Już niedługo kierowcy chcący dojechać do Warszawy od strony Gdańska będą mieli ułatwione zadanie. Trwają pracę na trasie S7 między Mławą, a Napierkami. Obecnie GDDKiA jest w trakcie prac, które mają połączyć drogą ekspresową cały odcinek drogi z Warszawy do Trójmiasta.
Na skróty:
Już teraz kierowcy mogą obserwować postęp pracy na placu budowy, na którym niebawem powstanie trasa S7. Obecnie nitka na kilku odcinkach nadal jest drogą jednopasmową. Najbardziej dotkliwym dla kierowców odcinkiem trasy jest wycinek pomiędzy Płońskiem a Mławą.
Plac budowy na trasie między Trójmiastem, a Warszawą
„Wraz z wiosną rozpoczną się również roboty na odcinku pomiędzy Mławą i Napierkami. Jesteśmy w trakcie wyłaniania wykonawców przyszłej S7 od Czosnowa do Płońska, a projektanci pracują nad koncepcją programową wyjazdu na północ z Warszawy.” – czytamy na stronie GDDKiA
Obecnie kierowcy jadący ze stolicy do Trójmiasta mają do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek trasy S7 (Gdańsk Południe – Napierki). Dalsza trasa, to podróż przez plan budowy, który rozciąga się na pasie o długości 70 kilometrów. Przynajmniej według planów i dokumentów – faktyczny stan prac będzie się różnić między kolejnymi miejscami ze względu na terminy wydania decyzji na realizację inwestycji drogowych.
Co dalej?
W planach GDDKiA ma przebudowę kolejnych odcinków trasy S7 (obwodnicy Płońska w stronę Czosnowa) – to trasa o długości 35 kilometrów, dysponująca trzema pasami w każdą stronę. Poza tym GDDKiA planuje rozbudowanie istniejących węzłów drogowych, a most na Wiśle w Zakroczymiu otrzyma rozbudowaną infrastrukturę w postaci: chodnika oraz drogi rowerowej. Ten fragment trasy zostanie oddany do użytku w roku 2024.
Co z wjazdem do stolicy?
Projektanci pracują nad koncepcją programową dwóch odcinków, które połączą S7 z Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Odcinek od Czosnowa do Kiełpina będzie prowadził po śladzie obecnej DK7, natomiast od Kiełpina do Warszawy po nowym przebiegu przechodząc m.in. przez Bemowo. Odbiór dokumentacji dla tego właśnie odcinka planowany jest na jesień tego roku. Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawcy potrzebne będzie jeszcze zapewnienie finansowania. Przypomnijmy, że obecnie odcinek S7 Czosnów – Warszawa znajduje się poza limitem obecnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023 (z perspektywą do 2025 r.).
-czytamy na stronie GDDKiA