Harley-Davidson z przytupem świętuje 25-lecie Custom Vehicle Operations! Gama modelowa CVO została właśnie poszerzona o całkowicie nowego Street Glide’a i Road Glide’a, a także pierwszą maszynę CVO w segmencie adventure – Pan Americę!
Na skróty:
Harley-Davidson zaprezentował cztery nowe modele motocykli na rok 2024, rozpoczynając nową erę osiągów, technologii i designu w turystyce motocyklowej. Całkowicie nowe modele Street Glide i Road Glide wyposażone w nowy silnik Milwaukee-Eight 117 są mocniejsze, wygodniejsze i lżejsze oraz wyposażone w zaawansowaną technologię, w tym nowy system multimedialny z ekranem o przekątnej 12,3 cala, a wszystko to w olśniewającej nowej oprawie wizualnej. Świętujący 25. rocznicę departamentu Custom Vehicle Operations (CVO – dział tuningu fabrycznego Harley-Davidson), nowy model CVO Road Glide ST przenosi osiągi maszyn typu hot-rod bagger na wyższy poziom dzięki inspirowanemu wyścigami wysokowydajnemu zawieszeniu i hamulcom oraz nowemu, mocnemu silnikowi Milwaukee-Eight 121 High Output z wyjątkowo niskim przełożeniem przekładni głównej, które łącznie zapewniają niesamowite przyspieszenie i osiągi w średnim zakresie obrotów, co uwielbiają kierowcy preferujący ostrą jazdę. Nowy CVO Pan America debiutuje jako pierwsza maszyna CVO w segmencie Adventure Touring. Jest napakowany akcesoryjnym wyposażeniem i gotowy stawić czoła każdemu wyzwaniu, a do tego ozdobiony ekskluzywnym malowaniem i wykończeniami custom.
Najnowsze modele Grand American Touring na rok 2024 będą wkrótce dostępne w salonach autoryzowanych dealerów Harley-Davidson.
„Te ekscytujące nowe modele reprezentują nową erę w Harley-Davidson, przenosząc na nowy poziom każdy aspekt osiągów, technologii, komfortu i stylu” – powiedział Jochen Zeitz, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson. „Bez wątpienia są to najbardziej atrakcyjne motocykle turystyczne, jakie kiedykolwiek oferowała firma Harley-Davidson”.
NOWE modele Street Glide i Road Glide
Motocykle Street Glide i Road Glide z rocznika 2024 są mocniejsze, lżejsze i jeszcze bardziej dynamiczne oraz charakteryzują się zupełnie nowym designem. Każdy centymetr ich nadwozi został gruntownie przeprojektowany i uszlachetniony, a ich doskonałe linie sylwetki harmonijnie przepływają od przedniego błotnika aż po sam koniec kufrów. Obydwa modele mają udoskonalony profil owiewek, który sprawia wrażenie odświeżająco nowoczesnego, a jednocześnie zachowuje DNA oryginalnego projektu Harley-Davidson, dzięki czemu od razu wydają się znajome. Najważniejsze cechy i wyposażenie:
- Zmodernizowany silnik Milwaukee-Eight 117 V-Twin wyposażony w nowy układ chłodzenia, który dodatkowo optymalizuje komfort cieplny kierowcy oraz ulepszony układ dolotowy i wydechowy w celu zwiększenia osiągów.
- Wybierane tryby jazdy – Road, Sport, Rain i Custom – elektronicznie kontrolujące parametry i osiągi motocykla, z których każdy oferuje wyjątkową kombinację ustawień dopływu mocy i siły hamowania silnikiem oraz reakcji układu ABS z działaniem w zakręcie (C-ABS) i systemu kontroli trakcji z działaniem w zakręcie (C-TCS).
- Multimedia obsługiwane przez system operacyjny Skyline są prezentowane na kolorowym ekranie dotykowym TFT o przekątnej 312 mm, który zastępuje wszystkie analogowe zegary i większość przełączników. Nowy 200-watowy wzmacniacz audio zasila parę głośników wbudowanych w owiewkę.
- Ulepszona aerodynamika zwiększa komfort kierowcy i zmniejsza zawirowania strug powietrza wokół kasku kierowcy przy prędkościach autostradowych. Zwiększony do 76 cm skok tylnego zawieszenia. Przeprojektowane, jednoczęściowe siodło i materiały wyściółki zapewniają znaczną poprawę komfortu na długich dystansach dla większości motocyklistów.
