fbpx

2017 HONDA CRF450R ?Całkowity strzał w dziesiątkę?   Po raz pierwszy od ośmiu lat zaprojektowano od podstaw CRF450R z silnikiem opartym na doświadczeniach HRC i 11% wzrostem mocy a także większym momentem obrotowym w całym zakresie. Motocykl posiada również nową aluminiową ramę siódmej generacji z nową geometrią podwozia, niższym środkiem ciężkości i z fabrycznie typowo […]

2017 HONDA CRF450R ?Całkowity strzał w dziesiątkę?

HONDA CRF450R

 

Po raz pierwszy od ośmiu lat zaprojektowano od podstaw CRF450R z silnikiem opartym na doświadczeniach HRC i 11% wzrostem mocy a także większym momentem obrotowym w całym zakresie. Motocykl posiada również nową aluminiową ramę siódmej generacji z nową geometrią podwozia, niższym środkiem ciężkości i z fabrycznie typowo wyścigowym sprężynowym zwieszeniem Showa (przednie widelce 49mm). Tytanowy bak paliwa, aerodynamiczne owiewki i opcjonalny elektryczny starter zamykają listę nowości związanych z tym modelem.

Wprowadzenie

Honda CFR450R

 

Model Honda CRF450R wyznacza standard od momentu wprowadzenia jej na rynek w 2002 roku. Jest zrównoważonym połączeniem silnika, produkującego moc w sposób agresywny ale użyteczny, z zawieszeniem pozwalającym kierowcy o różnych umiejętnościach na pełne wykorzystanie potencjału tej mocy.Kierowcy ? zarówno pełnemu pasji amatorowi czy też doświadczonemu zawodnikowi ? model ten zawsze dawał i daje poczucie pełnej kontroli. Dodatkowo, jest wytrzymały i solidny ? cechy, które są właściwe dla wszystkich produktów Hondy.Oczywiście, CRF450 był stale udoskonalany, korzystając z wyścigowych doświadczeń na międzynarodowej arenie.Przez ostatnie 8 lat prace nad CRF450R zmierzały w kierunku uczynienia z modelu jednej z najbardziej doskonałych maszyn wyścigowych. Teraz, w roku 2017, ewolucję zastąpiła prawdziwa rewolucja. Najpopularniejszy w Europie motocykl crossowy klasy Open jest w rzeczywistości całkowicie zaprojektowany od nowa: posiada nowy silnik o zwiększonej mocy, poprawioną przyczepność oraz właściwości jezdne dzięki zastosowaniu nowego podwozia.

 

Inaczej wygląda, inaczej się prowadzi i dostarcza kierowcy całkowicie nowych doświadczenia na torze. Najprościej mówiąc ? motocykl jest szybszy. Znacznie szybszy.

M.Uchiyama, Lider projektu (LPL) 17YM CRF450R:

?W modelu CRF450R zmieniliśmy niemal wszystko. Nie pominęliśmy niczego i wytrwale pracowaliśmy nad tym aby zaoferować klientom motocykl, który zostawia w tyle i poprzedników i konkurencję.

Skupiliśmy się na tym, aby wyprodukować maszynę z silnikiem o wyjątkowych osiągach, ponadprzeciętnej trakcji, szczególnie tylnego koła, i nisko położonym środku ciężkości. Wszystko po to, by o 5% poprawić przyspieszenie względem poprzedniego modelu. Określenie, które najlepiej opisuje ten proces to ?Absolutny strzał w dziesiątkę?.

Rozpoczęliśmy testowanie 17YM CRF450R i prace udoskonalające nad tym modelem podczas mistrzostw MX Japonii, wygrywając nim pierwsze pięć wyścigów z rzędu.

Jesteśmy dumni z tego, że możemy zaoferować wszystkim miłośnikom motocrossu na świecie maszynę o takich osiągach?

