fbpx

Ducati zaprezentowało całkowicie nową Multistradę V2 zaprojektowaną wokół nowego silnika V2, który zastąpił w tym modelu dotychczasową jednostkę Superquadro.

W kolejnym odcinku Ducati World Première 2025, a także na targach motocyklowych Intermot w Kolonii Ducati zaprezentowało nową Multistradę V2 – średniej wielkości turystyka przeznaczonego dla miłośników dwucylindrowych silników. Nowa Multistrada V2 zachowuje 19-calowe przednie koło, aby pozostać motocyklem bezpiecznym i pewnym w prowadzeniu nawet po zjechaniu z utwardzonych dróg.

Najnowsza Multistrada została zaprojektowana wokół dwucylindrowego silnika V2. Dzięki projektowi zainspirowanemu poszukiwaniu maksymalnej lekkości, Multistrada na rok 2025 waży o 18 kg mniej niż poprzedni model – masa 199 kg w stanie gotowym do jazdy bez paliwa stanowi najniższą wartość w kategorii. Odchudzenie konstrukcji pozytywnie wpłynęło na łatwość manewrowania podczas postoju i jazdy przy niskich prędkościach, nawet przy pełnym obciążeniu. Jej lekkość, w połączeniu z szerokim zakresem oddawania mocy dwucylindrowego silnika o zmiennych fazach rozrządu, wzorcowemu pakietowi elektroniki oraz starannemu rozwojowi ergonomicznemu i aerodynamicznemu oznacza, że przyjemność z jazdy, zużycie paliwa, osiągi i prowadzenie nowej Multistrady V2 zmieniają każdą podróż w niezapomniane przeżycie.

Projekt nowej V2 czerpie inspirację z koncepcji stylistycznych, które stworzyły historię rodziny Multistrada – sportowe linie, smukły ogon i charakterystyczny „dziób”. Podobnie jak wszystkie motocykle z Borgo Panigale, Multistrada V2 łączy w sobie design i funkcjonalność. Projektanci Centro Stile Ducati nakreślili linie ściśle współpracując z inżynieriami, aby zintegrować aerodynamiczne rozwiązania w celu poprawy komfortu termicznego i ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Regulowana przednia szyba oraz dodatkowe deflektory zintegrowane z linią owiewek zostały zaprojektowane na nowo dzięki starannie przeprowadzonym badaniom aerodynamicznym. Aby zapewnić komfort termiczny, podobnie jak w Multistradzie V4, wprowadzono boczne kanały wentylacyjne zintegrowane z konstrukcją motocykla, które pomagają kierować świeże powietrze na nogi kierowcy.

Nowe reflektory i światła do jazdy dziennej DRL inspirowane są najnowszą generacją Panigale i Multistrady V4. Takie natchnienie pomogło na nowo zdefiniować kompaktowy i agresywny widok przedniej części motocykla. Krótszy przedni „dziób” jest dobrze zintegrowany z przednią szybą i tworzy harmonijne kształty. Kierunkowskazy umieszczono w bocznych owiewkach, aby zapewnić optymalną widoczność i stworzyć lukę między nimi a owiewką, która umożliwia przepływ świeżego powietrza w kierunku kierowcy.

Ergonomia Multistrady V2 została całkowicie zmieniona z wielką uwagą poświęconą komfortowi jazdy. Siedziska zostało przeprojektowane, a przestrzeń dla pasażera została w porównaniu z wcześniejszym modelem zwiększona, dzięki nowym mocowaniom kufra centralnego oraz kufrów bocznych. Aby umożliwić kierowcy bezpieczne oparcie stóp na ziemi, nowa Multistrada V2 została wyposażona w siedzenie, które można regulować w dwóch pozycjach – o wysokości 850 lub 830 mm. Ponadto, katalog Ducati Performance oferuje jako akcesorium siedzisko podniesione do 870 mm i jedno obniżone do 810. W wersji V2 S, dzięki półaktywnemu zawieszeniu DSS (Ducati Skyhook Suspension) i systemowi zmiany zakresu napięcia wstępnego sprężyny, możliwe jest obniżenie wysokości kanapy do 790 mm.

