Mówiło się o nim od dawna, generalnie musiał się w końcu pojawić, no i właśnie jest! Kultowy powercruiser Ducati Diavel otrzymał silnik V4 Granturismo i dołączył tym samym do szerokiej zmiany pokoleniowej w bolońskiej stajni.
Na skróty:
Diavel jest muskularny i przerysowany, ale też niezwykle elegancki. Wciąż jest cruiserem, ale daleko mu do jego kapiącej chromami, lecz nieco ospałej konkurencji w tym segmencie. Teraz, w miejsce dotychczasowej jednostki V2, napędzany będzie widlastą czwórką Granturismo (wywodząca się z Desmosedici Stradale z Panigale i Streetfightera V4), doskonale już znaną z modelu Multistrada V4. 
Funkcja ta wyłącza tylny blok nie tylko podczas postoju, ale także podczas jazdy na niskich obrotach silnika przy zmniejszonym obciążeniu. Specjalnie z myślą o zastosowaniu w Diavelu V4, inżynierowie Ducati poświęcili wiele uwagi zgraniu kolejności zapłonu Twin Pulse i konstrukcji dedykowanego układu wydechowego. Wszystko to w trosce o doskonałe brzmienie, będące wizytówką wszystkich generacji włoskiego „diabła”.
Nowy Diavel jest lżejszy i bardziej zwinny od swoich poprzedników. Jego masa bez paliwa wynosi 233 kg, czyli o aż o 13 kg mniej od Diavela 1260 S. Zawdzięczamy to lżejszej i bardziej kompaktowej konstrukcji jednostki V4 Granturismo, a także udoskonalonym pozostałym komponentom. Diavel V4 zdolny jest do zapierającego dech w piersiach przyspieszania. Parametry silnika przenoszone na nawierzchnię poprzez szeroką, 240-milimetrową oponę tylną i dedykowaną przekładnię pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 3 sekundy.
Układ hamulcowy z dopracowaną kalibracją systemu ABS, dwoma tarczami przednimi o średnicy 330 mm i zaciskami Brembo Stylema zapewnia nadzwyczajną siłę hamowania, charakteryzującą motocykle wyścigowe. Widelec przedni o średnicy goleni 50 mm i amortyzator tylny są w pełni regulowane. Tylne zawieszenie, które ma zwiększony o 15 mm skok, znacznie poprawia komfort na długich trasach. Szerokie, dobrze wyprofilowane siedzisko, zaprojektowane zostało tak, aby zapewniać maksymalną swobodę ruchów w każdym kierunku, oferując tym samym również korzyści pod względem wydajność w jeździe sportowej.
Diabelnie skuteczna elektronika
Aby bezpiecznie korzystać z pełnych osiągów Diavela V4, na wyposażeniu znajduje się pakiet najnowszej elektroniki, która wzmacnia sportowy charakter tego motocykla. Prowadzący ma do dyspozycji trzy tryby mocy i cztery tryby jazdy: Sport, Touring, Urban i nowy Wet, który przeznaczony jest do jazdy po nawierzchniach o niskiej przyczepności. Może też dostosować tryb mocy silnika i działanie poszczególnych systemów wspomagania jazdy (Ducati Traction Control, Cornering ABS i Ducati Wheelie Control) do sytuacji i własnych preferencji.
Tempomat sprawia, że przejazdy autostradą są bardziej relaksujące, system Launch Control gwarantuje najefektywniejsze przyspieszenia, a zmianę biegów ułatwia Ducati Quick Shift. Quickshifter działający w górę i w dół pozwala też na bardziej efektywną jazdę sportową.
Prowadzący może zarządzać działaniem wszystkich systemów elektronicznych za pomocą podświetlanych przełączników na kierownicy i nowego wyświetlacza TFT o przekątnej 5 cali. Diavel V4 oferuje również możliwość sparowania smartfona przez Bluetooth oraz używania go do odbierania połączeń i wiadomości tekstowych, wybierania muzyki lub korzystania z nawigacji funkcji Turn-by-turn (dostępnej opcjonalnie) za pośrednictwem aplikacji Ducati Link.
Do miasta, w trasę i na tor
Diavela V4 można doposażyć w komplet fabrycznych półsztywnych kufrów oraz szereg innych akcesoriów z oferty Ducati Performance. Jest wśród nich również wspaniały układ wydechowy „Spitfire” z tytanowym tłumikiem, rzędowo umieszczonymi czterema końcówkami i osłoną z włókna węglowego. Zapewnia redukcję masy o około 11 kg oraz zwiększenie maksymalnej mocy silnika V4 Granturismo aż o 12 koni mechanicznych (do 180 KM). Nie jest on niestety dopuszczony do użytku drogowego, za to zapewnia niezrównaną zabawę na torze. 











