W 1994 roku wciąż można było u nas kupić fabrycznie nowego Simsona. Motorower występował w kilku wersjach – opisywanej podstawowej S 53-N, S 53-B z inną lampą, uterenowionych S 53-E i S 53-OR oraz S 53-CX z kołami ze stopów lekkich oraz tarczowym hamulcem.
Simson znany jest od lat na polskim rynku, gdzie zdążył się dobrze zadomowić. Towarzyszy mu opinia trwałego i niezawodnego motoroweru mogącego spełniać wielorakie funkcje. Od pojazdu rodzinnego (wygodna dwuosobowa kanapa), poprzez środek codziennej lokomocji (duża szybkość maksymalna i niskie zużycie paliwa), aż do motoroweru służącego do nauki jazdy zanim przesiądziemy się na „dorosły” motocykl.
Simson nadal obecny jest na naszym rynku i mimo ceny wynoszącej 22 600 000 zł za model podstawowy, ciągle znajduje nabywców. Jest to wynik zaufania do producenta, dobrze rozwiniętej sieci stacji obsługi i dobrego zaopatrzenia w części zamienne. Są one coraz częściej produkowane w Polsce i dlatego ich cena jest konkurencyjna.
W oryginale pojazd ten „wyciąga” 60 km/h przy silniku o mocy 2,7 kW. Jednak aby mógł być on zarejestrowany jako motorower, wytwórca „zdusił” moc do 1,8 kW co i tak pozwala rozwinąć prawie 50 km/h. Źródłem napędu jest wytrzymały dwusuwowy silnik o dobrze sprawdzonej konstrukcji.
Simson oferowany jest w trzech kolorach: czerwonym, białym i niebieskim. Oprócz podstawowej wersji S 53N dostępny jest model S 53B ze zmodyfikowaną przednią lampą i S 53E w wersji enduro. Jednak do jazd w terenie bardziej nadaje się model S 53 OR z większymi, 19 calowymi kolami i tarczowym hamulcem. Najdroższy S 53 CX jest zgrabnym motorowerem z kolami odlewanymi z lekkich stopów i hamulcem tarczowym.