2017 CRF450R ? ABSOLUTNY STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ!

INFORMACJE OGÓLNE

 

 

Model CRF450R 2017 powstał przy bezpośrednim udziale teamów Hondy startujących w zawodach AMA i MX GP. Wszystko po to, by mógł jako pierwszy wystartować z bramki, by się wpisać jako pierwszy na pierwszym zakręcie, osiągnąć rekordowy czas na okrążeniu. Dzięki nowemu silnikowi z 8%-owym wzrostem mocy w szczytowym momencie, dopasowanym do zawieszenia, które doskonale potrafi tę moc wykorzystać, model CRF450R jest mocniejszy, agresywniejszy i doskonalszy.Ponieważ motocykle motocrossowe tej klasy są przeznaczone do startu w zawodach, zarówno 16YM jak i 17YM były testowane przez HRC w licznych symulacjach startowych. Zdecydowana przewaga nowego modelu to moc i trakcja:Moc i właściwości jezdne nowej CRF zostały znacząco poprawione, np: przejechanie pierwszych 10 m po starcie zajmuje 1,53s, 6,4% mniej niż w poprzednim modelu.Nowy silnik wykorzystuje najnowsze technologie, zarówno w części wlotowej jak i wylotowej. W części wlotowej nowy kształt redukuje opory przelotu powietrza w celu zwiększenia efektywności spalania. W części wylotowej, dwa kolanka prowadzone są blisko przy silniku, pomagając w utrzymaniu zwiększonej kompresji 13,5 zamiast 12,5, kluczowego elementu zwiększającego moc.49mm przednie zawieszenie Showa ? ze stalową sprężyną i sportowym kitem stosowanym przez zespoły wyścigowe startujące w Mistrzostwach Japonii ? zastąpiło powietrzne zawieszenie KYB. Główna część aluminiowej ramy jest teraz sztywniejsza w kierunku wzdłużnym w celu poprawienia stabilności i trakcji. CRF450R 17YM ma całkowicie zmienioną geometrię: krótszy rozstaw osi, kompaktowy wahacz i inny kąt natarcia główki ramy. Posiada także niższy środek ciężkości dzięki takim detalom jak tytanowy bak czy niższe mocowanie półek.

Nowe owiewki poprawiają aerodynamikę i kształt motocykla aby dać kierowcy więcej swobody w prowadzeniu motocykla. Nie bez znaczenia są nowe malowania, które nadają CRFie ostrych i agresywnych kształtów. Po raz pierwszy w opcji można też zakupić elektryczny starter.

Silnik

Honda CFR450 R

 

Nowa CRF450R posiada silnik, który dostarcza 11% więcej mocy w szczytowym momencie niż poprzedniczka. Gdy porównamy wykresy modelu 16YM i 17YM wyraźnie widać wyższy moment obrotowy już od średniego zakresu a także zwiększone obroty i moc w szczycie.Osiągnięcie takich parametrów nie było łatwe i wiązało się z przeprojektowaniem wielu elementów ? w procesie tym uczestniczyli inżynierowie HRC. Zmieniono głowicę, wałki, powiększono otwarcie zaworu wlotowego o 0,5mm (do 10mm) a wylotowego o 0,85mm (do 8,8mm).

 

Średnica zaworu wlotowego jest od 2mm większa i ma 38mm, co przy 2 zaworach wlotowych daje bardzo płynny przepływ mieszanki. Wlot powietrza został wyprostowany. Zapłon odbywa się w części wlotowej, całość zmian usprawniła efektywność przepływu o 19%. Równocześnie, wylot spalin został poprawiony o 10% dzięki podwójnemu wydechowi z nową geometrią i układem poszczególnych elementów rur wydechowych. Same tłumiki są teraz o 78mm krótsze.

