Sposobów na motocyklową turystykę jest wiele, ale podstawowe cechy, jakich oczekujemy od wykorzystywanych do niej motocykli, nie zmieniają się. Mocny i elastyczny silnik, doskonałe prowadzenie i wysoki komfort jazdy – to wszystko drzemie w nowym Suzuki GSX-S1000GT, dzięki któremu każdy wyjazd, solo czy z pasażerem, będzie niezapomnianą przygodą.
Na skróty:



Źródło mocy
Motocykl napędzany jest dobrze znanym i wciąż udoskonalanym czetrocylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 999 ccm, pochodzącym wprost z czysto sportowego GSX-R1000. Jego charakterystykę dostosowano do drogowych zastosowań – płynnie rozwija moc w szerokim zakresie obrotów, zachowując jednak potężny pazur i 150 zawsze gotowych do akcji koni mechanicznych. Jednocześnie dzięki opracowanym na nowo profilom krzywek wałków rozrządu zmniejszono poziom generowanych zanieczyszczeń i zwiększono łatwość kontroli nad potencjałem silnika.
Jednostka ta sterowana jest poprzez nowy, bardziej precyzyjny układ elektronicznych przepustnic. W motocyklu zastosowano również szereg dodatkowych systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy. Na pokładzie Suzuki GSX-S1000GT znajdziemy m.in.:
- system trybów jazdy Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) dający do wyboru jeden z trzech typów charakterystyki pracy silnika, odpowiednich zarówno do intensywnych przelotów w sportowym stylu, jak i spokojnej jazdy relaksacyjnej
- Suzuki Traction Control System (STCS), czyli pięciostopniową kontrolę trakcji z możliwością całkowitego wyłączenia
- Suzuki Easy Start System – układ łatwego rozruchu, pozwalający uruchomić silnik jednym naciśnięciem przycisku
- Low RPM Assist – współpracujący z SDMS system ułatwiający ruszanie z miejsca poprzez samoczynne podniesienie obrotów w kluczowych momentach
- Suzuki Clutch Assist System (SCAS) – układ zapewniający lżejszą pracę dźwigni sprzęgła, wyraźnie poprawiający komfort w jeździe miejskiej i na dłuższych trasach
- dwukierunkowy quickshifter
- tempomat
Kolejne normy emisji spalin wpływają niestety negatywnie na brzmienie nowych jednostek napędowych. Konstruktorom GSX-S1000GT udała się bardzo trudna sztuka – nowy układ wydechowy w połączeniu z poprawionym airboxem pozwala na spełnienie wymogów normy Euro 5, a jednocześnie wciąż brzmi ostro, donośnie i bardzo rasowo.
Tam gdzie chcesz, tak jak chcesz
Podwozie nowego Suzuki również zbudowane jest według sportowo-turystycznych założeń. Dwubelkowa aluminiowa rama jest wystarczająco sztywna, by bezpiecznie przenieść na asfalt potencjał litrowego silnika i zapewnić stabilność w czasie agresywnej jazdy po zakrętach. Jednocześnie skupiono się na doskonałych właściwościach jezdnych, z których skorzystają również mniej doświadczeni kierowcy. GSX-S1000GT doskonale trzyma się drogi i zachowuje stateczność nawet przy wysokich prędkościach. Na nowo opracowana konstrukcja tylnej części maszyny pozwoliła nie tylko na stabilne zawieszenie obciążonych kufrów bocznych, ale też na zastosowanie grubszego i wygodniejszego siedziska pasażera. 
Wiele uwagi poświęcono pozycji kierowcy i pasażera oraz rozwiązaniom wpływającym na ich komfort. Kierownica jest teraz większa, z szerzej rozstawionymi manetkami. Zamocowano ją w półce widelca za pomocą gumowych obejm, co w połączeniu z nowymi gumowymi nakładkami na podnóżki bardzo mocno ograniczyło odczuwane wibracje. Nowa jest także konstrukcja kanapy, która w połączeniu z wyprostowaną pozycją pozwala na robienie wielokilometrowych przebiegów bez większego zmęczenia.
Wzorzec gatunku
Wizerunek nowoczesnej maszyny sportowo-turystycznej dopełniają powiększony, 19-litrowy zbiornik paliwa, kolorowy wyświetlacz TFT z łącznością Bluetooth oraz nowy kształt owiewek. Suzuki GSX-S1000GT jest motocyklem o mocnej, ale nieprzesadzonej stylistyce, która pozytywnie wyróżnia się na tle konkurentów. 






