fbpx

Triumph wprowadza do oferty Tigera Sport 800 Tour, rozwijając znaną konstrukcję o elementy zwiększające użyteczność w nieco dalszym podróżowaniu. W standardzie pojawiły się m.in. zintegrowane kufry, podgrzewane manetki i centralna stopka, a całość nadal zachowuje sportowy charakter. To propozycja dla tych, którzy chcą praktycznego i dynamicznego adwenczera.

Triumph Motorcycles dodaje do gamy na rok 2026 nowy model sportowo-turystyczny z segmentu adventure: Tigera Sport 800 Tour, oferującego ekscytujące osiągi, ulepszoną specyfikację oraz świetną wartość w swojej klasie. Model bazuje na nagradzanym Tigerze Sport 800, wzbogacając go o rozszerzone wyposażenie turystyczne montowane w standardzie, w tym centralną stopkę, podgrzewane manetki, handbary i podwójne siedzenie Comfort Seat.

Nowy model jest gotowy na każdą wyprawę, posiada również aluminiowy stelaż z zintegrowanymi, dopasowanymi kolorystycznie kuframi bocznymi oraz kufer centralny na dwa kaski, wyposażony w oparcie. Dla większego bezpieczeństwa i wygody, wersja Tour została także wyposażona w system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

Tiger Sport 800 Tour dostępny jest w dwóch efektownych wersjach kolorystycznych, podkreślających jego dynamiczną stylistykę. Matt Cobalt zapewnia odważny, nowoczesny wygląd dzięki głębokim odcieniom koloru niebieskiego, kontrastującym z matową czernią Matt Sapphire Black oraz matowymi, złotymi akcentami na kokpicie, owiewkach i tylnych panelach. Dla motocyklistów preferujących bardziej żywy styl, Carnival Red oferuje intensywne, błyszczące wykończenie połączone z detalami w kolorze Sapphire Black i złotymi akcentami, ukazuje pełen energii charakter tego modelu. Dopasowane kolorystycznie do tych malowań są również kufry boczne i kufer centralny, co zapewnia spójne, najwyższej jakości wykończenie.

Nowy Tour napędzany jest trzycylindrowym silnikiem Triumpha o pojemności 800 cm³, który zadebiutował w Tiger Sport 800. Generuje on ekscytującą moc maksymalną 115 KM przy 10 750 obr./min. 90% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest w środkowym zakresie obrotów, osiągając 84 Nm przy 8 500 obr./min, co zapewnia natychmiastową reakcję na gaz w całym zakresie obrotów.

Dzięki regulowanemu zawieszeniu Showa, radialnym zaciskom hamulcowym oraz masie własnej 232 kg (z kuframi w wyposażeniu standardowym), Tiger Sport 800 Tour jest zwinny i responsywny. Rzeźbione nadwozie oraz standardowa regulowana szyba zapewniają lepszą ochronę przed wiatrem. Dwuosobowe siedzenie Comfort Seat oferuje dużo miejsca dla pasażera, a przestrzeń bagażowa dla dwóch osób obejmuje lakierowane pod kolor kufry boczne o pojemności 57 litrów oraz przestronny 49-litrowy kufer centralny.

Nowy Tiger Sport 800 Tour posiada w standardzie system TPMS, a także trzy tryby jazdy, elektroniczną przepustnicę Ride-by-Wire oraz kontrolę trakcji, którą można dezaktywować. Na tym bogate wyposażenie tego modelu się nie kończy, gdy w standardzie jest też quickshifter, OC-ABS i zoptymalizowana kontrola trakcji działająca w zakrętach zapewniają maksymalną kontrolę nad motocyklem nawet w najtrudniejszych warunkach. Oświetlenie LED, wielofunkcyjne zegary LCD i TFT z nawigacją Zakręt po Zakręcie oraz łącznością Bluetooth, dodatkowo podnosi komfort jazdy.