 

Honda materiał prasowy

Honda materiał prasowy

 

Sprężyny zaworowe są teraz owalne, o mniejszej wysokości co pozwoliło zredukować ich wymiar całkowity. Węższy kąt zaworów (9° wlotowy i 10.5° wylotowy) oraz przeprojektowana powierzchnia tłoka pozwoliły na zwiększenie kompresji do 13,5:1 (z 12,5:1). Olejowy system chłodzenia z czterema otworami (zamiast dwóch) zmniejsza temperaturę zaworów podczas pracy, co ograniczyło wzrost temperatury głowicy pomimo zwiększenia kompresji

 

Honda materiał prasowy

Honda materiał prasowy

 

Sworznie zaworowe i wahacza są pokryte DLC (diamond-like carbon), który zapewnia bardzo dużą odporność na ścieranie i trwałość a także ogranicza straty wynikające z tarcia. Średnica i skok tłoka wynoszą 96mm x 62,1mm.

W silniku zastosowano pompę ciśnieniową oleju do smarowania silnika i sprzęgła. Zredukowało to wibracje, zwiększyło efektywność smarowania i w znaczący sposób ograniczyło straty ciśnienia. Dodatkowo, dzięki takiemu rozwiązaniu, można było zmniejszyć ilość oleju z 1390cc do 1250cc.

Niska waga i kompaktowe wymiary osiągnięto dzięki wielu dodatkowym mniejszym zmianom. Umieszczenie wałka wyrównoważającego wewnątrz skrzyni korbowej zmniejszyło odległość między wałem a wałkiem. Przekładania wstępna i wałek stanowią jeden element, podobnie jak przekładnia zdająca i pompa olejowa.

Obroty zębatek skrzyni biegów są o 30% szybsze co zmniejsza naprężenia na skrzyni i sprzęgle. W celu pełnego wykorzystania zwiększonej mocy i momentu obrotowego, zmieniono przełożenia wszystkich pięciu biegów a także zębatek łańcucha (13/49 zamiast 13/48)

Sprzęgło posiada siedem tarcz zamiast ośmiu co zmniejszyło jego wymiary (jest o 2,6mm węższe), wagę i koszty użytkowania. Sześć centralnych tarcz powleczono specjalnym materiałem ciernym. Cieńsza tarcza (o 0,4mm) bardziej efektywnie rozprasza ciepło a sprężyna dociskowa gwarantuje prawidłowy docisk i pracę sprzęgła.

Po lewej stronie kierownicy umieszczono przyciski: wyłącznik silnika, kontrolkę EFI i zmianę map zapłonu EMSB (wraz z ledowa lampką)

Przycisk zmiany map zapłonu EMSB (Engine Mode Select Button) pozwala kierowcy na łatwą zmianę ustawień ? po włączeniu zapłonu wystarczy wcisnąć guzik zmian zapłonu i przytrzymać. Mignięcia kontrolki potwierdzą, jakie ustawienia zostały włączone (mapy wybierają się w trybie sekwencyjnym, jedno mignięcie ? mapa nr 1 etc)

1- mapa podstawowa, zapewnia fabrycznie najlepszą równowagę pomiędzy mocą i momentem obrotowym

2- mapa średnia, łagodniejsza, zwiększa wyczucie reakcji silnika na ruchy manetki gazu

3- mapa agresywna, wprowadza bardzo czułe ustawienia na manetkę gazu

Po raz pierwszy w CRF450R oferowany jest elektryczny starter jako zestaw dodatkowy.

 

Honda materiał prasowy

Honda materiał prasowy

Zawieszenie

CRF450R

Całkowicie przeprojektowane zawieszenie pozwala kierowcy w pełni wykorzystać moc nowej CRF450R. Nowa aluminiowa rama siódmej generacji zapewnia kierowcy lepszą kontrolę w zakrętach, stabilność wzdłużną i trakcję a także wyczucie przyczepności tylnego koła i zachowania się motocykla.

