fbpx

RMT Daystar 125 na innych rynkach występuje jako Daelim Daystar VL 125. Użytkownicy starszych generacji doceniają ich jakość i trwałość. Czy te cechy ma też Romet RMT?

RMT to nowa marka na polskim rynku, oferowana przez firmę ARKUS & ROMET Group, opierająca się na koreańskich jednośladach Daelim. Ten związek nie jest nawet specjalnie skrywany, bo logo „Dae-
lim” łatwo dostrzec.
Daystar wygląda dużo poważniej, niż można by się spodziewać po „stodwudziestcepiątce”. Rozłożysta kierownica, pękaty zbiornik paliwa, podesty oraz koła obute w grube opony dopełniają wizerunku cruisera. Solidność konstrukcji podkreśla rama oraz zawieszenia godne dużo większego źródła napędu.
W układzie hamulcowym znajdziemy po jednej tarczy na koło. Do napędu jednośladu zastosowano czterosuwowy silnik wyposażony w cztery zawory, chłodnicę oleju i wtrysk paliwa. Moc wynosząca 13 KM jest osiągana przy wysokich obrotach, co nie jest typowe dla cruiserów, lecz jednocześnie silnik charakteryzuje się dużą elastycznością. Wystarczy przekroczyć 5 tys. obrotów na minutę, aby przyspieszenia były godziwe. Jeżeli zejdziemy z obrotami poniżej tej wartości, również będzie zwiększał prędkość, choć bardziej mozolnie. W Daystarze zastosowano napinacz łańcucha napędowego, co wydłużyło jego trwałość a i  właściciel nie musi za często zajmować się regulacją.
Pozycja kierowcy jest typowa dla cruisera: siedzenie nisko umieszczone a nogi wyciągnięte do przodu i oparte na podestach. Nawet bardzo niski jeździec nie będzie narzekał, że nie dosięga do ziemi po zatrzymaniu się.
Cruiserowy klimat motocykla zachęca do wypadu w trasę. Trzeba jednak pamiętać, że kluczowa jest realna prędkość, z którą można się tym motocyklem przemieszczać. W tym przypadku to około 80-90 km/h, więc naturalnym środowiskiem tej maszyny będzie raczej droga lokalna – wojewódzka lub gminna.
Zawieszenie jest komfortowe. Nie trzeba się bać zaniedbanych nawierzchni. Dla poprawy komfortu silnik zamocowano w ramie na silentblockach, więc jego drgania są właściwie nieodczuwalne. W cyklu mieszanym (trochę jazdy w mieście, trochę w trasie) spala niewiele powyżej 3 l na 100 km – przyzwoicie.
Daystar 125 jest motocyklem ładnym, komfortowym, o dobrej trakcji i skutecznych hamulcach. Co prawda nie jest rakietą, jednak sprawdza się jako ekonomiczny środek transportu do pracy.

Dane techniczne Romet RMT Daystar 125

SILNIK
Typ – czterosuwowy, chłodzony powietrzem/olejem
Układ – jednocylindrowy
Rozrząd – OHC 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa – 124,9 ccm
Średnica i skok tłoka – 56,5 mm i 49,5 mm
Stopień sprężania – 10,7 : 1
Moc maksymalna – 9,4 kW (13 KM) przy 9700 obr./min
Moment obrotowy – 10,5 Nm przy 8000 obr./min
Zasilanie – EFI
Smarowanie – mokra miska
Rozruch – elektryczny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło – wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów – pięciostopniowa
Napęd tylnego koła – łańcuch
PODWOZIE
Rama – stalowa
Zawieszenie przednie – teleskopowe
Zawieszenie tylne – wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiące
Hamulec przedni – tarczowy, O 276 mm
Hamulec tylny – tarczowy
Ogumienie przód i tył – 90/90-18 i 130/80-15
WYMIARY I MASY
Dł. i szer. i wys. –  2040 i 860 i 1155 mm
Wysokość siedzenia – 720 mm
Rozstaw osi – 1505 mm
Masa pojazdu – 154 kg

Eksploatacja

Zasięg motocykla: 540 km
średnie spalanie: 3,1 l/100 km
Pojemność zbiornika: 16,8 l
Prędkość maksymalna: 112 km/h

Cena: 10 999 zł
Importer: ARKUS & ROMET Group Sp. z o.o., DZIAŁ ROMET MOTORS, ul. Podgrodzie 32C, 39-200 Dębica, fax. +48 14 68 48 175

 

KOMENTARZE