Ducati Scrambler zaprezentował się na London Bike Shed MotoShow 2024 z dwoma motocyklami stworzonymi na bazie Ducati Scramblera drugiej generacji. Oba demonstrują jak duży potencjał drzemie zarówno w Scramblerach, jak i w customowej kreatywności. Mamy nadzieję, że to także zapowiedź nowości w gamie!
Koncepcyjny CR24I to Café Racer w najczystszym stylu i jest naturalną ewolucją Scramblera 2017 o tej samej nazwie. Jego linia jest inspirowana motocyklami, które stały się legendą brytyjskich lokali w latach 60-tych, gdzie entuzjaści rzucali sobie wyzwanie, aby ukończyć okrążenie wokół knajpy w czasie odtwarzania płyty w szafie grającej. Projekt, który powstał w całości w Centro Stile Ducati podkreśla wszechstronność bazy jaką jest Ducati Scrambler. Kształt przedniej owiewki przypomina ikoniczne modele Ducati, takie jak Pantah i 750 SS, ale design został zinterpretowany na nowo, aby uzyskać współczesny, ale jednocześnie kultowy wygląd, który zawsze był atutem marki Ducati Scrambler.
Siedzisko błyskawicznie zmienia się w jednoosobowe dzięki zdejmowanej nakładce na kanapę pasażera, która przypomina klasyczne siodła „panettone” rodem z motocykli sportowych z lat 70-tych. Kolorystyka dopełnia koncepcję, która trafia w gusta entuzjastów najbardziej związanych z ikonografią brytyjskich rockmanów z lat 60-tych.
Mad Max Italiana
RR24I nawiązuje do estetycznych kanonów postapokaliptycznych sag kina i seriali telewizyjnych. Minimalistyczny i funkcjonalny w każdym szczególe, Ducati Scrambler kontrastuje z czystymi i harmonijnymi liniami koncepcji CR24I. RR24I przywraca entuzjastom pierwotny i najprostszy kształt motocykla: dwa koła, zbiornik, silnik i kierownica. Nic zbędnego w porównaniu z najczystszymi emocjami z jazdy, aby w pełni doświadczyć poczucie wolności, które zawsze było fundamentalną cechą w koncepcji Ducati Scrambler.
Wszystkie kluczowe podzespoły pozostały odsłonięte, aby nadać autentyczności koncepcji, która w całości koncentruje się na materiałach. Te są charakterystyczne nie tylko dla oka, ale również dotyku. Zbiornik został pozbawiony dodatkowych osłon bocznych, a jej miejsce z lewej strony zajął specjalnie przygotowany stelaż, który umożliwia zamocowanie torby na najpotrzebniejsze rzeczy. Siedzisko pasażera jest zdejmowane, aby stworzyć dodatkowy bagażnik. To kolejny szczegół, który podkreśla awanturniczego i odważnego ducha całej koncepcji.
Pytanie tylko, czy Ducati okaże się na tyle odważne, by wprowadzić chociaż jeden z tych modeli do sprzedaży!