fbpx

Ciekawy przykład „młodzieżowego” pojazdu z lat 90. – Hero Puch. Takie typowe motorowery dziś są już rzadkością, niemal całkowicie ustąpiły pola skuterom.

Ten zgrabny motorower, aby dotrzeć do Polski, musi pokonać szmat drogi. Choć Puch to znana od lat firma austriacka, Hero Puch produkowany jest w Indiach. Wyemigrował z Europy razem z linią produkcyjną likwidowanej wytwórni. Czy powrót będzie udany? Zobaczymy.

Wygodna dwuosobowa kanapa to nie wszystko, gdyż Hero ma jeszcze
uniwersalny bagażnik.

Hero Puch jest dość nowoczesną konstrukcją o przyjemnej dla oka linii. Mogą podobać się lekkie, odlewane z aluminium koła. Jakość wykonania stoi na przyzwoitym poziomie, a całość wykończona jest estetycznie.

Po odchyleniu zamykanego na kluczyk siodła uzyskuje się dostęp do wlewu paliwa.

Zaletą może być lekkość i poręczność motoroweru. Mimo to jest on rejestrowany na dwie osoby. Wygodna kanapa zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla dwojga pasażerów. Bagażnik może pomieścić dużą torbę z zakupami. Pod przednim reflektorem znajduje się blokada kierownicy, uruchamiana wspólnym ze stacyjką kluczykiem.

Hero łączy w sobie zalety dwuosobowego szybkiego motoroweru
i lekkiego mopedu.

Ten sam kluczyk otwiera zamek pozwalający unieść kanapę, pod którą znajduje się wlew paliwa i schowek na narzędzia. Biegi zmieniane są podobnie jak w poczciwym Komarze: obrotową lewą rączką kierownicy i tak jak w Komarze zmiana biegów działa dość topornie.

Silnik jest cichy i elastyczny.

Silnik uruchamia się bardzo łatwo, co jest również zasługą elektronicznego układu zapłonowego. Przy rozruchu zimnego silnika bardzo wygodne i skuteczne w działaniu jest ssanie sterowane cięgłem z kierownicy.Silnik pracuje cicho i pomimo dwóch tylko biegów sprawnie rozpędza motorower do dozwolonych 40 km/h. Jeszcze jedną zaletą nowego na polskim rynku motoroweru będzie stosunkowo niska cena: około 16 mln zł.

KOMENTARZE