fbpx

Chwilę przed setnymi urodzinami, po zdobyciu tytułów mistrzowskich w klasyfikacjach zawodników, konstruktorów i zespołów w MotoGP oraz w klasyfikacjach producentów i zespołów w World Superbike, Ducati przybywa na targi EICMA, prezentując szeroką gamę motocykli. To zwieńczenie 2025 roku, w którym marka odniosła spektakularne sukcesy sportowe i umocniła swoją pozycję rynkową dzięki wprowadzeniu cenionych, przełomowych modeli.

W tym sezonie MotoGP producent z Borgo Panigale potwierdził swoją dominację, dodając do listy osiągnięć czwarty z rzędu tytuł Mistrza Świata Zawodników i szósty z rzędu tytuł Mistrza Świata Konstruktorów, a także mistrzowski tytuł wśród zespołów. Ducati w klasie Superbike zdobyło 21. tytuł Mistrza Świata producentów (na 38 rozegranych mistrzostw), co jest czwartym tytułem z rzędu dla Panigale V4 R, które wygrało również w IDM, niemieckich mistrzostwach SBK. Nowe Panigale V4 triumfowało również w klasie CIV SBK Production Bike, co dowodzi solidności i słuszności decyzji technicznych, które dały początek siódmej generacji superbike’ów Ducati.

Po sześciu nowych modelach zaprezentowanych podczas Ducati World Première 2026 (Multistrada V4 RS i Diavel V4 RSPanigale V4 RMultistrada V4 RallyScrambler Nightshift Emerald Green i Monster), producent z Borgo Panigale prezentuje czwartą generację Hypermotarda. Wraz z rokiem modelowym 2026 rodziny Panigale i Streetfighter wzbogacają się również o nowe, atrakcyjne malowania dla modeli V4 i V2, a także o dwie wersje Panigale V2 dedykowane Marcowi Márquezowi i Francesco Bagnai.

W strefie off-roadowej oprócz Desmo450 MX, który jest już dostępny u dealerów, a także wyścigowego prototypu Desmo250 MX Alessandro Lupino, znajdują się dwa modele przedprodukcyjne DesertX i Desmo450 Enduro, będące zapowiedzią motocykli, które zostaną zaprezentowane w maju i lipcu 2026 roku.

Stoisko Ducati nie byłoby kompletne bez Desmosedici GP Marca Marqueza, czyli motocykla będącego ukoronowaniem sensacyjnego sezonu dla Ducati, a także Panigale V4 R wicemistrza świata Nicolo Bulegi. Obok nich stanął również motocykl Desmo450 MX, którym Tony Cairoli znalazł się w pierwszej dziesiątce zawodów Motocross of Nations 2025.

Hypermotard V2

Dwadzieścia lat po targach EICMA 2005, gdzie Ducati zaprezentowało prototyp Hypermotarda 1100, producent z Borgo Panigale pisze nowy rozdział w historii „Hypera” nowymi modelami Hypermotard V2 i Hypermotard V2 SP.

Hypermotard czwartej generacji to całkowicie przeprojektowany motocykl, który kontynuuje dziedzictwo legendarnego modelu i przenosi go w przyszłość dzięki zupełnie nowej bazie technicznej oraz projektowi, który reinterpretuje i wprowadza innowacje do linii, która zapiała się w historii.

Rezultatem jest nowoczesny, kompaktowy i funkcjonalny motocykl, który już na pierwszy rzut oka emanuje lekkością. Dzięki zredukowaniu masy o 13 kg (o 14 kg w modelu SP) w porównaniu z poprzednim modelem 950, nowy Hypermotard V2 jest zwinniejszy i bardziej responsywny niż kiedykolwiek. Jednocześnie jest to najmocniejszy z Hypermotardów, dzięki 120-konnemu silnikowi V2 ze zmiennymi fazami rozrządu (IVT) i maksymalnemu momentowi obrotowemu 94 Nm, z którego 70% jest dostępne przy 3000 obr./min, co zapewnia doskonałe przyspieszenie na wyjściu z zakrętów.

