Ledwo tydzień temu zakończyło się jubileuszowy zlot Cross Country Motocykli Zabytkowych i Klasycznych, a entuzjaści klasyki motocyklowej przenieśli się w okolice Tomaszowa Mazowieckiego, aby w weekend 29-31 sierpnia wziąć udział w Spotkaniu Klasycznych Triumphów.
W imprezie skierowanej do użytkowników angielskiej marki pojawiło się ponad 110 maszyn i wzięło udział niemal sto sześćdziesiąt osób. To już całkiem spora impreza, gromadząca fanów jednej marki, w dodatku tylko wybranych modeli, bo tych najbardziej klasycznych. Na jego parkingu przez trzy dni można było podziwiać praktycznie wszystkich reprezentantów tego nurtu oferowanych przez Triumpha. Najliczniej reprezentowany był jak zwykle model Bonneville w różnych wersjach, ale nie zabrakło także Scramblerów, Bobberów, Speedmasterów, Thruxtonów, Rocketów, Street i SpeedTwin czy Thunderbirdów.
Tym razem organizatorzy – klasycznytriumph.pl oraz Michał Jackiewicz, zdecydowali się przenieść imprezę z południa Polski, do centrum kraju, więc sprawiedliwie wszyscy uczestnicy mieli mniej więcej podobny dystans do pokonania, aby uczestniczyć w zlocie. Bazą spotkania był gościnny hotel Magellan, który nie dość, że bez problemu pomieścił wszystkich gości, to zapewniał bardzo godne warunki zakwaterowania i wypoczynku. Tradycyjnie wszyscy byli pod wielkim wrażeniem organizacji wycieczki. Uczestnicy podzieleni byli na dziesięcioosobowe grupy tak, aby wszystko było zgodne z przepisami ruchu drogowego. Trasa liczyła ok. 130 km i wiodła bardzo lokalnymi i malowniczymi drogami, a uczestnicy mieli okazję zwiedzać fantastyczne atrakcje turystyczne – Groty Nagórzyckie, Zabytkową hutę i walcownię w Maleńcu oraz zabytkowe Opactwo Cystersów w Sulejowie. Szczególnie duże wrażenie na uczestnikach wycieczki zrobiły wciąż działające i w pełni sprawne, napędzane ogromnym kołem wodnych urządzenia walcowni. To coś, co poruszy każdego motocyklistę. Tym razem fantastyczną trasę przygotował Mariusz Nędzyński, ale wielkie podziękowania należą się wszystkim przewodnikom grup, którzy sprawnie i bezproblemowo przeprowadzili całą kawalkadę przez tę długą trasę.
Po południu, już po wycieczce, każdy chętny mógł testować wybrane modele klasycznych Triumphów, dostarczonych na imprezę przez przedstawicieli firmy.
Zlot Klasycznych Triumphów jak zwykle stał na bardzo wysokim poziomie co zawdzięczamy hojnym sponsorom, takim jak Triumph Polska, BNP Paribas, Swiss Military by Chrono, Akcesoria motocyklowe Defender, czy producenta przyczep samochodowych Lories. Patronatem medialnym zlot objął tradycyjnie “Świat Motocykli”, a parkiem maszyn testowych opiekowały się autoryzowani dealerzy Triumpha z Katowic i Krakowa.
Z dobrze poinformowanych źródeł wiemy, że w przyszłym roku, jeżeli tylko nie pojawią się jakieś przeszkody, kolejna edycja spotkania właścicieli klasycznych Triumphów również się odbędzie. Na co oczywiście liczymy!






