Pomysł zaprojektowania najbardziej ekstremalnego Brutale w historii narodził się w legendarnej świątyni szybkości, pośród najróżniejszych zakrętów, rozłożonych na dystansie ponad 20 kilometrów. To tam, na wymagającym niezwykłej precyzji i koncentracji torze Nürburgring, MV Agusta wymyśliła, by model Brutale 1000 był jeszcze bardziej… brutalny.
MV Agusta Brutale 1000 Nürburgring jest modelem limitowanym. Na rynek trafi zaledwie 150 sztuk tego motocykla, wyprodukowanego przy ścisłej współpracy z właścicielami niemieckiego toru.
Przy opracowaniu maszyny producent nie szczędził wykorzystania włókna węglowego, dzięki czemu znacznie odchudzono maszynę. To jeden z powodów, dlaczego wyprodukowano tak niewiele sztuk nowego Brutale 1000.

Motocykl ma także całkowicie tytanowy układ wydechowy Arrow. Zaprojektowano go na podstawie danych zebranych w wyścigach World Superbike. System 4-w-2-w-1 łączy cylindry jeden i dwa oraz trzy i cztery, i ma dłuższy kolektor główny niż wcześniej, co zapewnia większy moment obrotowy. Zestaw wydechowy dostarczany jest wraz z nowym ECU, które jest wstępnie zaprogramowane z dedykowaną mapą.
Przeprojektowano także przednią osłonę reflektora. Teraz mała, aerodynamiczna osłona zamontowana jest w górnej części wklęsłego reflektora.
Z przodu nie brakuje też małego skrzydełka, rodem z motocykli wyścigowych, które ma zapewnić lepsze obciążenie przedniego koła.




Cena motocykla rozpoczyna się od 39 990 euro, czyli około 185 tysięcy złotych. Rezerwacji można dokonywać na stronie https://www.mvagusta.com/product/brutale/1000-nurburgring.
MV Agusta Brutale 1000 Nürburgring – zdjęcia:

































