fbpx

15 listopada w Mediolanie rozpoczną się 70 targi motocyklowe EICMA, ale już dziś producenci ujawniają informacje o motocyklach. które zaprezentują na wystawie. Honda pokaże m.in. trzy nowe motocykle.

Ta trójka to naked CB500F, sportowy CBR500R oraz adventure CB500X. Wszystkie trzy modele korzystają z tego samego silnika i zbudowane są na tej samej ramie. Jednak producent twierdzi, że każdy jest inny, każdy ma swój charakter, inną budowę, inną pozycję kierowcy…

CB500F to maszyna ze stylizacją nawiązującą do czterocylindrowego modelu CB1000R. Jej smukły kształt ma sprawdzić się w ruchu miejskim, lecz również podczas dalszych wyjazdów.

Motocykl ma być komfortowy zarówno dla niższych, jak i wyższych kierowców różnej wagi.

Stylizacja CBR500R przypomina czterocylindrową, sportową CBR1000RR i podobieństwa nie są tylko powierzchowne. Będzie można przekonać się o tym na torach wyścigowych, kiedy w sezonie 2013 ruszy Puchar Europy Juniorów – European Junior Cup. Stworzony aby wyłaniać i rozwijać największe talenty z całego świata, puchar EJC odbywa się podczas europejskich rund Mistrzostw Świata Superbike.

Zawodnicy w wieku od 14 do 19 lat, pochodzący z całego świata; od Europy, przez Azję, aż po USA i Australię, będą walczyć o wspaniałą nagrodę: starty w sezonie 2014 w zespole Hondy w mistrzostwach Europy UEM Superstock 600.

Wizualnie wyższy CB500X, z większym skokiem zawieszenia i nieco większym rozstawem osi niż bliźniacze modele CB500F i CBR500R, swoją stylistyką nawiązuje do popularnego Crosstourera, napędzanego silnikiem V4 1200 cm3. Swoim charakterem ma zachęcać do długich podróży. Zbiornik paliwa większy niż w dwóch pozostałych modelach o 1,6 litra umożliwia jeszcze większy zasięg.

Całą trójka napędzana jest dwucylindrowymi, wykorzystującymi wtrysk paliwa, silnikami DOHC, które osiągają moc 47,6 KM (35 kW – limit dla posiadaczy prawa jazdy A2) i mogą pochwalić się spalaniem na poziomie 3,7 l/100 km.

Stalowa, grzbietowa rama i wysokiej jakości zawieszenie z przednim widelcem teleskopowym o średnicy 41 mm z przodu i pojedynczym amortyzatorem Pro-Link z tyłu w połączeniu z 17-calowymi, aluminiowymi kołami oferują pewne i precyzyjne prowadzenie. Mocne tarcze hamulcowe typu wave są standardowo wspomagane systemem ABS.

KOMENTARZE