fbpx

Michelin jest jednym z najbardziej renomowanych producentów opon motocyklowych na świecie. Gama oferowanych produktów jest bardzo szeroka, każdy znajdzie coś dla siebie. Poznajmy gamę opon dedykowanych do pojazdów typowo szosowych – motocykli współczesnych, klasyków, jak i skuterów.

Wymagania stawiane współczesnym oponom motocyklowym są naprawdę wygórowane – liczy się przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, trwałość, a także wygląd bieżnika. Trudno pogodzić te wszystkie cechy, chociaż inżynierowie w czasie ostatnich lat dokonali w tym zakresie ogromnego postępu.

City Grip Saver – nowość do elektryków

Jedną z nowości z grupy opon skuterowych Michelin jest opona City Grip Saver, dedykowana do skuterów elektrycznych. Pojazdy tego typu mają nieco inną charakterystykę przeniesienia napędu, niż klasyczne skutery spalinowe. Po pierwsze bardzo istotne są niskie opory toczenia, po drugie bieżnik musi znosić duże obciążenie i siły panujące podczas gwałtownych przyspieszeń, czy mocnego hamowania silnikiem. Krzemionkowa mieszanka „Electric ready” zastosowana do budowy powierzchni opony City Grip Saver jest lekka, odporna na przebicia i zarazem gwarantująca duży przebieg. Dobre właściwości na mokrym asfalcie uzyskano dzięki specjalnemu bieżnikowi z lamelami w kształcie rekina. Opona Michelin City Grip Saver dostępna jest w najpopularniejszych rozmiarach dla felg o średnicy 10, 12, 13 i 14 cali.

Michelin City Grip Saver

City Grip / City Grip 2 – na pierwszy montaż

Michelin City Grip to jedne z najpopularniejszych opon skuterowych na świecie. Trafiają one na pierwszy montaż do wybranych pojazdów Hondy, Piaggio, Vespy czy Yamahy. Specjalny bieżnik wykonany w technologii PST (Progressive Sipe Technology – Technologia Progresywnych Nacięć) pozwala uzyskać świetne parametry na mokrej nawierzchni. Co ciekawe, bieżnik i mieszanka są dobrane tak, by gwarantować odpowiednią przyczepność nie tylko na asfalcie, ale również na przeszkodach w stylu metalowych klap studzienek itp. Michelin City Grip dostępna jest w typowych skuterowych rozmiarach, dla felg o średnicy 10, 12, 13 i 14 cali.

Michelin City Grip

Z kolei opona City Grip 2 jest udoskonaloną wersją dobrze znanej konstrukcji. Fabrycznie stosowana jest w szybszych skuterach (np. Piaggio Beverly 400 czy Peugeot Metropolis 400), z powodzeniem można ją stosować nawet w mniejszych pojazdach. Z dobraniem rozmiary nie powinno być problemu, gdyż City Grip 2 występuje aż w 36 wariantach dedykowanych na obręcze o średnicy od 10 do 16 cali. Co nowego ma druga generacja w porównaniu do standardowej opony City Grip? Po pierwsze jest to opona typu M+S, co sprawia że śmiało można ją traktować jako oponę wielosezonową. Dzięki specjalnej, krzemionkowej mieszance i lamelach w kształcie zębów rekina uzyskano bardzo dobre parametry na mokrej nawierzchni.

Michelin City Grip 2

City Extra – do skuterów i motocykli

Opony Michelin City Extra, zastępujące gamę City Pro i City Grip Pro, przeznaczone są do skuterów, mopedów i niewielkich motocykli. Zeszłoroczna nowość przeznaczona jest na globalne rynki, w tym azjatyckie, które wbrew pozorom są bardzo wymagające. Główne cechy, na jakich skupili się inżynierowie Michelin przy budowie tej opony to trwałość, dobra przyczepność podczas ruszania oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. W porównaniu z poprzednimi modelami, parametry te udało się poprawić odpowiedni o 10 i 24%. Specjalna rzeźba bieżnika wzorowana na motocyklowych oponach Michelin gwarantuje wysoką odporność na przebicie, a także wgryzanie się lameli w powierzchnię w czasie pokonywania zakrętów. Model City Extra dostępny jest w 31 rozmiarach od 10 do aż 18 cali.

Michelin City Extra

Power Pure SC i S1 – skuterowo na sportowo

 Skuter nie zawsze jest powolnym pojazdem na zakupy czy dojazdy do biura. We wprawnych rękach modele o sportowym stylu mogą dać dużo frajdy z jazdy, także na zakrętach. W takich okolicznościach doskonale sprawdzi Michelin Power Pure SC. Te radialna opony mają dwuskładnikową budowę 2CT Dual-Compoud, spotykaną w niektórych motocyklowych oponach Michelin. Twardsza warstwa znajdująca się na środku pozwala wydłużyć żywotność, za to miękkie boki gwarantują bardzo dobrą przyczepność na asfalcie. Michelin Power Pure SC dostępne są 15 rozmiarach, na obręcze o średnicy 12 do 15 cali.

