tylko nowe kolory i grafiki.

CRF 250R i RX

Modyfikacje silnika i podwozia wzorowane na CRF 450R sprawiają, że „dwieściepięćdziesiątka” zyskuje i na dynamice, i na prowadzeniu. Dopracowana głowica cylindra i zoptymalizowane kształty gniazd zaworów wlotowych i wydechowych pozwalają w pełni wykorzystać nowy kształt krzywek wałka rozrządu. Do tego doszły dopracowane mapy sterowania silnikiem. Efekt – wzrost maksymalnej mocy o 4%, a maksymalnego momentu obrotowego o 8%. Przy tym większy jest moment dostępny w niskim i średnim zakresie obrotów. Lepszą dynamikę uda się pełniej wykorzystać dzięki skrzyni, ze zmienionym przełożeniem drugiego biegu oraz specjalnie przygotowanymi przełożeniami 3. i 4. (z obniżonym tarciem).

[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/2019/05/171895_20YM_HONDA_CRF250R.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]

Lżejsza, bardziej elastyczna rama współpracuje ze sztywniejszym wahaczem, co – jak zapewnia Honda – poprawia stabilność i precyzję prowadzenia. Wzmocniono też tłumienie wolnej pracy zawieszenia (jak przy mocnym hamowaniu lub przyspieszaniu) i zastosowano trwalsze, tylne okładziny hamulcowe. Wszystkie te udoskonalenia trafiły też do CRF 250RX model 2020.

CRF 450R i RX

Otrzymawszy już w ubiegłym sezonie solidną dawkę modyfikacji, poprawiających dynamikę, teraz CRF 450R i RX model 2020 zyskują system HSTC i nowe mapy sterowania pracą silnika.

System optymalizacji trakcji ma trzy tryby pracy, minimalizujące bezużyteczne mielenie tylnym kołem podczas przyśpieszania. Nie opiera się on na czujniku obrotów koła, lecz ma zaprogramowane dozwolone granice wzrostu prędkości obrotowej silnika. Jeśli zostaną przekroczone, system opóźnia zapłon i nastawy wtrysku. Nadal jednak kierowca zachowuje wyczucie gazu. Przy ponownym włączeniu silnika system korzysta z ostatnich, wybranych ustawień. Może być też dezaktywowany.

CRF 450L, 250L i Rally

Dopuszczone do ruchu po drogach publicznych wersje zyskują nowe grafiki, wyróżniające model 2020. CRF 250L i Rally są dostępne w nowej, efektownej, czarnej kolorystyce.

KOMENTARZE