Kawasaki postanowiło opatentować nazwę E-BOOST. Zastanawiamy się, czy nowy model motocykla od japońskiego producenta będzie hybrydą, czy raczej elektrykiem w pełnym tego słowa znaczeniu?
Najnowsze patenty Kawasaki dotyczą przyszłych motocykli elektrycznych. Wśród nich znajduje się full elektryk o nazwie Endeavour, a także jeden z projektów hybrydowych, o którym słyszeliśmy w ostatnich miesiącach.
Fakt, że Kawasaki zgłosiło do urzędu patentowego wniosek o zastrzeżenie nazwy E-BOOST może wskazywać na to, że światło dzienne ujrzy jednak motocykl hybrydowy. W teorii, takie napędy dają wiele korzyści, bo umożliwiają obniżenie emisji spalin, a jednocześnie mogą poprawić osiągi. W jednośladach nie cieszą się jednak taką popularnością, jak w przypadku samochodów.
Wygląda na to, że Kawasaki planuje jednak wypuszczenie modelu, w którym dojdzie do połączenia silnika spalinowego z elektrycznym. E-BOOST miałoby być generatorem, który mógłby wspomagać silnik spalinowy w motocyklu – poprzez zwiększenie mocy przy jednoczesnym zmniejszeniu zapotrzebowania na paliwo.
Nowy znak towarowy Kawasaki zastrzeżono przy okazji składania szeregu innych zgłoszeń patentowych dotyczących przyszłych spalinowych modeli Kawasaki. Widać więc, że przynajmniej na razie japoński producent nie zamierza skupiać się wyłącznie na elektrykach – tak jak chociażby Honda, która zapowiedziała ostatnio, że wkrótce zamierza produkować wyłącznie e-motocykle.
E-BOOST to jednak tylko kolejna wskazówka, że elektryczna (lub przynajmniej hybrydowa) przyszłość Kawasaki jest tuż za rogiem. Kiedy jednak modele ujrzą światło dzienne? Trudno przewidywać. Zwykle jednak zgłoszenia w urzędzie patentowym świadczą o tym, że proces jest już w końcowej fazie realizacji…