BSA powróciła z długiego niebytu! Brytyjska marka, wskrzeszona przez Hindusów, pokazała właśnie pierwszy model nowej ery. No, nie do końca nowej, ponieważ Gold Star 650 łączy bardzo klasyczną formę i nazwę z porcją zupełnie współczesnych rozwiązań, które pozwoliły na spełnienie wymogów normy Euro 5.
Indyjski koncern Mahindra, jedno z największych przedsiębiorstw Azji, przejął prawa do marki BSA w 2016 roku i od tego czasu intensywnie pracował nad nowymi modelami. Finał tych starań poznaliśmy w ten weekend. Na wystawie w Birmingham zaprezentowano BSA Gold Star 650, motocykl noszący nazwę rodziny legendarnych maszyn, produkowanych przez brytyjską firmę od lat 30. do 60. XX wieku i mocno nawiązujący do nich w formie. 


Jak widać, nowa BSA Gold Star 650 jest typowym roadsterem w stylu retro, idealnym do weekendowych pojeżdżawek i codziennego przemieszczania się po mieście. Będzie bezpośrednim konkurentem przede wszystkim dla twinów Royal Enfielda – Interceptora 650 i Continentala GT 650. Motocykl ma być dostępny w dwóch wersjach, standardowej i bogatszej Legacy. Tę drugą wyróżniają m.in. srebrny lakier „Silver Sheen”, kanapa z białą lamówką oraz szereg elementów pokrytych polerowanym chromem, takich jak błotniki, pokrywy silnika, lusterka i dźwignie.
Nie jest jeszcze znana cena i plany dystrybucyjne Mahindry dotyczące polskiego rynku. Przewiduje się, że w Wielkiej Brytanii BSA Gold Star 650 ma kosztować mniej więcej 5-6 tysięcy funtów, czyli w przeliczeniu ok. 27-32 tys. zł.
Zdjęcia z FB marki BSA