Panigale V2 MM93 i FB63

Panigale V2 MM93 i FB63 celebrują dwóch zawodników Ducati Lenovo Team 2025, Marca Márqueza i Francesco Bagnaię. Dwa motocykle wyprodukowane w limitowanej serii zostały wyposażone w specjalne elementy: kute felgi, które zmniejszają wagę o 1,5 kg, amortyzator skrętu Öhlins, obniżone clip-on’y, frezowaną górną półkę z wygrawerowaną nazwą modelu, manetki inspirowane tymi z oficjalnych motocykli MotoGP oraz wyścigowe owiewki.

Malowanie MM93 to barwy, które Marc Márquez nosił podczas swojego pierwszego testu jako oficjalny kierowca Ducati w Barcelonie, natomiast malowanie FB63 odtwarza czarno-czerwone barwy kamuflażowe kasku, rękawic i butów Bagnai.

Panigale V4 S Corse i Streetfighter V4 S Corse

Ducati Centro Stile zadedykowało dwa zupełnie nowe malowania dla Panigale V4 i Streetfightera V4, inspirowane barwami oficjalnych motocykli Desmosedici zespołu Ducati Lenovo Team startujących w Mistrzostwach Świata MotoGP 2025. Tło stanowi kolor Ducati Red, a fluorescencyjny motyw „krzywej” wzmacnia związek z MotoGP i oddaje hołd wyścigowemu duchowi Ducati.

Żółte Panigale V2 i Streetfighter V2

Żółty kolor „Giallo Ducati” powraca do motocykli sportowych z Borgo Panigale. Po raz pierwszy został wprowadzony na początku lat 70. i osiągnął szczyt popularności w latach 90., dzięki wykorzystaniu go w zawodach i w legendarnych modelach produkcyjnych.

Niedawno oficjalne zespoły MotoGP i WorldSBK używały koloru żółtego w niektórych wyścigach Grand Prix w sezonie 2024. W sezonie 2026 Giallo Ducati powraca również do modeli produkcyjnych, obok tradycyjnej czerwieni w modelach Panigale V2 i Streetfighter V2.

Scrambler Retro Stripe i Old Skool Checkerboard

W strefie Scrambler, Ducati prezentuje dwa sugestywne zestawy o wyjątkowej estetyce dla tych, którzy chcą, aby ich Icon był jeszcze bardziej wyjątkowy. Zestaw Retro Stripe to prawdziwy hołd dla lat 70., epoki, która dała początek grafice opartej na prostych, ale dynamicznych liniach. Z kolei Old Skool Checkerboard to zestaw inspirowany wyścigami z grafiką nawiązującą do szachownicy – symbolu wolności, szybkości i buntowniczego ducha.

Odwiedzający targi EICMA będą mogli doświadczyć pasji Ducati dzięki wyjątkowym wydarzeniom. Kierowcy i przyjaciele Ducati spotkają się z fanami na stoisku. W czwartek 6 listopada Álvaro Bautista będzie pierwszą gwiazdą Meet & Greet, a w kolejnych dniach pojawią się zawodnicy Desmo 250 MX i Desmo 450 MX. Dziewięciokrotny mistrz Włoch Alessandro Lupino spotka się z publicznością w piątek i sobotę 7 i 8 listopada wraz z dziewięciokrotnym Mistrzem Świata Tonym Cairolim, który wystąpi na stoisku też w niedzielę 9 listopada.

W sobotę 8 października z Ducatisti spotka się również Davide Stirpe, nowy Mistrz Włoch w kategorii Production Bike i trzykrotny Mistrz Włoch w kategorii Supersport. Spotkanie i niedzielne spotkanie wzbogaci też Kevin Vandi, zawodnik Supermotard i jedna z gwiazd filmu promującego Hypermotarda V2.

W sobotę i niedzielę, w strefie MotoLive, Ducati Desmo450 MX będzie gwiazdą Champions Charity Race. Francesco Cecchini, sześciokrotny Mistrz Świata będzie ścigał się na Desmo450 MX w konfiguracji Dirt Track, takiej jak ta, której używają Marc Márquez i Pecco Bagnaia podczas treningów.

KOMENTARZE