Drugą typowo letnią oponą dostępną w 9 rozmiarach dla felg o średnicy 10 cali jest Michelin S1. Specjalna krzemionkowa mieszanka i nowoczesna rzeźba bieżnika pozwalają połączyć wysoką trwałość z bardzo dobrymi parametrami zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.

City Power Pure SC

Pilot Street i Pilot Street Radial – nie tylko na miasto

Cała linia szosowych opon motocyklowych Pilot jest dobrze znana motocyklistom na całym świecie. Model Street otwiera drzwi do tej rodziny, będąc ciekawą propozycją do skuterów i niewielkich motocykli toczących się na kołach o średnicy od 14 do 18 cali. Nowoczesny bieżnik i krzemionkowa mieszanka pozwalają uzyskać dobre parametry na suchej i mokrej nawierzchni.

Michelin Pilot Street

Do nieco większych maszyn, jeżdżących na popularnych oponach 17-calowych, dedykowane są opony Pilot Street Radial. Od wersji podstawowej różnią się właśnie radialną konstrukcją oraz indeksem prędkości H, powalającym bezpiecznie jechać 210 km/h. Dostępne jest 6 rozmiarów, o szerokości od 110 do 160 mm. Takie opony są bardzo popularne w motocyklach o pojemności około 500 cm3, zarówno tych starszych, jak i współczesnych.

Michelin Pilot Street Radial

Pilot Road 3, 4 oraz Road 5 i 6 – legenda w kilku wydaniach

Rodzina Pilot Road (a od piątej generacji po prosu Road) to jedne z najbardziej rozpoznawalnych opon szosowych na świecie. Linia ta jest systematycznie rozwijana od dwóch dekad, a kolejne generacje mają swoich zagorzałych fanów. Najnowszy jest oczywiście Road 6 – krzemionkowa opona o ponadprzeciętnych możliwościach na mokrej nawierzchni, a przy tym bardzo wysokiej trwałości. Do cięższych, turystycznych motocykli dedykowana jest wersja GT przystosowana do jeszcze większych przebiegów i dużego obciążenia.

W sprzedaży są jeszcze poprzednie generacje tych opon – Pilot Road 3, Pilot Road 4 i 4 GT, a także Road 5. Dlaczego tak się dzieje, skoro co raz to nowe generacje są coraz lepsze? Sprawa jest prosta – jest grupa motocyklistów, którzy są tak zadowoleni z konkretnego zestawu, że nie wyobrażają sobie zmiany na inny model. Szczególnie lubiany przez użytkowników jest Pilot Road 4, który był montowany fabrycznie do takich motocykli jak BMW R 1200 R, BWM R 1200 RS, czy Yamaha Tracer 700.

Michelin Pilot Road 4

Pilot Power 2CT i Power 5 – z toru na ulicę

Pilot Power 2CT można spokojnie nazwać oponą wyczynową przystosowaną do jazdy po ulicy. Produkt ten wygrywał wiele testów i ma świetne opinie wśród użytkowników. Zupełnie to nie dziwi, gdyż Michelin ma ogromne doświadczenie w MotoGP czy WSBK. A jak wiadomo, nic nie jest lepszym poligonem doświadczalnym dla szosowych opon, niż bardzo wymagająca eksploatacja w czasie wyścigów. Michelin Power 2CT może być używana zarówno na ulicy, jak i podczas amatorskich sesji na torze. Ze względu na dopuszczenie do ruchu, mieszanka została dobrana tak, by gwarantować najlepszą przyczepność zarówno na suchym, jak i na mokrym asfalcie. Optymalne parametry zapewnia budowa 2CT Dual-Compoud, gdzie twardsza mieszanka znajduje się w centralnej części opony, a miękka na bokach. Efekty takiej konstrukcji są imponujące – Michelin Power 2CT pozwala w odpowiednich warunkach na jazdę w pochyleniu wynoszącym 51 stopni, co do niedawna było zarezerwowane tylko dla opon wyczynowych.

Michelin Pilot Power 2CT

Oponą o sportowym charakterze, ale przeznaczoną typowo na ulicę jest Michelin Power 5. Podobnie jak Pilot Power 2CT, jest to opona dwuskładnikowa, ale mieszanki zostały dobrane z myślą o codziennej jeździe. Duża zawartość krzemionki w centralnym pasie pozwala uzyskać zadowalającą na szosie trwałość, a przy okazji szybkie nagrzewanie. W porównaniu do swojej bardziej sportowej wersji, Power 5 zachowuje się lepiej na mokrej nawierzchni, czy na początku jazdy, gdy jest jeszcze zimna. To ciekawa propozycja nie tylko do motocykli sportowych, ale też mocnych nakedów w stylu Hondy CB 1000R, do której opony Michelin Power 5 są montowane jest fabrycznie.

Te i inne opony motocyklowe kupicie w sklepie OLEK MOTOCYKLE – kliknij tutaj.

Michelin Power 5

Zdjęcia: Michelin

KOMENTARZE