NOWY CVO Road Glide ST – topowy model w ofercie CVO na rok 2024
CVO Road Glide ST to najmocniejszy, najszybszy i najbardziej wyrafinowany bagger, jaki kiedykolwiek wyprodukowała firma Harley-Davidson, doposażony w unikalną kolekcję komponentów, które docenią motocykliści preferujący osiągi. Głębokie, pojedyncze siodło i kierownica w stylu moto na sześciocalowych wspornikach wprost ustawiają kierowcę w agresywnej pozycji do jazdy na tej niesamowitej maszynie custom w stylu West Coast. Najważniejsze cechy i wyposażenie:
- Dwa schematy kolorystyczne premium: Golden White Pearl lub Raven Metallic. Grafika orła Screamin’ Eagle na bokach owiewki i zbiorniku paliwa jest inspirowana motocyklami ekipy Screamin’ Eagle Harley-Davidson Factory, które ścigają się w serii MotoAmerica Mission King of the Baggers. Grafiki CVO 25th Anniversary umieszczone na owiewce nad reflektorem oraz na panelu na konsoli zbiornika dla upamiętnienia tego kamienia milowego w sztuce budowania fabrycznych motocykli custom.
- Silnik Milwaukee-Eight 121 V-Twin High Output dostępny wyłącznie w modelu CVO Road Glide ST. Ten podrasowany układ napędowy zapewnia 127 KM oraz maksymalny moment obrotowy 193 Nm i jest to najmocniejszy silnik zamontowany w produkowanym fabrycznie motocyklu Harley-Davidson. Zastosowano niższe przełożenia przekładni głównej, aby poprawić przyspieszanie na każdym biegu.
- Wykorzystanie alternatywnych materiałów pozwoliło zmniejszyć masę suchą do 363 kg. Tłumiki mają lekkie tytanowe obudowy i końcówki z kutego włókna węglowego; kompozyt z kutego włókna węglowego wykorzystano również do wykonania przedniego błotnika, osłony siedzenia i konsoli zbiornika; miska olejowa z lekkiego kompozytu; konstrukcja kół i przednie tarcze hamulcowe typu Wave zostały zoptymalizowane w celu zminimalizowania masy nieresorowanej.
- W pełni regulowane zawieszenie przednie i tylne SHOWA; przód – odwrócony widelec 47 mm, tył – dwa amortyzatory typu Remote Reservoir z zewnętrznymi zbiorniczkami.
- Wysokiej jakości hamulce Brembo zapewniają wyjątkowe wyczucie hamulców i skuteczność hamowania, co zwiększa pewność kierowcy.
- Wybierane tryby jazdy – Road, Sport, Track, Track Plus, Rain i kilka trybów Custom – elektronicznie kontrolują charakterystykę osiągów motocykla.
- Pakiet technologii multimedialnych obsługiwany przez system operacyjny Skyline. Kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 312 mm zastępuje wszystkie zegary analogowe i większość przełączników. Najwyższej klasy zestaw audio Rockford Fosgate Stage II z 4-kanałowym wzmacniaczem o mocy 500 W RMS, który zasila głośniki wbudowane w owiewkę.
Model CVO Pan America to najnowsza odsłona tej wszędobylskiej maszyny i pierwszy motocykl typu Adventure Touring (ADV) w programie CVO. Wszystkie cechy i funkcje, które uczyniły model Pan America 1250 Special wiodącym wyborem wśród wymagających kierowców Adventure Touring na całym świecie, zostały zachowane, w tym płynnie działający i mocny silnik Revolution Max 1250, półaktywne zawieszenie przednie i tylne, ekran dotykowy, wybierane tryby jazdy i reflektor adaptacyjny Daymaker. CVO Pan America jest wyposażony w szereg dodatkowych, funkcjonalnych i wytrzymałych akcesoriów dobranych tak, aby ulepszyć podróż w jeszcze większym stopniu, w tym zawieszenie z system adaptacyjnej wysokości jazdy (Adaptive Ride Height), wytrzymałe aluminiowe kufry boczne i centralny, quickshifter Screamin’ Eagle, szprychowe koła bezdętkowe, dodatkowe reflektory przednie LED, solidna płyta ochronna Skid Plate. Dla tych, którzy chcą wszystkiego i więcej.
W 2023 roku modele CVO Street Glide i CVO Road Glide wprowadziły nowy, śmiały kierunek rozwoju platformy Harley-Davidson Grand American Touring, niezwykłe osiągi układu napędowego Milwaukee-Eight 121 VVT i zaawansowane zawieszenie oraz technologie multimedialne obsługiwany przez system operacyjny Skyline. Obydwa modele na rok 2024 posiadają całe te nowe wyposażenie i funkcje, a do tego są oferowane w nowych, ekscytujących opcjach kolorystycznych.
Harley-Davidson to uosobienie ponadczasowej pogoni za przygodą i wolnością dla duszy. Odwiedź www.harley-davidson.pl, aby dowiedzieć się więcej o motocyklach Harley-Davidson z rocznika 2024, w tym wszystkich modelach Grand American Touring, Sport, Adventure Touring, Cruiser i Trike. Znajdziesz tam również ofertę motocykli używanych z certyfikatem, ogromny asortyment oryginalnych części i akcesoriów oraz kolekcje odzieży i wyposażenia do jazdy MotorClothes, a także dostępne usługi finansowe Harley-Davidson.