Najbardziej widoczna zmiana jest w przedniej podwójnej części ramy, która jest teraz stożkowa i zapewnia doskonałą stabilność i wyczucie motocykla. Sztywność skrętna zastała zredukowana o 6,8% przy zachowaniu sztywności wzdłużnej co poprawiło właściwości i wyczucie podczas skrętów. Wagę ramy zredukowano o 270g a tylnego subframe o 225g.

 

Honda materiał prasowy

Honda materiał prasowy

Wprowadzono również liczne inne mniejsze zmiany do geometrii czy dynamiki ramy. Środek ciężkości obniżono o 2,7mm, zmniejszono rozstaw osi o 11mm do 1482mm. Odległość pomiędzy osią przedniego koła a mocowaniem wahacza zwiększono o 13mm do 913mm i zredukowano odległość pomiędzy mocowaniem wahacza a tylną osią o 24mm do 913mm. Nowa geometria całej ramy pozwala dociążyć tylne koło w celu poprawienia jego przyczepności co było jednym z głównych celów zmian.

 

Kąt i wyprzedzenie główki ramy wynosi 27.4°/116mm. (zmiana z 27.1°/117mm)Waga całkowita (zalany, gotowy do jazdy) motocykla wynosi 110,6kg.

 

Nowy CRF450R 17YM jest węższy, bardziej zwarty i łatwiejszy wprowadzeniu dzięki niżej położonemu środkowi ciężkości. Zmieniona geometria zwiększa trakcje tylnego kola i w pełni współpracuje z przednim kołem w celu maksymalizacji przyczepności w każdych warunkach.

CRF450R posiada w pełni regulowane 49mm przednie zawieszenie Showa ze sprężynami i fabrycznym kitem sportowym używanym przez zawodników z Mistrzostw Japonii. To nie jest zwykła ewolucja 48mm zawieszenia z modelu 2014, zmianom uległy wszystkie istotne parametry: średnica cylindra 25mm (było 24mm), trzpień 14mm (zamiast 12,5), tłok 39mm (zamiast 37mm). W praktyce motocykl po rozpakowaniu z kraty jest od razu gotowy do wyścigu z fabrycznie ustawionym sportowym zawieszeniem.

W pełni regulowany tylny amortyzator Showa jest montowany o 39mm niżej i całkowicie w osi motocykla (w poprzednim modelu był przesunięty o 5mm), co poprawiło centralizacje masy i stabilność przy dużych prędkościach. Długi na 599mm aluminiowy wahacz jest o 18mm krótszy, węższy w centralnej części i o 220g lżejszy.

Przednia tarcza typu wave o średnicy 260mm współpracuje z dwutłoczkowymi zaciskiem i zapewnia doskonałe wyczucie i stabilność podczas hamowania. Tylne koło posiada 240mm tarczę i jednotłoczkowy zacisk. Lekkie aluminiowe felgi z bezpośrednio mocowanymi szprychami redukują nieamortyzowana masę. Przednie koło ma wymiary 21×1,6 cala, tylne 19×2,15 cala.

Motocykl w standardzie wyposażony jest w opony Dunlop MX3SF i MX3S (miękkie terenowe).

Nowy CRF450R posiada tytanowy zbiornik paliwa o pojemności 6,3l, który jest o 513g lżejszy od plastikowych odpowiedników. Te pół kilo w sposób odczuwalny poprawia stabilność i obniża środek ciężkości.

Smukłe linie nowych owiewek ułatwiają kierowcy przemieszczanie się podczas jazdy. Szerokość motocykla na wysokości chłodnicy jest węższa o 30mm a od nowa zaprojektowane przednie owiewki zapewniają lepszą aerodynamikę i napływ powietrza na chłodnicę.

Wszystkie plastiki posiadają malowania, które podkreślają agresywny styl CRF450R i maskują ewentualne rysy lub uszkodzenia.