Paul Stroud, Dyrektor Handlowy Triumpha, powiedział: „Tiger Sport 800 Tour łączy sprawdzone sportowe osiągi i zwinność modelu Tiger Sport 800 z pełnym wyposażeniem turystycznym montowanym w standardzie. To motocykl, o który prosili nasi klienci — zaprojektowany, aby zwiększać komfort i możliwości podczas dłuższych wypraw. Oferując bogatą specyfikację w atrakcyjnej cenie, czynimy turystykę sportową bardziej dostępną i tworzymy wyjątkową propozycję, która pomoże nam zwiększyć udział w rynku”.

Sportowe osiągi

Trzycylindrowy silnik Tiger Sport 800 Tour dostarcza czystych emocji, z płynnym, liniowym oddawaniem mocy, łączącym moment obrotowy typowy dla dwucylindrowego silnika z wysokimi obrotami charakterystycznymi dla rzędowej „czwórki”. Potrójne przepustnice generują unikalne brzmienie silnika Triumpha przez sportowy układ wydechowy, który można dodatkowo wzmocnić opcjonalnym tłumikiem Akrapovič.

Podobnie jak w modelu Tiger Sport 800, Tour wyposażony jest w precyzyjną, sześciobiegową skrzynię biegów z quickshifterem w standardzie zapewniając płynną i bez wysiłkową zmianę biegów, nawet podczas dłuższych wypraw.

Bezwysiłkowa zwinność

Tiger Sport 800 Tour został zaprojektowany pod kątem responsywnego prowadzenia i stabilności, niezależnie od tego jaką trasę pokonuje. Motocykl wyposażono w najwyższej klasy, regulowane elementy zawieszenia. Z przodu zastosowano odwrócony widelec Showa 41 mm z regulacją tłumienia odbicia i kompresji, a z tyłu monoshock Showa z regulacją odbicia, 150 mm skokiem koła oraz zdalną hydrauliczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, co umożliwia szybkie dostosowanie twardości zawieszenie w zależności od obciążenia.

Układ hamulcowy składa się z czterotłoczkowych zacisków radialnych Triumpha i podwójnych 310 mm tarcz z przodu oraz pojedynczego zacisku pływającego i 255 mm tarczy z tyłu. Takie połączenie zapewnia precyzyjną kontrolę i mocne hamowanie, nawet przy pełnym obciążeniu. Lekkie, odlewane koła aluminiowe wyposażone są w opony sportowo-turystyczne Michelin Road 5, gwarantujące pewną przyczepność i stabilność w każdych warunkach.

Tiger Sport 800 Tour zachowuje przestronną pozycję za kierownicą, a ergonomicznie zaprojektowane siedzenie Comfort Seat dla kierowcy i pasażera, z wbudowanymi uchwytami dla większego bezpieczeństwa gwarantuje komfort jazdy. Standardowe siedzenie Comfort Seat wykorzystuje technologię 3D net dla optymalnego rozłożenia ciężaru, a zintegrowane kanały powietrzne poprawiające wentylację. Dodatkowo motocykl wyposażono w handbary i podgrzewane manetki, zapewniające pełen komfort podczas każdej wyprawy.

Wysokość siedzenia wynosząca 835 mm i wąska szerokość motocykla ułatwiają manewrowanie przy niskich prędkościach, a nowy centralny podnóżek ułatwia parkowanie i konserwację motocykla. Regulowana szyba i zintegrowane deflektory zwiększają ochronę przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu zasięgowi z 18,6-litrowym bakiem oraz pojemności bagażowej 106 litrów, zmieszczą się tu dwa kaski integralne XL (dwa w kufrze centralnym lub po jednym w każdym z kufrów bocznych) oraz wszystko, od zakupów tygodniowych po weekendowe wyprawy.

Technologia skupiona na kierowcy

Bez względu na to, czy pokonujesz długie trasy, czy atakujesz kolejne zakręty, Tiger Sport 800 Tour wyposażony jest w technologie skoncentrowane na kierowcy, które sprawiają, że każda jazda jest łatwa i przyjemna. Inteligentna elektronika oraz tryby jazdy dostosowują reakcję silnika i systemy wspomagające do warunków panujących na drodze, a nowy TPMS, montowany w standardzie, dodatkowo zwiększa poczucie bezpieczeństwa.

