fbpx

Rodzina motocykli Yamahy z serii MT rozrasta się o nowy model – MT-125. Otwiera on świat MT dla młodych kierowców, tym bardziej, że nie brak w nim różnorodnych gadżetów. W Polsce nowa Yamaha ma być dostępna od sierpnia.

Wprowadzone ostatnio na rynek modele Yamahy MT-09 i MT-07 znalazły się na szczycie rankingów sprzedaży. Teraz Yamaha poszerza tę gamę modeli o pierwszy model w stylu streetfightera w kategorii 125 ccm. MT-125, ukształtowany zgodnie z ”kodem genetycznym„ rodziny, ma charyzmatyczny wygląd pełnowymiarowego motocykla oraz wyraźny charakter. Nadwozie typu naked podkreśla jego najważniejsze cechy, łącząc styl streetfightera z supersportową technologią.

Motocykl został opracowany na platformie najnowszej wersji YZF-R125. Jednak podobnie jak modele MT o większej pojemności, oferuje dość wyprostowaną pozycję kierowcy. Zbiornik paliwa, siedzisko i podnóżki MT-125 zostały tak zaprojektowane, aby zapewnić bardziej wyprostowaną pozycję jazdy, niż w YZF-R125. Krótszy zbiornik paliwa sprawia, że biodra kierowcy są przesunięte o 42 mm do przodu, zaś siedzisko zostało obniżone o 5 mm do 820 mm. Zwężana kierownica o dużych, aluminiowych mocowaniach jest o 100 mm wyższa i o 35 mm bardziej przesunięta do przodu, niż w YZF-R125, co dodatkowo wymuszając wyprostowaną pozycję jazdy. Dzięki temu najmniejszy z rodziny MT świetnie się nadaje do codziennej zabawy w mieście i poza nim.

MT-125 wyróżnia także kąt główki ramy, wynoszący 33,5 stopnia. W połączeniu z obniżoną wysokością siedziska i nową pozycją jazdy, ulepszona geometria kierownicy zapewnia większą zwinność – zwłaszcza podczas miejskiej jazdy z małą prędkością.

Wyjątkowy charakter MT-125 definiuje mocna konstrukcja, którą z przodu podkreśla nisko zamontowany, okrągły reflektor z LED-owymi światłami dziennymi, a agresywny wizerunek uwydatniają barczyste doloty powietrza. Pochylony do przodu reflektor i doloty powietrza, oprócz tego, że nadają pełen mocy, oryginalny wizerunek przodowi motocykla, podkreślają także dynamiczne linie nadwozia. Wygląd streetfightera został podkreślony za pomocą uniesionej do góry tylnej części motocykla. Muskularny i kompaktowy wygląd motocykla jest również podkreślony poprzez umiejscowienie tylnego światła LED poniżej ”ogona„, dzięki czemu jest on wyeksponowany i krótki.

Wyświetlacz LCD w zestawie wskaźników został zainspirowany estetyką smartfonów, na co wskazują słupkowe wyświetlacze, wśród których znajduje się graficzny kierunkowskaz i obrotomierz. Po uruchomieniu motocykla kierowcę wita animacja.

Jednocylindrowy, czterosuwowy, czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 125 ccm jest wyposażony w dolną osłonę, która podkreśla przesuniętą do przodu masę, a wrażenie ruchu w tym kierunku jest jeszcze bardziej wzmocnione za pomocą ostrych linii nadwozia i pochylonego do przodu cylindra.

W zawieszeniu MT-125 Yamaha zastosowała technologię klasy supersport, obejmującą widelec upside-down o średnicy 41 mm, który oferuje wysoki poziom sztywności, zapewniając precyzyjne i pewne prowadzenie. Przy 130-milimetrowym skoku przedniego i 114-milimetrowym tylnego zawieszenia typu link monoshock, MT-125 jest w stanie zaoferować sportową i jednocześnie bardzo komfortową jazdę. Przedni układ hamulcowy jest jednym z najbardziej zaawansowanych w swojej klasie i opiera się na pływającej tarczy o średnicy 292 mm z zaciskiem montowanym radialnie.

Motocykl, zbudowany w oparciu o stalową, lekką i wytrzymałą ramę Deltabox, bez płynów waży 126 kg, a gotowy do jazdy – 138 kg. Producent nie podaje jeszcze ceny tego motocykla, lecz przecież nie powinna ona przekroczyć ceny YZF-R125, która wynosi 17 900 zł.

KOMENTARZE