 



2017 HONDA CRF450RX

CFR450RX

 

Honda wprowadza do swojego oferty w pełni wyścigową maszynę enduro CRF50RX, powstałą na bazie nowej crossówki CRF450R 17YM, z dostosowanym do specyfikacji enduro zawieszeniem, wtryskiem paliwa PGM-FI, różnymi mapami zapłonu, powiększonym zbiornikiem paliwa, 18-calowym tylną kołem, nóżką boczną i elektrycznym zapłonem w standardzie.

Wprowadzenie

 

Honda wprowadza do sprzedaży w segmencie off-road całkowicie nowy, w pełni przygotowany do wyścigów motocykl enduro CRF450RX powracając na ten rynek po ośmiu latach przerwy. Nowy model został skonstruowany na bazie CRF450R najnowszej generacji 17YM, wykorzystując jego silnik i zawieszenie.Honda CRF450R stała się wzorem dla innych motocykli tej kategorii od momentu wprowadzenia w 2002 roku. Zaprojektowano ją w idealnej równowadze pomiędzy silnikiem z jego ekstremalnymi osiągami a zawieszeniem, które pozwalało każdemu kierowcy, nawet najbardziej wymagającemu, docenić zalety tego modelu. Motocykl ten zawsze oferował całkowitą kontrolę nad osiągami w połączeniu ze stabilnością i poręcznością, z której Honda słynie.CRF stała się więc idealną platformą do zbudowania sportowego motocykla enduro dając CRF450RX to co najlepsze z crossówki, by współzawodniczyć w wyścigach enduro: lekkość, moc, łatwość w prowadzeniu zarówno na podjazdach jak i na krętych, trudnych sekcjach toru.CRF450RX to rzeczywiście wyjątkowa maszyna, to nie tyko Honda ? to motocykl stworzony, by wygrywać w wyścigach enduro. Jest inna niż konkurencja. I tak jak nowa CRF450R jest niewiarygodnie szybka.

 

Mr M.Uchiyama, Dyrektor Projektu (LPL) 17YM CRF450RX:

?CRF450RX jest kwintesencją wyścigowego motocykla enduro jak nic, co do tej pory miała w ofercie Honda. W pełni wykorzystuje zalety najnowszej CRF450R a dodatkowo dzięki bezkompromisowemu podejściu do projektu całego zespołu R&D, możemy zaoferować całkowicie nową jakość, którą w pełni będą w stanie docenić czołowi światowi kierowcy enduro. Jest stworzona do wygrywania, do prowadzenia już od sygnału startu nawet w najbardziej wymagających zawodach.?

Opis modelu

 

Tegoroczna CRF450R (17YM) została stworzona od podstaw pod dyktando zawodników z cyklu AMA i europejskiego cyklu MX GP, oferuje 11% wzrost stosunku masy do mocy. CRF450RX jest identyczna na prawie wszystkich płaszczyznach ale posiada kilka zmian, które czynią z tego motocykla bezkompromisowe enduro.Zawieszenie, zarówno przednie jak i tylne, jest mniej sztywne, z lżejszą kompresją i mniejszym napięciem sprężyn. Motocykl posiada standardowo 18 calowe tylne koło, stopkę boczną i 8,5 litrowy zbiornik paliwa w celu zwiększenia zasięgu.Silnik CRF450RX dostarcza moc i moment obrotowy mniej agresywnie niż w CRF450R dzięki innym mapom zapłonu aby w lepszy sposób dostosować trakcję do różnych nawierzchni. Podobnie jak w CRF450R, przełącznik map daje trzy możliwości: 1- płynna praca w pełnym zakresie; 2- poziom średni daje doskonałe wyczucie manetki gazu; 3- poziom agresywny, pełna moc w całym zakresie, Elektryczny starter jest w standardzie.

