fbpx

Niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju włoski design i najnowocześniejsza technologia jeszcze bardziej przyjazna środowisku! Nadchodzi miejska rewolucja – Vespa Elettrica, czyli w pełni elektryczny skuter, na który nie potrzebujesz prawa jazdy!
Klasyczna nowoczesność

Bezemisyjne pojazdy miejskie nie są już wcale wizją przyszłości, a wręcz  stały się symbolem naszych czasów. Bezemisyjne, czyli nie tylko nie produkujące spalin, ale także pracujące bezgłośnie. I taka właśnie jest nowa Vespa Elettrica.

Vespa Elettrica

Skuter ten łączy przeszłość z przyszłością; klasyczny oraz w zasadzie nieprzemijający, design Vespy z najnowocześniejszą technologią napędu elektrycznego, systemu Ride by Wire, oświetlenia LED, funkcji Bike Finder i wielu, wielu innych.

200 Nm momentu obrotowego!

Skuter Vespa Elettrica napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy ciągłej 3,5 kW i maksymalnym momencie obrotowym przekraczającym 200 Nm, co sprawia, że pojazd ten rozpędza się o wiele szybciej niż motorowery napędzane spalinowymi jednostkami klasy 50 cm3. Podjazd pod wzniesienie z pasażerem? Nabieranie prędkości przy ruszaniu spod świateł? Elettrica robi to bez żadnego problemu i to w mgnieniu oka!

Duży zasięg, szybkie ładowanie i długowieczność baterii

Dzięki pojemnej baterii litowo-jonowej oraz wyjątkowo wydajnemu systemowi odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania (KERS), maksymalny zasięg Vespy wynosi aż 100 km! A ładowanie? Aby to zrobić wystarczy ze schowka pod siedzeniem, wygodnie otwieranego za pomocą pilota, wyjąć kabel z wtyczką i podłączyć ją do gniazdka. Wyczerpaną baterię do pełna, przy użyciu prądu 230 V, ładuje się jedynie 4 godziny.

[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/2019/05/57-Vespa-Elettrica-e1558343075639.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]
Kolejnym ważnym parametrem dla ekologicznego pojazdu jest długowieczność akumulatora. Ten z Vespy Elettrica jest wyjątkowo żywotny i pozwala na 1000 pełnych cykli ładowania, dzięki czemu można będzie przejechać na nim około 70 000 km, co średnio zajmie nawet 10 lat! Ale nawet przy takim przebiegu litowo-jonowy akumulator będzie nadal w 80% sprawny, a więc cały czas będzie zdatny do użycia.

Tak bezobsługowy, jak to tylko możliwe

Vespa Elettrica to pojazd stworzony według zasady user friendly, czyli ma być tak bezobsługowy i tak przyjazny dla użytkownika, jak to tylko jest możliwe. Zatem zarówno silnik jak i bateria nie wymagają absolutnie żadnych czynności obsługowych.

Szybko czy daleko

ECO oraz POWER – to dwa tryby jazdy, które może wybrać użytkownik Vespy Elettrica. Pierwszy z nich zestrojony jest tak, aby maksymalnie ograniczyć zużycie energii, i co za tym idzie, wydłużyć żywotność baterii przez mniej agresywne oddawanie mocy oraz ograniczenie prędkości maksymalnej. Tryb POWER zaś oddaje 100% mocy silnika w celu czerpania jak największej frajdy z jazdy Vespą Elettrica.

Vespa Elettrica

Użytkowanie tego wyjątkowego skutera w miejskim gąszczu ułatwiają duże koła pozwalające komfortowo pokonywać nierówności asfaltu. Z kolei system Bike Finder umożliwia namierzenie pojazdu na zatłoczonym parkingu. Duże udogodnienie w miejskim zgiełku stanowi także wygodny schowek na podręczne rzeczy osobiste wyposażony w port USB.

Multimedia, czyli maszyna bliżej człowieka

Vespa Elettrica posiada na swoim pokładzie wyjątkowo przyjazną platformę multimedialną łączącą człowieka z maszyną. Kolorowy wyświetlacz TFT o średnicy 4,3 cala jest niezwykle czytelny, zarówno w dzień jak i w nocy, co zapewnia wbudowany czujnik zmierzchu i funkcja automatycznej zmiany jego jasności.