Do wyboru są trzy tryby jazdy: Sport, Road i Rain. Tryb Sport wyostrza reakcję przepustnicy dla bardziej dynamicznych wrażeń, Road zapewnia zrównoważoną charakterystykę do codziennej jazdy, a Rain oferuje dodatkowe bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Zoptymalizowany OC-ABS oraz kontrola trakcji działająca w zakrętach zwiększają pewność prowadzenia w trudniejszych warunkach.

Zaawansowana jest również łączność i widoczność. Standardowy system My Triumph Connectivity umożliwia nawigację „Zakręt po Zakręcie”, integrację telefonu oraz sterowanie muzyką przez Bluetooth. Przejrzysty, wielofunkcyjny wyświetlacz łączy ekran LCD z kolorowym TFT, zapewniając szybki i intuicyjny dostęp do informacji, a oświetlenie LED gwarantuje doskonałą widoczność i podkreśla agresywny, charakterystyczny wygląd Tigera Sport 800 Tour.

Najwyższa klasa

Tiger Sport 800 Tour oferuje wiodące w klasie interwały serwisowe, wspierane globalną, dwuletnią gwarancją bez limitu kilometrów, obejmującą także oryginalne akcesoria Triumpha. Efektem jest niższy koszt eksploatacji i więcej czasu spędzonego na drodze, a nie w serwisie.

Dla kierowców, którzy chcą spersonalizować swój motocykl, Triumph oferuje 35 oryginalnych akcesoriów od poprawiających osiągi, po ochronę, czy zmianę wyglądu motocykla. Każde akcesorium zostało zaprojektowane według tych samych standardów co motocykl, zapewniając idealną integrację i niezawodność.

Klienci mogą już teraz rezerwować nowego Tigera Sport 800 Tour online, a jego ceny zaczynają się od 64 795 zł, a pierwsze dostawy tego modelu planowane są w lutym 2026 roku. Po więcej informacji lub aby znaleźć lokalnego dealera, odwiedź stronę: www.triumphpolska.pl

Dane techniczne:

Triumph Tiger Sport 800 Tour 2026

SILNIK
Typ:czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:trzycylindrowy, rzędowy, R3
Rozrząd:DOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:798 ccm
Średnica x skok tłoka:78 x 55,7 mm
Stopień sprężania:13,2:1
Moc maksymalna:115 KM (84,6 kW) przy 10 750 obr./min
Moment obrotowy:84 Nm przy 8500 obr./min
Zasilanie:elektroniczny wtrysk paliwa Bosch
Smarowanie:mokra miska olejowa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło:mokre, wielotarczowe z systemem slip
Skrzynia biegów:sześciostopniowa
Napęd tylnego koła:łańcuch x-ring
PODWOZIE
Rama:obwodowa z rur stalowych
Zawieszenie przednie:widelec upside-down Showa, Ø 41 mm, skok 150 mm,
z oddzielnymi funkcjami i regulacją tłumienia
odbicia kompresji
Zawieszenie tylne:Showa monoshock RSU z regulowanym tłumieniem
odbicia i zdalną, hydrauliczną regulacją napięcia
wstępnego, skok 150 mm
Hamulec przedni:podwójny, tarczowy, Ø 310 mm, zaciski czterotłoczkowe
Hamulec tylny:pojedynczy, tarczowy, Ø 255 mm, zacisk jednotłoczkowy
Opony przód / tył:120/70 R17 / 180/55 R17
WYMIARY I MASY
Długość:2182 mm
Szerokość:915 mm
Wysokość:1386 / 1303 mm (wysoko/nisko ustawiona owiewka)
Wysokość siedzenia:835 mm
Rozstaw osi:1422 mm
Kąt pochylenia główki ramy:23.8°
Wyprzedzenie:99 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy:232 kg
Zbiornik paliwa:18,6 l
Cena:od 64 795 zł
Importer:www.triumphmotorcycles.pl
 
KOMENTARZE