Silnik

CRF450RX

 

 

CRF450RX o pojemności 449cc jest ten sam co w nowej CRF450R i dostarcza o 11% więcej mocy w szczytowym zakresie obrotów w porównaniu do modelu 2016, jednocześnie oferując moc i moment obrotowy w sposób liniowy i przyjazny w całym zakresie.Kompresja wynosi 13,5:1, skok i średnica tłoka 96mm x 62,1mm.

Czterozaworowa głowica Unicam z krzywikami na zaworach wlotowych pozwala na 10mm uchylenie zaworów. Średnica zaworów wynosi 38mm. Zapłon następuje w części dolotowej co znacznie poprawia efektywność spalania.

Sprężyny zaworowe są owalne na całej długości co pozwoliło skrócić ich długość a co za tym idzie zmniejszyć rozmiary głowicy. Kąt zaworów wlotowych 9 stopni, wylotowych 10,5 stopnia w połączeniu z przeprojektowaną górną płaszczyzną tłoka zapewniają pełna wydajność procesu spalania. Czterokanałowe olejowe chłodzenie zaworów redukuje temperaturę i poprawia efektywność pracy silnika nawet w wysokich temperaturach generowanych przy zwiększonej kompresji. Zarówno sworzeń tłoka jak i wahacza pokryte są DLC (Diamond-like Carbon), który gwarantuje wspaniałą odporność na ścieranie i trwałość a także redukuje straty wynikające z tarcia.

W silniku zastosowano ciśnieniową pompę olejową do sprzęgła i skrzyni biegów, co zredukowało wibracje, zwiększyło efektywność smarowania i zredukowało straty ciśnienia. Pojemność systemu olejowego to 1250 cc, ze wspólną miską dla silnika, sprzęgła i skrzyni biegów.

Sprzęgło posiada siedem tarcz a 6 centralnych zostało pokryte specjalnym materiałem ciernym. Dwu milimetrowe tarcze doskonale odprowadzają temperaturę a sprężyna dociskowa gwarantuje dobrą pracę sprzęgła i jego wyczucie przez kierowcę.

Wszystkie 5 biegów posiada te same przełożenia co w CRF450R ale wykorzystano zmienione zębatki: 13 i 50 zamiast 13 i 49.

Po lewej stronie kierownicy znajduje się panel sterujący: EFI, EMSB (mapy zapłonu), ledowa kontrolka i przycisk start/stop (elektryczny starter jest w standardzie), co znacznie ułatwia restart silnika szczególnie na kamienistym lub nierównym podłożu.

EMSB umożliwia przełączanie map w momencie, gdy motocykl stoi, zapłon jest włączony ? wystarczy przytrzymać przycisk aby sekwencyjnie zmieniać ustawienia.

Błyśnięcia kontrolki potwierdzają wybór odpowiedniej mapy (np.:1 mignięcie dla mapy 1-) oraz zatwierdzenie zmian.

1- mapa podstawowa, zapewnia najbardziej płynną reakcje na manetkę gazu, czyniąc charakterystykę pracy silnika bardziej przyjazną dla kierowcy i łatwiejszą w kontroli w różnych warunkach.

2- mapa średnia, ogranicza moc silnika, użyteczna szczególnie w sytuacjach gdy kierowca jest zmęczony

3- mapa sportowa, gwarantuje agresywną charakterystykę pracy, podobna do mapy podstawowej 1- w CRF450R

Silnik posiada w pełni sportową charakterystykę i wymaga regularnego serwisowania. Przerwy pomiędzy przeglądami nie są zbyt częste ale wymiana filtra i oleju jest konieczna co 15 godzin. Silnik nie wymaga tak poważnej regulacji i wymian pozostałych elementów, jak to ma miejsce w typowych crossówkach.