Nowa Multistrada V2 jest wyposażona w nowy silnik Ducati V2, 90 ° V-twin o pojemności 890 cm3 z IVT (zmiennymi fazami rozrządu). Ta nowa jednostka jest niezwykle kompaktowa i lekka – waży zaledwie 54,9 kg, przez co w istotny sposób przyczynia się do redukcji masy motocykla. W tej konfiguracji zapewnia maksymalnie 115 KM mocy przy 10 750 obr./min i 92 Nm momentu obrotowego przy 8 250 obr./min. Dzięki zmiennym fazom rozrządu silnik V2 optymalizuje osiągi, moc i zużycie paliwa.

Moc przy wysokich obrotach jest połączona ze stałym momentem obrotowym przy niskich i średnich obrotach. Ponad 70% maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne już przy 3 500 obr./min, a w zakresie pomiędzy 3 500 i 11 000 obr./min, wartość ta nigdy nie spada poniżej 75%. Jednostka zapewnia bardzo płynne dostarczanie mocy przy niewielkim otwarciu przepustnicy, na co bezpośredni wpływ ma również zastosowanie większego koła zamachowego.

Dla nowej Multistrady V2 zostały specjalnie zaprojektowane przełożenia skrzyni biegów. Krótszy jest pierwszy i drugi bieg, aby poprawić użyteczność przy niskich prędkościach i przyspieszenie przy pełnym obciążeniu. Motocykl wyposażony jest w system Ducati Quick Shift 2.0, która zapewnia szybszą zmianę biegów bez użycia sprzęgła.

Aby poprawić komfort i przyjemność z jazdy na każdej trasie, nowa Multistrada V2 jest wyposażona w całkowicie przeprojektowaną ramę główną, tylną ramę pomocniczą i wahacz, które zostały stworzone z tą samą filozofią, co w Multistradzie V4. Rama to aluminiowy monocoque, który wykorzystuje silnik jako element nośny, a tylna rama pomocnicza to stalowa kratownica. Wahacz jest odlewany z aluminium. Wszystko te zmiany, w połączeniu z nowym silnikiem V2, pozwalają Multistradzie osiągnąć wyjątkowo niską masę – tylko 199 kg, w stanie gotowym do jazdy bez paliwa dla wersji V2 i 202 kg dla wersji V2 S, wyposażonej w półaktywne zawieszenie.

Dzięki całkowitemu przeprojektowaniu i wykorzystaniu ramy monocoque, inżynierom Ducati udało się stworzyć smukły motocykl, który pozwala łatwiej postawić stopy na ziemi. Ponadto poprawiono obszar kontaktu kolan i wewnętrznej strony ud z powierzchniami motocykla, zwiększając przyjemność z jazdy i poczucie kontroli przy dużych prędkościach. Dzięki nowej ergonomii, Multistrada V2 2025 wymaga mniejszego wysiłku podczas zmiany kierunku jazdy i gwarantuje bardziej neutralne zachowanie podczas wchodzenia oraz pokonywania zakrętów.

Multistrada V2 jest wyposażona w widelec przedni upside-down marki Marzocchi o średnicy 45 mm i amortyzator Sachs – oba w pełni regulowane. Multistrada V2 S może pochwalić się półaktywnym zawieszeniem z elektronicznym sterowaniem Ducati Skyhook Suspension, które zapewnia komfort, bezpieczeństwo i wydajność, dzięki nowym strategiom elektronicznym, które ograniczają nurkowanie podczas hamowania (anti-dive) i tendencję do „siadania” podczas przyspieszania (anti-squat), zapewniając optymalną precyzję jazdy.

Funkcja zmiany zakresu napięcia wstępnego sprężyny umożliwia obniżenie tylnego zawieszenia do minimum za pomocą naciśnięcia przycisku, ułatwiając kontakt stóp z podłożem, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu i z pasażerem. Podobnie jak w nowej Multistradzie V4, tryby pracy zawieszenia można wybrać niezależnie od trybów jazdy.

