fbpx

Wraz z ukończeniem zbudowania demonstracyjnego prototypu, właśnie zakończył się ostatni etap współpracy w ramach projektu TE-1. Nowy motocykl elektryczny jest teraz w pełni gotowy do rozpoczęcia, pod kierownictwem Triumpha, programu testów na żywo!

Wyjątkowa współpraca między Triumph Motorcycles, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd i WMG na Uniwersytecie w Warwick, finansowana przez rządowy program OZEV za pośrednictwem agencji Innovate UK, została nawiązana w celu stworzenia przełomowych rozwiązań z zakresu specjalistycznej inżynierii motocykli elektrycznych i innowacyjnego zintegrowanego technologicznie designu.

Dzisiaj oficjalnie zakończył się ostatni etap tej współpracy w ramach projektu TE-1, wraz z ukończeniem budowy demonstracyjnego prototypu, który jest teraz w pełni gotowy do rozpoczęcia kolejnej fazy pod kierownictwem Triumpha — programu testów na żywo.Po raz pierwszy łącząc w całość wszystkie najnowsze innowacyjne i finałowe elementy partnerów tego wyjątkowego projektu, w modelu prototypowym zastosowano:

  • Triumph: finałowe podwozie, w tym ramę, tylną ramę pomocniczą, kokpit, panele i koła, układ napędowy, z przekładnią i pas napędowy Gates Carbon, elektronikę, kartridżowy widelec Öhlins USD, unikatowe, prototypowe zawieszenie Öhlins RSU, monoblokowe zaciski Brembo M50 i oprogramowanie motocykli Triumph
  • Williams Advanced Engineering: finałowy prototypowy zestaw akumulatorów WAE zawierający dedykowaną obudowę ogniw dla optymalnego środka ciężkości, jednostkę sterującą pojazdu, konwerter DCDC, zintegrowane chłodzenie, port ładowania i stylizowane karbonowe osłony
  • Integral Powertrain: ostateczna wersja prototypowego układu przeniesienia napędu ze skalowalnym zintegrowanym inwerterem i połączonym silnikiem z technologią przełączania węglika krzemu i zintegrowanym chłodzeniem
  • WMG, Uniwersytet w Warwick: Zakończono ostateczną próbną symulację przed uruchomieniem, której wszystkie parametry wskazują, że projekt jest na dobrej drodze do osiągnięcia zamierzonych wyników w zakresie wydajności i trwałości

Kluczowe osiągnięcia projektu na tym etapie obejmują wyniki testów, które przekraczają aktualne standardy i cele wyznaczone przez brytyjską Radę Motoryzacyjną na rok 2025, zapewniając platformę o ogromnym potencjale i wydajności dla przyszłych motocykli elektrycznych.

Ogólny cel projektu TE-1 koncentrował się na rozwijaniu potencjału motocykli elektrycznych, aby wnieść wkład w przyszłą ofertę motocykli elektrycznych marki Triumph, tworząc innowacyjne prowadzenie, rozwiązania i nową własność intelektualną, a także zwiększając wiarygodność i profil brytyjskiego przemysłu i designu.

Wraz z ukończeniem modelu prototypu można teraz rozpocząć pełną fazę testów projektu TE-1 (fazę 4). W ciągu najbliższych 6 miesięcy prototypowy model przejdzie szeroko zakrojony program testów na żywo w najnowocześniejszych obiektach Triumpha. Do lata 2022 roku odbędą się zarówno próby na hamowni, jak i na torze wyścigowym. „To było naprawdę ekscytujące widzieć postępy poczynione podczas 3 fazy projektu Triumpha TE-1, a teraz ostateczny prototyp motocykla przechodzi do fazy testów w warunkach rzeczywistych. Wszyscy zaangażowani w Triumphie są dumni, że byli częścią tej innowacyjnej, niesamowitej brytyjskiej współpracy. Osobiście jestem zachwycony wynikami, które już osiągnęliśmy z naszymi partnerami, oraz podekscytowany zapowiedzią potencjału, jaki kryje się w elektrycznej przyszłości” – powiedział Nick Bloor, dyrektor generalny firmy Triumph. „Nie możemy się doczekać kontynuacji ambitnych i innowacyjnych prac nad prototypowym modelem TE-1 w fazie testów na żywo i dzielenia się wynikami tych testów z fanami Triumpha na całym świecie”.

Po zakończeniu fazy testów, szacowanej na lato 2022 roku, prototyp zostanie wzbogacony o ostateczne panele nadwozia i malowanie, w ramach aktywnych przygotowań do demonstracji na torze. W tym czasie zostaną opublikowane pełne dane, w tym ostateczna specyfikacja i wyniki testów. Nie możemy się doczekać!

KOMENTARZE