Gorący okres premier modeli na rok 2022 trwa w najlepsze, a Honda nie pozostaje w tyle. Na rynek już wkrótce wjedzie nowy motocykl NT1100. Nowy tourer, bazujący mocno na słynnej Africa Twin, ma być idealną alternatywą dla tych, którzy cenią sobie komfort, precyzję prowadzenia i przyjemne osiągi, a jednocześnie wolą coś mniej przytłaczającego niż klasyczny motocykl adventure.
Na skróty:
Dość powiedzieć, że wśród maszyn adventure występuje pewna luka. Brak motocykla dla tych, którzy oczekują solidnych osiągów i dobrego prowadzenia, a przy tym niekoniecznie pragną offroadowego wizerunku. Tę niszę na rynku ma wypełnić Honda NT1110 – motocykl, który ma sprawdzić się w jeździe po mieście, ale też zapewniać komfort w dalszych podróżach.
„W Hondzie mamy duże doświadczenie w spełnianiu oczekiwań klientów, którzy poszukują tradycyjnych motocykli turystycznych. Nasze starsze modele Pan European ST1100, ST1300 oraz NT650V i 700V Deauville przez wiele lat cieszyły się bardzo dobrą opinią i zdobyły sobie lojalnych nabywców. Dlatego, gdy przyszedł czas na zaprojektowanie nowego modelu turystycznego, chcieliśmy stworzyć coś, co odbije się szerokim echem w motocyklowym środowisku i spodoba się zwolennikom tradycyjnych motocykli turystycznych” – mówił lider projektu NT1100 Koji Kiyono.
NT1100 garściami czerpie z nowej CRF1100LF Africa Twin, od ramy i charakterystycznego, dwucylindrowego silnika zaczynając. Honda informuje, że nowy model w skrócie jest „komfortowy, zwinny i radosny”.
Już na pierwszy rzut oka widać smukłą sylwetkę i subtelną stylistykę, wygodną pozycję kierowcy oraz wydajność aerodynamiczną. Co ważne przy jeździe w mieście, maszyna ma zaledwie 91 centymetrów szerokości, dzięki czemu manewrowanie między pojazdami nie będzie katorgą.
Szyba z 5-stopniową regulacją wysokości i kąta nachylenia oraz górne i dolne owiewki skutecznie chronią kierowcę przed kapryśną pogodą. Szerokie siedzisko, pokryte grubym materiałem, oferuje luksusową przestrzeń dla dwóch osób. Wysokość siedziska wynosi 820 mm. Na bagażniku umieszczono duży uchwyt dla pasażera.
6,5-calowy ekran dotykowy TFT zapewnia wyświetlanie pełnokolorowego, konfigurowanego przez kierowcę zestawu informacji i kompatybilność z Apple CarPlay® oraz Android Auto®. W standardowym wyposażeniu znajduje się nie tylko tempomat, ale też podgrzewane manetki i pojemne, zintegrowane kufry boczne (o poj. 33 i 32 litrów). To sprawi, że kupując nawet podstawową wersję NT1100, tuż po wyjeździe z salonu będziemy gotowi na dalszą podróż w komfortowych warunkach.
Bazą NT1100 jest stalowa i częściowo podwójna rama kołyskowa (z Africa Twin) oraz przykręcana do niej aluminiowa rama pomocnicza. To zapewnia stosunkowo krótki rozstaw osi (1535 mm) oraz dość agresywną geometrię układu kierowniczego. Zawieszenie oparto na 43-milimetrowym, odwróconym widelcu Showa i pojedynczym amortyzatorze z tyłu. Napięcie wstępne tylnej sprężyny jest regulowane hydraulicznie. Podwójne przednie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami montowanymi radialnie. Opony mają rozmiar 120/70-17 z przodu i 180/55-17 z tyłu. Serce Hondy NT1100 to dwucylindrowy silnik z modelu Africa Twin. Ma on identyczną moc i moment obrotowy, co w Afryce – 102KM i 104Nm. Dostrojono jednak układ dolotowy i wydechowy, by zapewnić jeszcze płynniejsze przyspieszenie i przyjemniejszy dźwięk na niskich obrotach. Osiągi idą w parze z niskim zużyciem paliwa – do przejechania 400 km wystarczy jedno tankowanie 20-litrowego zbiornika. Warto pamiętać, że dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT) Hondy, będąca rozsądnym i naturalnym uzupełnieniem charakterystyki NT1100, jest dostępna jako opcja, a nie wyposażenie standardowe.
Pakiet systemów elektronicznych obejmuje 3 tryby jazdy do wyboru oraz dwa tryby USER, 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC), system kontroli unoszenia przedniego koła Wheelie Control, pełne oświetlenie LED, automatyczne kasowanie włączenia kierunkowskazów i sygnalizację hamowania awaryjnego.
Honda NT1100 trafi na rynek już na początku 2022 roku. Cena motocykla prawdopodobnie będzie rozpoczynała się od około 65 tysięcy złotych.
Honda NT1100 – dane techniczne:
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam |
Pojemność skokowa | 1084 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 92 mm x 81,5 mm |
Stopień sprężania | 10,1:1 |
Moc maksymalna | 102 KM (75 kW) przy 7 500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 104 Nm przy 6250 obr/min. |
Poziom hałasu | Dla wersji MT: L-urban 73,6 dB, L-wot 78,4 dB; Dla wersji DCT: L-urban 73,6 dB, L-wot 79,4 dB; |
Pojemność układu smarowania | 4,8 l dla MT 5,2 l dla DCT |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 20,4 l |
Emisja CO2 | 116 g/km MT
110 g/km DCT |
Zużycie paliwa | 5 l/100 km (20 km/l) |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Pojemność akumulatora | 12 V/11,2 AH |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielotarczowe
|
Typ skrzyni biegów | MT: 6-biegowa manualna skrzynia biegów DCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Częściowo podwójna, kołyskowa |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2240 mm x 865 mm x 1360 mm (niskie ustawienie szyby)
|
Rozstaw osi | 1535 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 26,5° |
Wyprzedzenie | 108 mm |
Wysokość siedziska | 820 mm |
Prześwit | 175 mm |
Masa własna | 238 kg – MT 248 kg – DCT |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Odwrócony widelec teleskopowy Showa 45 mm, z pokrętłem regulującym napięcie wstępne i tłumienie dobicia, skok 150 mm |
Tył | Jednoczęściowy odlewany aluminiowy wahacz, układ Pro-Link z amortyzatorem gazowym SHOWA, z pokrętłem hydraulicznie regulującym napięcie wstępne i tłumienie odbicia, skok koła 150 mm. |
KOŁA | |
Przód | Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Tył | Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Opona przednia | 120/70R17 M/C
|
Opona tylna | 180/55R17 M/C
|
HAMULCE | |
Układ ABS | Dwukanałowy ABS
|
Przód | Promieniowo montowany czterotłoczkowy zacisk hamulcowy i podwójne pływające tarcze o średnicy 310 mm
|
Tył | Pojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
|
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | Wyświetlacz LCD, TFT 6,5 calowy multiinformacyjny ekran dotykowy + dodatkowy licznik LCD
|
System zabezpieczeń | HISS (Honda Intelligent Security System) |
Reflektor | Reflektor LED ze światłem do jazdy dziennej |
Światła tylne | LED |
Łączność | Apple CarPlay / Android Auto
|
USB | USB |
Gniazdo 12 V | Tak |
Wyłączane automatycznie kierunkowskazy | Tak |
Quickshifter | Akcesoria |
Tempomat | Tak |
Dodatkowe wyposażenie | 5 trybów jazdy |
Honda NT1100 – galeria: