fbpx

Nowe kierunki, wielkie powroty, pytania o przyszłość i spojrzenie w motocyklową codzienność – od technicznych niuansów po emocje sięgające mistrzowskich tytułów. W tle klasyka, szkolenia i kilka nieoczywistych historii. Sprawdźcie, co przykuło Waszą uwagę w minionym miesiącu.

Czy to przyszłość KTM-a?

Porozmawiajmy o konkretach. KTM jest w trakcie restrukturyzacji, wyprzedaże motocykli dają spodziewany efekt i firma zaczyna działać. Potrzebne są nowe modele, które zapewnią długofalową stabilność. Czy właśnie na nie patrzymy? Czy to przyszłość KTM-a?

>> Czytaj dalej <<

Marquez, Kubica, Doohan, Lauda… Który powrót po kontuzjach był najbardziej spektakularny?

Marc Marquez zdobył właśnie dziewiąty tytuł mistrza świata, choć jeszcze do niedawna jego kariera dosłownie wisiała na włosku. Historia Hiszpana to jeden z kilku przykładów spektakularnych powrotów po poważnych kontuzjach w motorsporcie. Który z nich najbardziej wyrył się w pamięci?

>> Czytaj więcej <<

Yamaha MT-07 2025. Znak czasów

Według Wielkiego Słownika Języka Polskiego mianem „znak czasu” określamy zjawisko szczególne dla danego okresu w dziejach. Nowa, czwarta już generacja Yamahy MT-07 jest znakiem czasu dla dzisiejszego motocyklizmu. Dlaczego? W popularnej zero-siódemce zmienił się niemal każdy podzespół, nawet skrzynia biegów może być (prawie) automatyczna. Wszystko po to, aby utrzymać zainteresowanie „Emtekiem” nowego pokolenia motocyklistów.

>> Czytaj więcej <<

Dokąd zmierzasz? | Okiem Lecha

Z pozoru będą to rozważania na temat amerykańskiej motocyklowej legendy, ale po głębszym namyśle dochodzę do wniosku, że dotyczy to także praktycznie wszystkich, albo prawie wszystkich, światowych korporacji.

Pierwsze zdziwienie. Harley ogłasza światu wejście w projekt elektrycznego motocykla. Miałem wtedy okazję być na testach czegoś, co jeszcze nie nazywało się LiveWire. Nie powiem, mimo że konstrukcja była jeszcze mocno niedopracowana, podobało mi się. Jednak pomyślałem, że jakoś trudno wyobrazić sobie na takim motocyklu brzuchatego brodatego gościa w wieku niemal emerytalnym i trochę dziwiłem się Harleyowi, że wszedł w ten projekt. 

>> Czytaj dalej <<

Moto Guzzi Stelvio. (Naj)lepsze Moto Guzzi

Pofantazjujmy. W idealnym świecie garaż motocyklisty wyglądałby mniej więcej tak: do szybkiej jazdy torowej, Ducati Panigale V4. Do trenowania na małych torach, Yamaha R3. Do „brudnej” jazdy, Husqvarna TC 250. Do bulwarowego bujania się po mieście, Triumph Bonneville T120. Do wygodnego teleportowania się do pracy, Yamaha NMAX 125. Do autostradowego nawijania kilometrów, BMW K 1600 GT. Do wygłupów na szutrówkach, Triumph Scrambler 1200. Do tego wszystkiego oczywiście jakiś złom do odrestaurowywania w długie zimowe wieczory. Razem osiem różnych sprzętów.

>> Czytaj dalej <<

Rieju Aventura 125. Diabeł tkwi w szczegółach

Tym razem na warsztat bierzemy Rieju Aventura 125. Motocykl, który od razu przyciąga uwagę swoim nietuzinkowym wyglądem i obiecuje niezłą zabawę w terenie. Już sama nazwa podpowiada, że mamy do czynienia z maszyną stworzoną do przygód i muszę przyznać, że w tej roli sprawdza się naprawdę dobrze.

>> Czytaj więcej <<

Moto Morini Alltrhike. Od asfaltu po bezdroża

Nowy Moto Morini Alltrhike to propozycja dla tych, którzy chcą mieć jeden motocykl do wszystkiego – codziennych dojazdów po mieście, weekendowych wypadów w teren i dalszych przygód. Łączy w sobie zwinność lekkiej maszyny, możliwości turystyka i charakter prawdziwego enduro. To motocykl, który nie boi się ani miejskich korków, ani błotnistego szlaku.

>> Czytaj więcej <<

Szkolenia motocyklowe. Dlaczego warto się doszkalać?

Aby zilustrować to, o czym rozmawiamy, wystarczy zadać sobie kilka pytań na temat ludzkich umiejętności. Czy wsiadłbym do samolotu z pilotem, który nie trenuje awaryjnych sytuacji w symulatorze? Czy chciałbym, aby operował mnie chirurg, który operuje „od święta” i nie dokształca się w zakresie najnowszych zdobyczy medycyny? Czy jako społeczeństwo czulibyśmy się bezpiecznie, wiedząc, że nasza armia nie szkoli się na poligonach? Dobre pytania, prawda? Teraz odnieśmy je do motocykli.

>> Czytaj więcej <<

Barry na używkach: Junak M10. Junakiem na księżyc

Piotr dojechał swoim Junakiem M10 z Ziemi na księżyc… Wprawdzie nie dosłownie, ale przecież pokonał już ponad 380 000 kilometrów, co stanowi mniej więcej dystans dzielący Ziemię i księżyc. Historia tego Junaka wciąż się pisze, bo motocykl jest przecież cały czas w użytku. I jak mówi sam Piotr, teraz trzeba będzie jeszcze wrócić z tego Księżyca na Ziemię!

>> Czytaj więcej <<

WSBK: Toprak Razgatlioglu trzykrotnym mistrzem świata!

Zaledwie trzy dni po swoich 29. urodzinach i na kilka tygodni przed wymarzonym debiutem w MotoGP, Toprak Razgatlioglu sięgnął po trzecie mistrzostwo świata w World Superbike. Turek w 2025 roku nie miał jednak łatwego zadania i choć wyrównał rekord 13 wygranych z rzędu, o mistrzostwo walczył do ostatniego wyścigu sezonu. Z okazji jego sukcesu, przybliżamy sylwetkę „El Turco”.

>> Czytaj dalej <<
KOMENTARZE