Listopad to miesiąc, w którym część motocyklistów zakończyła juz sezon, a część twardo odmawia kalendarzowi i coraz krótszym dniom wpływu na swoją aktywność. Wśród imprez dominują zakończenia sezonu i parady niepodległości. Zobaczcie, co przygotowaliśmy w najnowszym numerze naszego magazynu.
Na skróty:
Premiera: Yamaha R7
Nowa definicja klasy Supersport nie wszystkim przechodzi przez gardło, a producenci mają przed sobą nie lada zadanie. Czym nadgonić wymuszony niedobór mocy? Prędkością w zakrętach. Skąd ją wziąć? Dopracować podwozie i pozycję kierowcy. Yamaha R7 to przykład nowego podejścia do motocykli sportowych, które w warunkach torowo-drogowych przetestował Simpson.
Premiera: Barton MZK 250
Nowy motocykl enduro produkcji chińskiej za mniej niż 9 tysięcy zł czy używana Austria lub Japonia w podobnych pieniądzach? Fanom latania w piachu i po krzakach nie zazdrościmy tego dylematu, ale spróbujemy pomóc w podjęciu decyzji.
Sprawdzian: Suzuki V-Strom 1050
Dla jednych nuda na dwóch kółkach, dla innych paradoksalna suma drobnych minusów, które w rezultacie dają wielkiego plusa i decydują o zakupie. Suzuki V-Strom 1050 to bez wątpienia bardzo udany motocykl turystyczny dla tych, którzy w turystyce motocyklowej cenią spokój, wygodę, a tzw. pazur wyciągają tylko na specjalne okazje.
Strefa elektro: Zero S
60 KM mocy maksymalnej i 109 Nm momentu obrotowego. Całkiem przyzwoity wynik dla motocykla drogowego średniej klasy. Ale Zero S nie jest zwykłym motocyklem. Ma napęd elektryczny, a przy tych parametrach posiada homologację dla klasy 125. Tak, możesz jeździć prawdziwą rakietą mając tylko prawo jazdy kat. B!
Oldtimer: WSK 125
Wueska przeszła w ostatnich latach długą drogę od obciachowego złomu kupowanego za przysłowiową flaszkę do cenionego klasyka, którego porządnie odrestaurowane egzemplarze osiągają ceny, na widok których brwi wędrują wysoko pod niebo. Historia tej maszyny to jednocześnie dość smutna historia polskiego przemysłu motocyklowego, który swego czasu był gigantem, lecz na glinianych nogach.
A to historia: Jan Kwaśniewski
W środowisku powojennych polskich wyścigów nie było chyba osoby, która przynajmniej nie lubiłaby Jana Kwaśniewskiego. Większość go uwielbiała. Nic dziwnego – nie dość, że był bardzo kompetentnym, odnoszącym sukcesy kierowcą, to do tego miał wspaniałą osobowość, która zjednywała mu wszystkich wokół. Oto krótka historia „Uśmiechu Warszawy”.
Osobowość: Andrzej Perczyński
Niezwykle szanowana postać w świecie lubelskiego motorsportu. Zawodnik, mechanik, a w końcu mentor i nauczyciel. A przy okazji ciekawa postać i sympatyczny, ciepły człowiek.
Świat Motocyklistów: Moto-Sekcja
Czy jesteście zadowoleni ze swojej techniki jazdy? To świetnie, dobre samopoczucie wydłuża życie i poprawia jego jakość! Warto jednak bliżej przyjrzeć się wspomnianej kwestii wydłużania życia, co od razu powinno skierować nas w stronę kursów i jazd doszkalających. Lubelska Moto-Sekcja od lat propaguje ideę bezpłatnych szkoleń dla wszystkich motocyklistów i ma na tym polu imponujące wyniki. Masz w pobliżu działający ODTJ i/lub szkołę jazdy? Pokaż im ten artykuł!
Custom: Honda Transalp „Joshua” – Viba
Czym jest restomod? To dosyć nietypowe podejście do customa. Poprawianie fabryki na wielu polach, ale delikatne, z wyczuciem, na pewno bez kątówki. Świetnym przykładem jest ten zjawiskowy Transalp. Tak mogłaby wyglądać jego współczesna wersja, gdyby tylko Honda w końcu zdecydowała się ją wypuścić.
Używki: Triumph Speed Triple
Kto posiada lub posiadał „Trypla”, ten wie, co to znakomita, bezkompromisowa zabawa. Bo po to powstał ten brytyjski motocykl – miał być niezwykle skutecznym ulicznym łobuzem i znakomicie mu się to udaje po dziś dzień. Planujesz zakup używki? Świetny wybór! W artykule omawiamy kolejne generacje Speed Triple i jego typowe bolączki.
Jak to działa: Kierownice
Niby to tylko kawałek rurki lub prosty odlew. A jednak kierownica to podstawowy element odpowiadający za kontakt motocyklisty z maszyną. Ważna część dużej układanki, której efektem jest komfort i precyzyjne prowadzenie pojazdu. Przyjrzeliśmy się kilku typom kierownic, choć prawda jest taka, że niemal od początku historii motocykli niewiele się one zmieniły.
Sport: Ana Carrasco i Marc Marquez
Oboje mieli ciężkie wypadki, które postawiły pod znakiem zapytania nie tylko ich kariery sportowe, ale też powrót do normalnego życia. Oboje się nie poddali i zaczęli ciężką i żmudną walkę z własnymi słabościami. Nigdy nie dopuścili do siebie myśli, że mogą pożegnać się z torem. I oboje w końcu wrócili – co więcej, znów wygrywają!
Dookoła komina: Wzdłuż Pilicy
Centralna Polska, często pomijana w planach na motocyklową podróż, potrafi zaskoczyć i dać wiele radości. Trzeba tylko znaleźć dobrego przewodnika. A kto jest w tym lepszy, niż sama natura? Jadąc wzdłuż Pilicy, od jej źródeł aż do ujścia do Wisły, można przeżyć fajną przygodę – na asfalcie, w offroadzie lub… w kajaku.
Za horyzont: Czarnobyl
Smok, nasz specjalista od customów, wybrał się w podróż, której cel nie miał zbyt wiele wspólnego z klasycznym pięknem. Odnalazł tam jednak klimat, do którego tęskni już od momentu powrotu. Dlatego za jakiś czas wybierze się do czarnobylskiej Strefy raz jeszcze. A póki co, polecamy ten znakomity, ostrzący apetyt materiał.