Vespa Elettrica

Dzięki aplikacji Vespa App użytkownik za pomocą technologii Bluetooth może połączyć smartfon ze swoim pojazdem i np. odbierać informacje o połączeniach i wiadomościach bezpośrednio na wyświetlaczu pojazdu, odtwarzać ulubioną muzykę czy obsługiwać połączenia głosowe. Podłączenie aplikacji daje również możliwość uzyskania dodatkowych informacji takich jak czas podróży, długość przejazdu, średnia prędkość oraz wiele innych.

Podróżuj jeszcze dalej – Elettrica X

Jeżeli 100 km zasięgu to dla ciebie za mało, nie musisz rezygnować z zakupu Vespy Elettrica, a powinieneś zainteresować się jej wersją X. Pojazd ten wyposażono w spalinowy generator prądu wraz z trzylitrowym zbiornikiem paliwa, który pozwala oszczędzić energię baterii.

Vespa Elettrica

Wybierając Vespę Eletttrica X możesz cieszyć się bezemisyjną jazdą do 50 km i maksymalną, z włączonym generatorem, do 200 km, a to już zasięg idealny do weekendowych wypadów za miasto.

Wyjątkowe kolory wykończenia

Szare malowanie nadwozia Vespy Elettrica wzbogacone jest jednym z sześciu różnych kolorów wykończenia elementów pojazdów: niebieskim, jasnożółtym, zielonym, głębokiej czerni, dymionym szarym oraz chromowym. Elettrica X dostępna będzie w tym samym kolorze co wersja podstawowa, ale z wykończeniem w miedzianych barwach. Pozostałe kolory dostępne będą na zamówienie.

Na polskim rynku dostępne będą następujące wersje:

Vespa Elettrica z homologacją L1 z ograniczeniem do 45 km/h, czyli bez prawa jazdy – w cenie 27 900 zł.
Vespa Elettrica X z homologacją L1 z ograniczeniem do 45 km/h, również bez prawa jazdy – w cenie 28 900 zł.
Vespa Elettrica z homologacją L3 do 55 km/h – na prawo jazdy kat. B (posiadane ponad 3 lata) oraz A1 – w cenie 28 900 zł.

Wybierz swoją Vespę Elettrica i ciesz się cichą i bezemisyjną jazdą kiedy tylko masz na nią ochotę!

Więcej informacji

Dane techniczne

Vespa Elettrica L1 45km/h

SILNIK

Elektryczny silnik Piaggio z kinetycznym systemem odzyskiwania energii – KERS (Kinetic Energy Recovery System)

MOC

3,5 kW

MOC SZCZYTOWA

4,0 Kw

MOMENT OBROTOWY

200 Nm

BATERIA

Litowo-jonowa bateria Piaggio 4,2kW/h z komorami LG Chem i wbudowaną ładowarką

NAPIĘCIE BATERII

48 V

POJEMNOŚĆ BATERII

86 Ah

ZASIĘG NA JEDNYM ŁADOWANIU

100 km

CZAS ŁADOWANIA

4 h (przy napięciu 220 V)

KONSTRUKCJA NOŚNA

Konstrukcja ze stali nierdzewnej z przyspawanymi wzmocnieniami

PRZEDNIE ZAWIESZENIE

Widelec jednoramienny ze sprężyną śrubową i hydraulicznym amortyzatorem typu monoshock

TYLNE ZAWIESZENIE

Hydrauliczny amortyzator

PRZEDNI HAMULEC

Hamulec hydrauliczny oraz tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 200 mm

TYLNY HAMULEC

Mechaniczny hamulec bębnowy (140 mm)

KOŁO PRZEDNIE

Felga aluminiuowa 3,00 x 12 oraz opona bezdętkowa 110/70 – 12”

KOŁO TYLNE

Felga aluminiuowa 3,00 x 11 oraz opona bezdętkowa 120/70 – 11”

DŁUGOŚĆ

1 870 mm

SZEROKOŚĆ

735 mm

ROSTAW KÓŁ

1 350 mm

WYSOKOŚĆ SIEDZENIA

790 mm

WAGA

130 kg

KOMENTARZE