Obie wersje Multistrady V2 są wyposażone w 19-calowe koła przednie i 17-calowe tylne z oponami Pirelli Scorpion Trail II. Skok zawieszenia wynoszący 170 mm jest wystarczający, aby zapewnić wszechstronność. Układ hamulcowy Brembo, zapewniający najlepszą wydajność w każdej sytuacji, wyposażony jest w podwójną przednią tarczę o średnicy 320 mm i pojedynczą tarczę o średnicy 265 mm z tyłu.

Nowa Multistrada V2 oferuje kompletny pakiet elektroniki, którym można zarządzać za pomocą przeprojektowanych elementów sterujących na kierownicy i nowego, kolorowego wyświetlacza TFT o średnicy 5 cali, z całkowicie odnowionym interfejsem. Pięć dostępnych trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro i Wet) oferuje możliwość dostosowania Multistrady V2 do każdej sytuacji. Tryby jazdy ustawiają Cornering ABS, kontrolę trakcji Ducati (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) i Engine Brake Control (EBC) na wstępnie zdefiniowane poziomy, które mogą być modyfikowane przez kierowcę.

Trzy Infomody (Road, Road Pro i Rally) pozwalają w pełni wykorzystać możliwości wyświetlacza, zmieniając pokazywane informacje i oferując wiele funkcji, aby zapewnić kierowcy najlepsze wrażenia z jazdy w każdej sytuacji.

Ducati Multistrada V2 jest standardowo wyposażona w tempomat, gniazdo USB, Ducati Brake Light EVO (awaryjne miganie tylnego światła podczas nagłego hamowania), a także, w przypadku V2 S, system multimedialny Ducati z możliwością aktywacji nawigacji Turn-by-turn. Nowa funkcja Coming Home utrzymuje aktywne światła mijania po wyłączeniu zapłonu, aby oświetlić obszar przed motocyklem i ułatwić wejście do domu.

Podobnie jak wszystkie Multistrady, nowa V2 została również zaprojektowana, aby umożliwić Ducatisti podróżowanie z maksymalnym spokojem, dzięki wzorcowym okresom międzyprzeglądowym (kontrola luzu zaworowego co 30 000 km) i programom 4Ever Ducati (czteroletnia gwarancja fabryczna obowiązująca bez limitu kilometrów) i Ducati Assistance Program. Wszystkie te udogodnienia są oferowane przez sieć ponad 800 oficjalnych dealerów Ducati w ponad 90 krajach na całym świecie.

Szeroka gama akcesoriów pozwala dostosować Multistradę V2 do zróżnicowanych potrzeb. Plastikowe kufry o pojemności 60 litrów lub aluminiowe o pojemności 76 litrów, są montowane na motocyklu za pomocą pływających mocowań, aby poprawić stabilność, a tym samym bezpieczeństwo. Akcesoryjne gmole pomagają ograniczyć ewentualne uszkodzenia, a centralna stopka ułatwia konserwację. Miłośnicy przygód poza asfaltowymi drogami mogą zamontować szprychowe koła, które sprawiają, że Multistrada V2 jest bardziej wszechstronna w każdych warunkach. Dla tych, którzy chcą ulepszyć swój egzemplarz poprzez zmianę dźwięku wydechu, mogą wybierać spośród różnych rozwiązań oferowanych przez firmę Termignoni.

Nowa Multistrada V2 będzie dostępna w wersji standardowej oraz S, z półaktywnym zawieszeniem DSS. Pierwsza z nich oferowana jest w kolorze Ducati Red, a dla drugiej można wybrać między malowaniem Storm Green i Ducati Red, z dodatkową możliwością wyboru pakietu Travel, w komplecie z kuframi, podstawką centralną i podgrzewanymi manetkami. Ducati Multistrada V2 będzie dostępna również w wersji z mocą ograniczoną do 35 kW, dedykowana dla motocyklistów z prawem jazdy kategorii A2.

KOMENTARZE