fbpx

W 1994 roku wciąż można było u nas kupić fabrycznie nowego Simsona. Motorower występował w kilku wersjach – opisywanej podstawowej S 53-N, S 53-B z inną lampą, uterenowionych S 53-E i S 53-OR oraz S 53-CX z kołami ze stopów lekkich oraz tarczowym hamulcem.

Simson znany jest od lat na polskim rynku, gdzie zdążył się dobrze zadomo­wić. Towarzyszy mu opinia trwałego i niezawodnego mo­toroweru mogącego speł­niać wielorakie funkcje. Od pojazdu rodzinnego (wygod­na dwuosobowa kanapa), po­przez środek codziennej lo­komocji (duża szybkość mak­symalna i niskie zużycie pa­liwa), aż do motoroweru słu­żącego do nauki jazdy za­nim przesiądziemy się na „dorosły” motocykl. 

Simson nadal obecny jest na naszym rynku i mimo ceny wyno­szącej 22 600 000 zł za mo­del podstawowy, ciągle znaj­duje nabywców. Jest to wy­nik zaufania do producenta, dobrze rozwiniętej sieci sta­cji obsługi i dobrego zaopa­trzenia w części zamienne. Są one coraz częściej produkowane w Polsce i dlatego ich cena jest konkurencyjna. 

Silnik Simsona jest bardzo cichy i niezawodny.

W oryginale pojazd ten „wyciąga” 60 km/h przy silniku o mocy 2,7 kW. Jed­nak aby mógł być on zare­jestrowany jako motorower, wytwórca „zdusił” moc do 1,8 kW co i tak pozwala roz­winąć prawie 50 km/h. Źró­dłem napędu jest wytrzyma­ły dwusuwowy silnik o dob­rze sprawdzonej konstrukcji. 

Szczelna osłona łańcucha znacznie wydłuża jego żywotność.

Simson oferowany jest w trzech kolorach: czerwo­nym, białym i niebieskim. Oprócz podstawowej wersji S 53N dostępny jest model S 53B ze zmodyfikowaną przednią lampą i S 53E w wersji enduro. Jednak do jazd w terenie bardziej nadaje się model S 53 OR z więk­szymi, 19 calowymi kolami i tarczowym hamulcem. Naj­droższy S 53 CX jest zgrab­nym motorowerem z kola­mi odlewanymi z lekkich sto­pów i hamulcem tarczowym. 

W najtańszej wersji jaką jest S 53N brakuje osłony, która zakryłaby niezbyt estetyczną instalację elektryczną.

KOMENTARZE