fbpx

Wyniki sprzedaży motocykli i skuterów klasy 125 w pierwszym kwartale po zmianie ustawy o kierujących pojazdami potwierdzają, że nowelizacja istotnie wpłynęła na rynek motocykli i zainteresowanie klientów.

Do lipca br. rynek motocykli w Polsce utrzymywał się na podobnym poziomie sprzedaży jak w roku 2013, a wzrost był zerowy. Sytuację diametralnie zmieniła nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami, podpisana przez Prezydenta RP 16 lipca br. W okresie od lipca do listopada 2014 zarejestrowano 2674 nowe motocykle o pojemności 125 ccm, czyli o 300% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Maksymalny wzrost sprzedaży motocykli 125 ccm nastąpił w październiku, kiedy to rynek wzrósł o 550% w stosunku do października 2013.

Z analiz Rometu wynika, że zainteresowanie skuterami i motocyklami 125 ccm mocno wzrośnie w sezonie 2015, ale nie osiągnie jeszcze maksymalnego poziomu. Weryfikacja rzeczywistego zainteresowania klientów tą grupą motocykli nastąpi w kolejnych sezonach – 2016 i 2017, a okres nasycenia rynku może wystąpić, podobnie jak w przypadku motorowerów, po okresie 5 lat.

Wielu kierowców samochodów wciąż nie wie, że może poruszać się motocyklem bez dodatkowych uprawnień. Sądzimy więc, że ten rynek ma szansę na kontynuowanie dynamicznego rozwoju, bo motocykle 125 ccm wybierają głównie osoby w średnim wieku, czyli grupa konsumentów o największym potencjale zakupowym – mówi Agnieszka Starzyk, dyrektor Romet Motors.

Sprzedaż motocykli 125 ccm wyprzedziła najpopularniejsze modele z najcięższymi silnikami o pojemności powyżej 750 ccm i stanowi obecnie 40% wszystkich sprzedawanych motocykli. W ostatnim kwartale widoczna jest zmiana preferencji klientów odnośnie do wyboru rodzaju motocykla. Najczęściej wybierane modele 125 ccm należą do grupy street bike, jednak największą dynamikę sprzedaży odnotował segment big scooter, który przesunął się na drugie miejsce w udziale w rynku.

Dane PZPM potwierdza Romet, który od 2008 roku sprzedaje najwięcej motocykli w Polsce.

Najlepiej sprzedają się modele 125 ccm o klasycznym wzornictwie i najlepszym stosunku jakości do ceny – tu niekwestionowanym liderem jest Romet K125. Jednak największy wzrost w tym roku – o ponad 200% – odnotowaliśmy w grupie dużych skuterów – zapewne dlatego, że są to najbardziej komfortowe pojazdy do poruszania się w zakorkowanych miastach – powiedziała Agnieszka Starzyk.

Romet zamierza kontynuować rozwój segmentu motocykli 125 ccm, żeby w pełni zaspokoić potrzeby rynku. Firma przygotowała się do tego m.in. wzbogacając ofertę współpracy handlowej o kolejne formaty franczyzy motoryzacyjnej oraz wielkopowierzchniowej z dobrą lokalizacją i identyfikacją wizualną. Wzmocniony został dział produktu oraz projektowania, którego zadaniem jest dopasowanie produktów do potrzeb klientów.

Romet ma najszerszą kolekcję motocykli 125 w Polsce, Jako jedyna marka byliśmy przygotowani na wysokie wzrosty popytu już przed wejściem nowelizacji i zabezpieczyliśmy zwiększoną dostępność pojazdów 125 ccm. Wiele nowości na sezon 2015 już jest w dystrybucji lub wchodzi do sprzedaży w najbliższych tygodniach – dodaje dyrektor Agnieszka Starzyk.

KOMENTARZE