Podwozie

CRF450Rx

 

CRF450RX wykorzystuje aluminiową ramę 7 generacji zapewniającą lepszą skrętność, poprawioną stabilność i trakcją podczas jazdy. Rama zapewnia również doskonałe wyczucie tylnego koła i przyjazność w prowadzeniu motocykla.Rama posiada 100% sztywności poprzecznej w porównaniu do poprzedniego modelu ale zredukowaną o 6,8% sztywność skrętną w celu poprawy stabilności i wyczucia motocykla w zakrętach. Rama waży 9,14 kg, subframe waży 1,045kg.Dokonano również wielu mniejszych zmian w geometrii i innych parametrach w porównaniu do CRF450R poprzedniej generacji, które pozytywnie wpływają na właściwości motocykla zarówno w motocrosie jak i w enduro. Środek ciężkości jest 2,7 mm niżej, rozstaw kół wynosi 1482mm. Odległość pomiędzy przednią osią a mocowaniem wahacza wzrósł do 913mm a odległość od mocowania wahacza do tylnej osi 569mm. Dzięki takiej geometrii zwiększa się obciążenie tylnego koła i poprawa jego trakcja.

 

Wysokość siedziska to 959mm, kąt i wyprzedzenie główki ramy to 27.4°/116mm. Waga całkowita to 118 kg.

CRF450RX to wąska, kompaktowa maszyna, łatwa w obsłudze, z nisko położonym środkiem ciężkości. Tylna opona jest przystosowana do jazdy w ciężkich warunkach, co w połączeniu z bardzo dobrą przyczepnością przedniej opony pozwala jeździć stale na granicy możliwości.

Enduro Hondy wyposażone jest w pełni regulowane 49mm sprężynowe zawieszenie Showa w wersji z fabrycznym kitem sportowym używanym przez wyczynowych kierowców startujących w Mistrzostwach Japonii MX. Średnica cylindra 25mm, trzpień 14mm, zawór kompresji 39mm.

Zgodnie z tym, czego się należy spodziewać po zawieszeniu sportowego motocykla, widelce pracują sprężyście, płynnie i w sposób w pełni kontrolowalny. W porównaniu do CRF450R przednie widelce w CRF450RX potrzebują mniej oleju mają zredukowaną kompresję co przekłada się na większe wyczucie podczas jazdy w terenie.

W pełni regulowane tylne zawieszenie Showa jest zamocowane nisko, w centralnej linii motocykla w celu optymalizacji masy i stabilności przy dużych prędkościach. Siłę ugięcia zmieniono z 54N/mm (CRF450R) do 52N/mm i zredukowano siłę kompresji. Dało to miękkość, płynność i kontrolę nad pracą zawieszenia. Aluminiowy wahacz o długości 599mm jest krótszy o 18mm od wahacza w poprzednim modelu CRF450R a także węższy w środkowej części.

260mm przednia tarcza typu wave pracuje z dwutłoczkowymi zaciskami, tylna tarcza ma 240mm i jednotłoczkowy zacisk. Lekka aluminiowa felga z bezpośrednio mocowanymi szprychami pozwala na minimalizację nieamortyzowanej masy. Przednie koło ma wymiary 21 x 1,6 cala, tylne 18 x 2,15 cala. Standardowo motocykl wyposażony jest w opony Dunlop typu enduro Geomax AT81? 90/90-21 z przodu i 120/90-18 z tyłu.

Zasięg zwiększono w porównaniu do CRF450R do ok 65 km dzięki zastosowaniu większego 8,5 litrowego plastikowego zbiornika.

Nowe plastikowe owiewki nadają smukłego kształtu, ułatwiają kierowcy przemieszczanie się i kontrolę nad motocyklem. Przód motocykla jest wąski, szerokość w sekcji chłodnicy to zaledwie 410mm. Kształt owiewek zapewnia doskonały opływ i nawiew powietrza na chłodnicę.

Aluminiowy podnóżek umieszczony jest wysoko i przymocowany do ramy.

Podobnie jak w CRF450R w owiewkach wykorzystano trwałe materiały i grafiki w celu ograniczenia uszkodzeń czy zadrapań podczas jazdy w terenie.

KOMENTARZE