fbpx

Tę wiadomość trzymaliśmy do ostatniej chwili w tajemnicy, ale dzisiaj możemy się nią już podzielić z czytelnikami – Triumph wprowadza na rynek nowego Speed Twina 1200!

Podoba się wam rodzina Speed Twin? To od dzisiaj będzie podobała się jeszcze bardziej. Triumph właśnie ogłosił wprowadzenie szeregu znaczących ulepszeń w modelu Speed Twin 1200. A wersja RS będzie jeszcze bardziej ostra, charakterna i mocarna. Podwyższona moc jednostki napędowej zapewni dodatkową dawkę emocji, na które użytkownicy Speed Twina przecież i tak nie narzekają. Odświeżona stylistyka maszyny zgrabnie łączy w sobie agresywny, współczesny, sportowy styl z klasycznymi korzeniami brytyjskiej motoryzacji. Na pokładzie pojawi się też nowy Cornerig ABS w połączeniu z kontrolą trakcji.

Sam producent zachwycony jest swoim nowym dziełem. Jak stwierdził Steve Sargent – dyrektor produktu w Triumph Motorcycles: „Nowy Speed Twin 1200RS jest ostrzejszy, bardziej angażujący, z jeszcze lepszą reakcją. Został zaprojektowany dla motocyklistów, którzy wymagają absolutnie najlepszych osiągów, połączonych z klasycznym sportowym wyglądem”.

„Aktualizacja nowego Speed Twin’a 1200 to znacząca rewolucja tego uwielbianego modelu. Jak zawsze zadbaliśmy o zachowanie doskonałego prowadzenia i klasycznego stylu, które wszyscy podziwiają, jednocześnie zwiększając moc i wprowadzając nowe technologie, które w płynny sposób poprawiają wrażenia z jazdy”.

Doskonale wiemy, że chłopcy z Hinckley potrafią budować wybitnie dobre motocykle, więc i tym razem z pewnością skuchy nie będzie. Speed Twin 1200 od swojej premiery w roku 2019 (sukcesor kultowego modelu z roku 1938), to klasa sama w sobie. Ale przecież czas płynie szybko i wszystko da się udoskonalić. Nie ma więc wątpliwości, że maszyna w nowej odsłonie przypadnie motocyklistom do gustu.

Z dobrze poinformowanych źródeł wiemy, że Speed Twin 1200 i Speed twin 1200RS w salonach sprzedaży pojawią się już w grudniu 2024 roku.

Dane techniczne:

Triumph Speed Twin 1200

SILNIK
Typ:czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:dwucylindrowy, rzędowy
Rozrząd:SOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:1200 ccm
Średnica x skok tłoka:97,6 x 80 mm
Stopień sprężania:12,1:1
Moc maksymalna:105 KM (77,2 kW) przy 7750 obr./min
Moment obrotowy:112 Nm przy 4250 obr./min
Układ zasilania:wtrysk paliwa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło:wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego
Skrzynia biegów:sześciostopniowa
Napęd tylnego koła:łańcuch X-ring
PODWOZIE
Rama:kołyskowa, z rur stalowych
Zawieszenie przednie:43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down, skok 120 mm
Zawieszenie tylne:podwójne amortyzatory Marzocchi RSU z zewnętrznymi zbiornikami i
regulowanym napięciem wstępnym, skok 116 mm
Hamulec przedni:podwójny, tarczowy, Ø 320 mm,
czterotłoczkowe radialne zaciski Triumpha, OCABS
Hamulec tylny:tarczowy, Ø 220 mm, zacisk dwutłoczkowy Nissin, OCABS
Opony przód/tył:120/70-R17 / 160/60-R17
WYMIARY I MASY
Długość:2070 mm
Szerokość:792 mm
Wysokość:1140 mm
Wysokość siedzenia:805 mm
Rozstaw osi:1413 mm
Kąt pochylenia główki ramy:22.4°
Wyprzedzenie:91 mm
Masa pojazdu:216 kg (z płynami)
Zbiornik paliwa:14,5 litra
Importer:www.triumphmotorcycles.pl

Triumph Speed Twin 1200 RS

SILNIK
Typ:czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:dwucylindrowy, rzędowy
Rozrząd:SOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:1200 ccm
Średnica x skok tłoka:97,6 x 80 mm
Stopień sprężania:12,1:1
Moc maksymalna:105 KM (77,2 kW) przy 7750 obr./min
Moment obrotowy:112 Nm przy 4250 obr./min
Układ zasilania:wtrysk paliwa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło:wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego
Skrzynia biegów:sześciostopniowa
Napęd tylnego koła:łańcuch X-ring
PODWOZIE
Rama:kołyskowa, z rur stalowych
Zawieszenie przednie:43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down z regulacją napięcia wstępnego,
tłumienia kompresji i odbicia, 120 mm
Zawieszenie tylne:podwójne amortyzatory Öhlins RSU z zewnętrznymi zbiornikami,
z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia, skok 123 mm
Hamulec przedni:podwójny, tarczowy, Ø 320 mm,
radialne zaciski Brembo Stylema M4.30, OCABS
Hamulec tylny:tarczowy, Ø 220 mm, zacisk dwutłoczkowy Nissin, OCABS
Opony przód/tył:120/70-R17 / 160/60-R17
WYMIARY I MASY
Długość:2073 mm
Szerokość:792 mm
Wysokość:1127 mm
Wysokość siedzenia:810 mm
Rozstaw osi:1414 mm
Kąt pochylenia główki ramy:22.6°
Wyprzedzenie:92 mm
Masa pojazdu:216 kg (z płynami)
Zbiornik paliwa:14,5 litra
Importer:www.triumphmotorcycles.pl
 
KOMENTARZE